شناسهٔ خبر: 28199233 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

مسعودی:

ارز دولتی بر اساس لیست فعالیت‌های گذشته و چشم‌انداز آینده ناشران تعلق گیرد

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است یارانه کاغذ و ارز دولتی در این حوزه باید به آن دسته مراکز فعال در این حوزه و بر مبنای فعالیت‌های گذشته و چشم‌انداز آینده تعلق گیرد.

صاحب‌خبر -

اصغر مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به مشکلات بخش خصوصی در حوزه کاغذ و بی‌بهره بودن آنها از سهم یارانه کاغذ گفت: دغدغه بخش خصوصی در حوزه انتشارات در بخش‌های دیگر هم کاملا مشهود است؛ متاسفانه برنامه‌های کشور برای بحث کمک به تولید کاغذ و یارانه انتشارات ناقص است و اینگونه است که اول اجرا می‌شود، سپس ایرادات آن محرز می‌شود و نهایتا برنامه جدیدی تدوین می‌شود.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل اساسی در بحران ارزی در زمینه‌های مختلف این بود که برنامه‌ریزی هدفمند و جامع و با در نظر گرفتن همه موارد وجود نداشت؛ صرفا قصد بر این بود که برنامه ضرب الاجلی و بازدارنده طراحی شود لذا همه جوانب امر در نظر گرفته نشد.

نهادهایی که تولید کمتر و دریافت یارانه بیشتری دارند

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در تمام بخش‌های صنعت بیشتر از سایر بخش‌ها با بحران دست و پنجه نرم می‌کند و اگر کمک نشود، با مشلات جدی روبرو خواهد شد، افزود: برای کمک به این قشر انتشاراتی باید بنا بر اطلاعات موجود، لیست انتشاراتی‌ها و موارد نشر آنها را ظرف یک سال گذشته مشخص می‌کردند و اینکه چقدر کاغذ مصرف کردند.

مسعودی با بیان اینکه نهادهای مجوز دهنده آمار مذکور را در اختیار دارند زیرا معمولا برای چاپ و انتشار، مراحل مشخصی طی می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر بخش خصوصی که در زمینه چاپ و نشر فعال بوده، چیزی به او تعلق نمی‌گیرد ولی بخش دولتی یا آن نوع از بخش خصوصی که ارتباطاتش با نهادهای دولتی قوی‌تر است، از این یارانه کاغذ بیشتر استفاده می‌کند؛ در حالیکه تولیدش در گذشته به این حد نبود است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر این آمار احصا شود و بر اساس فعالیت‌های گذشته و برنامه‌های آینده توزیع ارز و یارانه کاغذ انجام شود، توزیع عادلانه‌ای خواهد بود./

پایان پیام

نظر شما