شناسهٔ خبر: 28200735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین:

۲۱۰۰ هیئت مذهبی در قزوین فعالیت می کنند

قزوین- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین از نظارت بر دو هزار و ۱۰۰ هیئت و یک هزارو ۵۰۰ مداح در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی نعمت الهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مناسبت های مذهبی زیادی در طول سال وجود دارد که اوج آن ها محرم و صفر است که باید از آن برای ترویج شعائر دینی استفاده شود.

وی افزود: سازمان تبلیغات به عنوان مسئول سازماندهی امور فرهنگی و تبلیغی در استان بر فعالیت دو هزار و ۱۰۰ هیئت مذهبی ثبت ملی شده و یک هزار و ۵۰۰ مداح در استان نظارت می کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین به ساماندهی توزیع نذورات بین هیئت های  مذهبی توسط این نهاد اشاره کرد و افزود: در محرم امسال هم به مانند گذشته، نذوراتی مانند برنج، گوشت و دیگر اقلام غذایی را که از طریق نهادهای مربوطه و انجمن های مردمی در اختیار ما قرار داده شده بود، میان هیئت های مختلف عزاداری تقسیم و توزیع کردیم.

حجت الاسلام نعمت الهی، ورود آلات موسیقی طرب انگیز به عزاداری ها را از آسیب های دیگر عزاداری در ایام محرم دانست و ادامه داد: در این زمینه صحبت های لازم با مسئولان هیئت ها انجام شده است.

وی به حضور هیئت های غیررسمی و بدون مجوز هم در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و گفت: متاسفانه اغلب این مشکلات در این هیئت ها دیده می شود و هیئت های ریشه دار و شاخص استان معمولاً از این دست اقدام ها پیشگیری می کنند و کمتر نیاز به تذکر در مورد آنها وجود دارد.

نظر شما