شناسهٔ خبر: 28199096 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

تهران- ایرنا- برگزاری مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی (ع) با حضور رهبر معظم انقلاب، پیگیری و جدیت رئیس جمهوری در صرفه جویی هزینه های سفر اعضای دولت، دستگیری یکی از عوامل حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت، استقبال دبیرکل سازمان ملل از ایجاد منطقه امن در ادلب و اظهارات نماینده دائم سوریه در سازمان ملل درباره تجاوز نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی (ع) در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور هزاران نفر از مردم عزادار، جمعی از مسوولان کشور و رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد.
* تهران- ایرنا- معاون تشریفات رئیس جمهوری با تکذیب خبر هزینه 2 میلیون دلاری سفر هیات اعزامی به نیویورک تاکید کرد: حسن روحانی در صرفه جویی هزینه های سفرهای داخلی و خارجی اعضای دولت و به خصوص سفرهای مربوط به شخص وی مصر بوده و با جدیت این موضوع را دنبال می کند.
* تهران- ایرنا- آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه درگذشت تعدادی از هموطنانمان در حادثه جاده ای را به خانواده آنان و ملت ایران تسلیت گفت.
* شهرری- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون زمان استراحت مسئولان نیست و با تدبیر و رفتار صحیح خود جامعه را از این پیچ بزرگ تاریخی عبور دهند.

اخبار خارجی
**********
* بیروت- ایرنا- «بهاء حجیر» عضو گروهک تروریستی «گردان های عبدالله عزام» و یکی از عوامل انفجار سال 92 سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت در جنوب لبنان به دام افتاد.
* نیویورک- ایرنا- سخنگوی دبیرکل سازمان ملل می گوید دبیرکل این سازمان از توافق سوچی و ایجاد منطقه امن در ادلب استقبال کرده است.
* تهران- ایرنا- نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: تجاوز نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه در راستای ادامه سیاست های خصمانه و تلاش های این رژیم برای روحیه دادن به گروه های تروریستی در پی شکست آنها برابر ارتش سوریه است.
* تهران- ایرنا- وزیر دفاع آمریکا زمزمه رسانه ها مبنی بر استعفا و اخراجش از کاخ سفید را رد کرد.
* پکن- ایرنا- 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی و 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی امروز چهارشنبه در پایان دور دوم مذاکرات خود در پیوانگ یانگ، بیانیه اجلاس سران که بر اساس توافقات طرفین صورت گرفته است را امضا کردند.
* پکن- ایرنا- معاون وزیر امور خارجه ژاپن با اشاره به اهمیت و جایگاه توافق هسته ای ایران در جهان تاکید کرد ژاپن همچنان از برجام حمایت خواهد کرد.
* نیویورک- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید مایکل پمپئو ریاست نشست شورای امنیت را درباره کره شمالی برعهده خواهد داشت.
* بیروت- ایرنا- «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به مخالفت ابتدایی آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با پذیرش این سمت در جلسه مجلس خبرگان رهبری پس از رحلت امام خمینی (ره)، ایشان را الگوی دوری از حب ریاست و مبارزه با دنیاپرستی دانست.
* نیویورک- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا اتهام جدید علیه گزینه معرفی شده خود برای دیوان عالی این کشور را بازی دمکرات ها دانست و گفت: دمکرات ها سیاستمداران خوبی نیستند اما مانع تراشی آنها علیه من بسیار عالی است.
* الجزیره- ایرنا- صدام دیکتاتور عراق سال 2006 در دادگاه به اعدام محکوم و به دار آویخته شد اما این روزها برخی تلاش می کنند او را به عنوان یکی از شخصیت های بزرگ جهان عرب معرفی کنند در حالی که دستش به خون بیگناهان زیادی از جمله وزیر خارجه اسبق الجزایر آلوده بود.
* آنکارا- ایرنا- استانداری آغری ترکیه اعلام کرد که ماموران پلیس این کشور حدود 109 کیلوگرم مواد مخدر هروئین از یک کامیون ایرانی کشف و ضبط کرده اند.
* مسکو- ایرنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت وگوی تلفنی با رئیس جمهوری روسیه به فرافکنی درباره سرنگونی جنگنده این کشور در دریای مدیترانه پرداخته و سوریه را مقصر این حادثه دانست.
* نیویورک- ایرنا- نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، اتهامات نماینده آمریکا علیه ایران را سرپوش گذاشتن بر شکست سیاست های واشنگتن در سوریه دانست و گفت: توافق سوچی نتیجه تلاش های دیپلماتیک در نشست تهران است.
* تهران- ایرنا- دو فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در نوار غره شهید و 15 تن نیز زخمی شدند.
شبد**1953**

نظر شما