شناسهٔ خبر: 28196916 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

دانلود فیلم های برتر و پرتماشاگر سال های 1395، 1396 و 1397 سینمای ایران

گروه فیلم و سریال

صاحب‌خبر -

فیلم های پرفروش سال 1397

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
هزارپا 35.5 میلیارد 6.1/10 - 7.6/10

داستان کلی هزارپا، زندگی دو دوست به نام‌های رضا (با بازی رضا عطاران) و منصور (با بازی جواد عزتی) را روایت می‌کند. دو دوستی که از راه دزدی امرار معاش می‌کنند. آن‌ها یک روز کیفی را می‌دزدند که مدارک مهم درون کیف، جان آن‌ها را به خطر می‌اندازد. از طرفی دیگر رضا به طور اتفاقی از راز زندگی یک دختر پولدار باخبر می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا از این فرصت سوء استفاده کند. داستان فیلم در اولین قدم‌هایی که برمی‌دارد، دو داستان مجزا را موازی با هم پیش می‌برد: ماجرای کیف و ماجرای رازی که رضا از آن باخبر است. اما کل داستان به این دو ماجرا ختم نمی‌شود و در طول مسیر فیلم، اتفاقات و جریاناتی دیگر باعث به‌وجود آمدن پیش‌آمدهای تازه‌ای می‌شود که ذره ذره به فیلم اضافه خواهند شد

دانلود فیلم هزارپا

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
مصادره  15.6 4.7/10 - 6.2/10

ایران خیلی بزرگه اما این وقتی خوبه که ادم بدشانسی نباشی. برای بعضی ها زندگی یه جور قماره. ترکیبی از خوش شانسی و بدشانسی..حالا دیگه فرق نمی کنه توی ایران باشی یا اونور دنیا، یا اینکه ساواکی باشی یا انقلابی، یا با همشهری ات ازدواج کرده باشی یا با یه خواننده امریکایی. خلاصه هرکی باشی و هرجوری باشی مواظب باش که مصادره در کمین نشسته

دانلود فیلم مصادره

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
لاتاری  14.8 5.8/10 4.7/5 7.4/10

امیرعلی و نوشین دو جوان بیست و یکی دوساله قصد ازدواج با یکدیگر را دارند. خانواده ها چندان موافق نیستند .آنها صبر پیشه کرده اند تا به مرور زمان رضایت خانواده هایشان را جلب کنند. آن دو یک رویای مشترک دارند؛ برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت امریکا.

دانلود فیلم لاتاری

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
تگزاس 14.4 5/10 - 6.7/10

ساسان (سام درخشانی) شخصی است که به برزیل مهاجرت می‌کند و عاشق دختری به نام آلیس (گابریلا پتری) می‌شود. برادر آلیس به یک خلافکار بزرگ به نام کارلوس بدهکار است و ساسان و آلیس می‌خواهند این بدهی را تسویه کرده و با هم ازدواج کنند. ساسان برای به‌دست آوردن این پول از دوست قدیمی خود، بهرام (پژمان جمشیدی)، که قصد دارد مقیم برزیل شود استفاده می‌کند اما شرایط آن طور که باید پیش نمی‌رود و جان همگی آن‌ها به خطر می‌افتد.

دانلود فیلم تگزاس (به زودی)

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
به وقت شام 13 5.9/10 4.4/5 7.2/10

بهترین صداگذاری

بهترین موسیقی متن (کارن همایونفر)

بهترین کارگردانی - مشترک

یونس -با بازی هادی حجازی فر- به همراه علی- با بازي بابك حميديان- فرزندش مامور می شوند تعدادی از مردم باقیمانده شهر تدمر را با هواپیمای مسافربری به دمشق برسانند. در این پرواز علاوه بر مردم تعدادی از اسرای داعشی هم حضور دارند. با شورش اسرا کنترل هواپیما به دست داعشی ها می افتد.

دانلود فیلم به وقت شام

 

 

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
لونه زنبور  9.1 4.8/10 4.4/5 6.7/10

صابر (پژمان جمشیدی) و مرتضی (محسن کیایی) دو پسرخاله هستند که در عرصهٔ دزدی فعالیت دارند و با تحویل گرفتن یک جعبه که پدر صابر (فرید سجادی حسینی) از مهتاب (رعنا آزادی ور) می دزدد وارد دردسر می شوند و مجبور به پنهان کردن آن می شوند و مهتاب و برادرش پدر صابر را می کشند و صابر و مرتضی برای مراسم تدفین پدر صابر به شهرستان می آیند ولی بعداز ۱۰ روز به تهران برمی گردند و متوجه وجود مهتاب می شوند و ناچارند محموله دزدی پدر صابر که ارزش ۳۰ میلیاردی دارد را باخود ببرند ولی وقتی وارد آنجا میشوند می فهمند که آنجا تبدیل به کلانتری شده وآن ها فقط یک راه برای ورود به کلانتری داشتند و آن هم این بود که خود را سرباز جلوه دهند و موفق می شوند و متوجه میشوند که محموله شان در بازداشتگاه چال شده  است.

دانلود فیلم لونه زنبور

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
فیلشاه  8 6.3/10 - 6.8/10

داستان «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «فیل شاه» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود… این انیمیشن در اکران نوروزی ۹۷ موفق شد پس از ۷ هفته نمایش، رکورد فروش تاریخ انیمیشن ایران را بشکند و به «پرفروش‌ترین انیمیشن سینمای ایران» تبدیل شود. 

دانلود فیلم فیلشاه (به زودی)

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
خجالت نکش 4.5 5/10 - 6.4/10

‏رضا مقصودی، برنده بهترین فیلم اول

این فیلم داستان زندگی زن و شوهری را روایت می‌کند که با داشتن عروس، داماد در سن میانسالی بچه‌دار می‌شوند. این اتفاق آن هم در روستایی کوچک که هیچ چیز از دید اهالی پنهان نمی‌ماند.

دانلود فیلم خجالت نکش (به زودی)

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
تنگه ابوقریب 4.1  7.2/1 - 7.6/10

بهترین فیلم

بهترین جلوه‌های ویژه میدانی

بهترین چهره‌پردازی

بهترین صدابرداری

بهترین نقش اول مرد: امیر جدیدی

بهترین کارگردانی: بهرام توکلی - مشترک

«تنگه ابوقریب» که به یکی از حساس‌ترین برهه‌های دفاع مقدس می‌پردازد. ابوقریب در نزدیکی دشت عباس و جاده اندیمشک- دهلران نشان سرزمینی است که کارگردان جوان سینما را برای روایت یکی از حساس‌ترین برهه‌های جنگ راهی جنوب کرده است. بیشترین تمرکز رسانه‌ها، پژوهشگران و راویان بر سال‌های آغازین و میانی بوده و کمتر به اتفاقات مهم سال‌های پایانی جنگ پرداخته شده است. ساخت «تنگه ابوقریب» اتفاق و مجال خوبی است تا با دقت و حساسیت بیشتری سال‌های پایانی جنگ را مرور کنیم.

دانلود فیلم تنگه ابوقریب

 

 

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
عصبانی نیستم 3 7.2/10 4/5 7.6/10

عصبانی نیستم با بازی نوید محمدزاده و باران کوثری داستان نوید دانشجوی ستاره دار و اخراجی است که برای بدست آوردن حداقل شرایط زندگی در رویارویی با بی اخلاقی ها و مشکلات جامعه با خود تمرین می کند تا عصبانی نباشد و همچنین تمام تلاش خود را میکند تا ستاره دختر مورد علاقه اش را از دست ندهد. بعد از پنج سال به اکران عمومی رسید و داستان زخمی را تعریف کرد که هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود. داستان عشقی که بر همه‌چیز ارجح است اما مجالی برای رسیدن عاشق به معشوق مهیا نمی‌شود. «عصبانی نیستم!» با وجود کاندید شدن در بخش‌های بازیگر نقش اول مرد (نوید محمدزاده)، بازیگر نقش اول زن (باران کوثری)، تدوین (هایده صفی یاری)، صدابرداری (نظام‌الدین کیایی) و صداگذاری (محمدرضا دلپاک) از بخش جوایز مسابقه جشنواره فجر آن سال کنار گذاشته شده و با حاشیه‌های فراوانی رو‌به‌رو شد. در همان جشنواره رضا عطاران که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد، جایزه را متعلق به نوید محمدزاده دانست که پیش‌تر توسط هیئت داوران انتخاب شده بود. دردسرهای فیلم «عصبانی نیستم!» به همین جا ختم نشد و فیلم پس از طی مراحل بسیاری ثبت اکران و لغو آن، ممیزی و تهدید، در نهایت در اردیبهشت سال ۹۷ به اکران عمومی رسید تا پایانی باشد بر این حکایت پنج‌ساله پرفراز و نشیب.

دانلود فیلم عصبانی نیستم!

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
چهارراه استانبول 3  5.8/10 - 6.3/10

بهترین جلوه های ویژه جشنواره فجر

بهترین نقش مکمل زن: سحر دولتشاهی

«چهارراه استانبول» آخرین اثر کیایی است که اولین نمایشش در جشنواره فجر سی و ششم بود. داستانی با زمینه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، آن‌هم تقریباً یک سال بعد از وقوع این حادثه، «چهارراه استانبول» را به یکی از فیلم‌های مهم این رویداد تبدیل کرد. کیایی در «چهارراه استانبول» برای نقش‌های اصلی‌اش تقریباً از همان تیم بازیگران «بارکد» استفاده کرده و همین موضوع بیننده را مشتاق دیدن اثری شبیه به آن می‌کند. «چهارراه استانبول» روایتش را از شب قبل از آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو شروع می‌کند. کاراکترها، یک‌به‌یک معرفی می‌شوند و درنهایت سرنوشت همه آن‌ها به صبح پنجشنبه‌ای که پلاسکو در آتش سوخت ختم می‌شود.

دانلود فیلم چهارراه استانبول (به زودی)

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
دم سرخ ها 2.3 - - 5.6/10

آرش معیریان با این فیلم خواسته به بیان مشکلات و دغدغه های جوانان بپردازد. اما موفق نبوده است. چرا که به گفته منتقدان فیلم دم سرخ ها بی محتوا و بی داستان بوده است. حضور بازیگران مشهوری چون جواد رضویان، بهنوش بختیاری و شهره لرستانی از نقاط قوت این فیلم است. به ویژه که در این فیلم از بازیگری چون اندیشه فولادوند استفاده شده که بازی متفاوتی نسبت به کارهای قبلی خود ارائه کرده است. در خلاصه داستان که به صورت عمومی بیان شده است این گونه آمده: برای فرار از حقیقت خوابیدیم و کابوس دیدیم. فیلم داستان دو جوان را روایت می‌کند که مسئولیت پذیر نیستند و به هر ترفندی قصد دارند از سربازی رفتن فرار کنند. در این میان اتفاقاتی می افتد و روند داستان را پیش می برد.

دانلود فیلم دم سرخ ها (به زودی)

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
خرگیوش 2 - - 6.2/10

پدر "آرش" (بابک حمیدیان) مجبور می شود به خارج کشور برود. بنابراین دوستان آرش، "بابک" (سیامک انصاری) و "بهنود"(جواد عزتی) کنار او می مانند تا تنها نباشد. در این میان آرش تصمیم به تغییر دکوراسیون داخلی خانه را تغییر بدهد.اما خانم طراح در اتاقی را باز می کند که "گوگو"(خرگوش آرش) داخل آن اتاق بود و از آن اتاق فرار کرد و گم شد. سپس این سه نفر به دنبال گوگو کمی از روزشان را به هدر می دهند. آرش هم می فهمد که امروز تولد دختر خانم طراح است و هیچ کدام از دوست هایش نمی توانند به جشن تولد او بیایند. برای همین، این سه نفر برای او جشن تولد می گیرند. ولی در این میان نامزد آرش (مینا ساداتی) به خانه ی آنها می آید. در این میان ، آرش ، بابک و دخترک دست به تیغ می زنند و دنبال بهنود می کنند تا ریش های بهنود را که به نظر دختر احمقانه می آمد بزنند! در قسمتی از فیلم این چهار نفر مسابقه ی خوانندگی بر گزار می کنند. و چون که تولد دخترک است او تصمیم می گیرد که جایزه چه باشد و او سیمرغ بلورین را انتخاب می کند! ولی بابک انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده است می گوید من از بهرام(بهرام رادان) قرض می گیرم! و چند دقیقه بعد پیک موتوری کیسه ای می آورد که درونش سیمرغ بلورین رادان قرار دارد! خلاصه نامزد آرش هم از وجود بابک و بهنود با خبر میشود، هم از وجود دخترک! خلاصه خلاصه این پنج نفر باقی شب را با تفریح می گذرانند.

دانلود فیلم خرگیوش (به زودی)

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
خوک 1.1 6.4/10   7.1

حسن خشمگین است. مدتی است موفق به فیلم ساختن نشده. شیوا مهاجر، ستاره محبوبش صبر ندارد و می‌خواهد با کارگردانان دیگر همکاری کند. همسرش گلی، دیگر عاشقش نیست. دخترش آلما، بزرگ شده و دیگر مستقل است. مادرش جیران، پیر شده و کم‌کم حافظه خود را از دست داده. مزاحم جذابی به نام آنی، او را هر جا می‌رود تعقیب می‌کند و اصرار دارد حسن او را وارد دنیای سینما کند. از همه بدتر، قاتلی در سطح شهر مشغول کشتن کارگردانان سینمای ایران است، اما حسن را نادیده گرفته. حسن رنجیده‌است: آیا او مهمترین فیلمساز این شهر نیست؟ پس چرا قاتل تحویلش نمی‌گیرد؟ هنگامی که نام حسن به عنوان مظنون اصلی پرونده قتل‌ها در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، اوضاع دیگر غیرقابل تحمل می‌شود. حالا حسن ناچار است برای اعاده حیثیتش نقشهٔ هوشمندانه‌ای بکشد…

دانلود فیلم خوک (به زودی)

 

سایر فیلم های تحسین شده سال 1397

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
دارکوب 2.1 میلیارد 6.3/10 - 6.5/10

بهترین بازیگر نقش اول زن: سارا بهرامی

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: جمشید هاشم پور

داستان زنی معتاد (سارا بهرامی) است که همسرش (امین حیایی) او را رها کرده و مجدداً ازدواج کرده‌است. زن معتاد (مهسا) که به او دروغ گفته شده‌است که فرزندش (باران/گلی) مرده، متوجه می‌شود کودکش زنده است. پی‌گیری‌های زن برای پس‌گیری فرزندش مشکلاتی را برای پدر دختر و زن جدید (مهناز افشار) به وجود می‌آورد.

دانلود فیلم دارکوب (به زودی)

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
عرق سرد - 6.1/10  - 6/10

بهترین نقش مکمل زن: سحر دولتشاهی

بهترین تدوین

افروز اردستانی (باران کوثری) کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران است. با گلزنی افروز تیم ملی برای اولین بار به فینال بازی‌های آسیایی راه پیدا می‌کند و عازم مالزی می‌شود، در فرودگاه افروز متوجه می‌شود که ممنوع الخروج است.

دانلود فیلم عرق سرد (به زودی)

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
شعله ور 880 میلیون 6/10 - 6.2/10

بهترین بازیگر نقش اول مرد- دیپلم افتخار: امین حیایی

حمید نعمت الله  با فیلم شعله ور دوباره به سینماهای کشور بازگشته است. فیلم شعله ور داستان زندگی فرید را نشانمان می‌دهد که امین حیایی نقش او را بازی می‌کند. فرید پدریست که تازه از دام اعتیاد رها شده و طلاق هم گرفته و دائما تصور این را دارد که در زندگی به آن چیزی که باید نرسیده و دنیا را مانند نامردی می‌بیند که باید از او بیزار بود. این خلق و خوی خاص فرید کمی تا قسمتی با حسادت و البته لجاجت هم در آمیخته و از او شخصی خشن و بی اعصاب ساخته که ویژگی‌های منحصر به فردی هم در این بین دارد. او به دلایلی به طور ناگهانی به زاهدان سفر می‌کند و حالا در ناکجاآبادیست که هیچ کس نه او را می‌شناسد و نه خبری از زندگی‌اش دارد از همین رو تصمیم می‌گیرد که دوباره متولد شده و در این شهر فرید دیگری باشد که در برابر مردم سرخورده نباشد. نوید، پسر او (با بازی دارا حیایی که در واقعیت هم پسر امین حیایی هست) به او در زاهدان ملحق می‌شود و این دو پدر و پسر زندگی تازه‌ای را در شهرهای جنوبی کشورمان شروع می‌کنند.

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
سرو زیر آب - 6.2/10  - 5.8/10

بهترین فیلم‌برداری

بهترین طراحی صحنه

قصه سرو زیر آب جذاب است و شخصیت‌ها با وسواس زیادی انتخاب شدند. قصه به صورت جدی از جایی که جهانگیر کرامت (با بازی بابک حمیدیان) شک می‌کند که شاید جنازه شهیدی را به اشتباه به خانواده دیگری داده است شروع شده و برای یافتن حقیقت سفری در فیلم آغاز می‌شود. این سفر بستری است برای تقابل دو قوم با دین‌های مختلف (زرتشتی و مسلمان) و باعث شناخت بیشتر مخاطب از نحوه نگاه‌ آن دو خانواده به مفهوم شهید می‌شود.

سرو زیر آب در بین فیلم‌هایی که تاکنون در جشنواره دیده‌ام از یک مزیت نسبی برخوردار است و آن پاسخ مشخص فیلمساز به این سوال است که چرا این فیلم را ساخته است؟ نویسنده می‌داند که قصه خود را از کجا شروع کند و زنجیره شخصیت‌ها را به چه شکلی طراحی کند که از کنار هم قرار گرفتن شخصیت‌ها و نقطه نظرشان پیرامون مسئله اصلی فیلم یعنی ارتباط حقیقت با آرامش بتواند دیدگاه اخلاقی خود را به مخاطب انتقال دهد. به علاوه توانسته با کارگردانی پخته و میزانسن‌های دقیق و قاب‌بندی‌های سینمایی در خدمت انتقال مفهوم قدم بردارد.

دانلود فیلم سرو زیر آب (به زودی)

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
کامیون - 6.4/10 - 5.3/10

بهترین فیلمنامه - مشترک

داستان فیلم «کامیون» درباره راننده کامیون کردی است با نام بهروز (با بازی سعید آقاخانی) که دختری ایزدی ( با بازی تروسکا جولا) را از اربیل (کردستان عراق) به همراه برادر شوهرش و بار و بنه‌شان سوار می‌کند تا او را به شوهرش باروژ در تهران برساند. در ابتدای فیلم صحنه‌ای از نسل‌کشی ایزدیان توسط داعش نمایش داده می‌شود و علت رفتن دختر به سمت تهران را مشخص می‌سازد. همسفر شدن او و برادر شوهرش (که پسربچه‌ای ۱۲ ۱۳ ساله است) با بهروز از جاده‌های اربیل شروع شده و تا پایتخت ایران ادامه دارد. آنها به جستجوی باروژ در تمام آدرس‌هایی که از او دارند مشغول می‌شوند و اتفاقات گوناگونی را پشت سر می‌گذارند که دستمایه اصلی فیلم می‌شوند.

دانلود فیلم کامیون (به زودی)

 

 

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
مغزهای کوچک زنگ‌زده - 7.9/10 - 7.7/10

بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه

بهترین فیلمنامه - مشترک

بهترین صداگذاری

 «مغزهای کوچک زنگ زده» در مورد سه برادر است؛ شکور و شاهین و شهروز، شکور(فرهاد اصلانی) برادر بزرگتر است و البته جای پدر منفعل خانواده را پر می‌کند او یک آشپزخانه (مواد مخدر) دارد. آن ها در حلبی آبادی زندگی می‌کنند. شکور بچه‌های بی‌خانمان را می‌خرد و پرورش می‌دهد تا بعدتر در خدمت آشپزخانه باشند، او سال‌هاست شاهین را در آشپزخانه خودش دارد اما به او پر و بال نمی‌دهد. شاهین (نوید محمدزاده) البته کمی خل وضع می‌زند، از آن طرف شهروز با سن کم موقعیت بهتری دارد، شهره هم که خواهر خانواده است مسائل خودش را دارد، این همه‌ی داستان نیست...

دانلود فیلم مغزهای کوچک زنگ زده (به زودی)

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
بمب؛ یک عاشقانه - 6.8/10 - 6.6/10

بهترین طراحی لباس

«بمب؛ یک عاشقانه». همانطور که از نام دومین ساخته‌ی پیمان معادی پیدا است، قرار است به تماشای فیلمی با نگاهی عاشقانه و متفاوت به حوادث بمباران سال‌های جنگ بنشینیم. شاید اگر از خودمان بپرسیم، چه می‌شود اگر پسر بچه‌ای در حین بمباران و وضعیت قرمز که همه‌ی اهالی ساختمان در پناهگاه دور هم جمع شده‌اند، عاشق دختر همسایه‌شان شود، دریچه ورود به این فیلم را یافته‌ایم. نگاهی شاعرانه که به جنگ یا مفاهیمی همچون مرگ، رنگ و بوی دیگری می‌­دهد. فیلم همین طور نگاهی موشکافانه و کنایه‌آمیز به وضعیت آن سا‌‌ل‌های بچه‌ها در مدرسه هم دارد. بستری که  سرشار از تقابل نسل‌ها و دیدگاه‌هاست که شاید می‌توان رگه‌هایی از اجتماع امروز ایران را هم در فضای آن مدرسه دید. اجتماعی که دیوار‌هایش از شعار نوشتن پر شده و روشی جایگزین آن ندارد. اما فیلم معادی سعی دارد به این کنایه‌ها و صرفا ترسیم فضای تلخ اجتماعی آن دوران بسنده نکند و نسل جدید را به عنوان پیشنهادی امیدوارانه ارائه دهد. نسلی که آن پسربچه‌ی عاشق را به عنوان نماینده در دل فیلم دارد که بستر نگاهی تازه و تغییرات درونی شخصیت اصلی را فراهم می‌­کند.

دانلود فیلم بمب؛ یک عاشقانه (به زودی)

فیلم های پرفروش سال 1396

رده بندی زیر، بر اساس میزان فروش رده بندی شده است:

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
نهنگ عنبر 2 20.9 میلیارد 5.1/10 4/5 5.7

دومین قسمت از «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم، با بازی با همان کلیشه‌های دوست‌داشتنی قسمت اول و نوستالژی جذاب دهه شصت، توانست در مدت کوتاهی تمام رکوردها را جابه‌جا کند و در صدر جدول پرفروش‌ها جا خوش کند. دومین قسمت از این فیلم، هیچ قصه تازه‌ای عرضه نکرد و «نهنگ عنبر ۲، سلکشن رؤیا» ازلحاظ ساختاری یک‌قدم به عقب بود، اما فرمولی که مقدم در قسمت قبلی کشف کرده بود نیاز به دست‌کاری چندانی نداشت و فروش بیش از بیست میلیارد فیلم هم این ادعا را تائید می­کند. اگر در آینده‌ای نزدیک شاهد قسمت سوم این فیلم بودید تعجب نکنید؛ فرمول «نهنگ عنبر» اکنون حکم طلا را دارد.

دانلود فیلم نهنگ عنبر 2: سلکشن رویا

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
گشت 2 19.7 میلیارد 4.7/10 4.5/5 5.5/10

«گشت ۲»: «گشت ۲» بدون حاشیه‌ها و ماجراهایی که «گشت ارشاد» را احاطه کرده بود به روی پرده رفت، آن‌هم درحالی‌که حمید فرخ نژاد برای بازآفرینی کاراکترش در جشنواره سال قبل نامزد سیمرغ بلورین شده بود؛ اما «گشت ۲» هم به‌مثابه «نهنگ عنبر ۲» از قسمت قبلی‌اش فاصله زیادی داشت و خرده داستان‌های بی‌ربط و چندتایی کنایه سیاسی پراکنده، کلیت فیلم را تشکیل می‌داد و گزند و دیالوگ‌های نیشدار قسمت اول به «گشت ۲» راه نیافتند و سعید سهیلی با رویکردی میانه‌روتر از قبل یک کمدی قابل‌قبول و موفق برای گیشه ساخت که اتفاقاً موفق هم بود.

دانلود فیلم گشت دو

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
آینه بغل 18.6 میلیارد 4.6/10 4.4/10 6.4/10

منوچهر هادی که با ساخت «من سالوادور نیستم» طعم خوش موفقیت در گیشه را چشیده بود، بعد از درام اجتماعی «کارگر ساده نیازمندیم» دوباره به سراغ این ژانر رفت. «آیینه بغل» از «سالوادور» خوش‌ساخت‌تر است و کمدی روان‌تری دارد. در کل تجربه فیلم‌سازی هادی در آخرین کارش، سبک و ساده است و بدون هیچ ادعایی فقط بیننده‌اش را می‌خنداند. البته هادی سعی کرده در لابه‌لای فیلمش انتقادهای اجتماعی نسبت به تفاوت طبقاتی را نیز بگنجاند که در سایه خنده و شوخی حاکم بر فیلم رنگ می‌بازد. «آیینه بغل» موضوع ساده‌ای دارد و روایتی ساده‌تر، اما چیزی که آن را به این موفقیت رسانده است، حضور درخشان جواد عزتی است. 

دانلود فیلم آینه بغل

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
خوب، بد، جلف 16.2 میلیارد 5.4/10 4.3/5 6.4/10

اولین تجربه فیلم‌سازی پیمان قاسم‌خانی، از بسیاری جهات عجیب است. اول اینکه، چیز جدیدی برای عرضه ندارد و بسط قصه «پژمان» در فضایی جدید است. از جهت دیگر، قاسم‌خانی با نگارش فیلم‌نامه «مارمولک» و همکاری طولانی‌اش با مدیری یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک فیلم کمدی شناخته می‌شد اما «خوب، بد، جلف» با نگاهی سطحی و کمدی تکراری بااینکه درفروش موفق بود اما امتیاز مثبتی در کارنامه قاسم‌خانی محسوب نمی‌شود.

دانلود فیلم خوب، بد، جلف

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
اکسیدان 10.7 میلیارد 5.3/10 4.5/5 6.7/10

 «اکسیدان» اولین ساخته حامد محمدی، بیشتر در گروه طنز جا می‌گیرد تا کمدی. انتقادات «اکسیدان» در ورای کاراکترهای کلیشه‌ای و روایت ضد فرهنگی‌اش، رنگ می‌بازد و درنهایت زوج امیر جعفری و جواد عزتی هستند که بار اصلی کمدی فیلم را به دوش می‌کشند؛ اما تفاوت اصلی «اکسیدان» با فیلم‌های پرفروش دیگر در این است که اساساً مخاطب صفر و یک می‌طلبد. یا از آن خوشتان می‌آید یا از آن متنفر می‌شوید که این هم از گزندگی انتقادات و بی‌پردگی و صراحت طنز فیلم می‌آید. «اکسیدان» باوجوداینکه از فیلم‌های موفق گیشه در سال ۹۶ بود اما نسبت به فیلم چهارم این جدول، شش میلیارد کمتر فروخته است و همین تفاوت اساسی درفروش، برخورد مخاطب با اثر را آشکار می‌کند و نشان می‌دهد که همچنان کمدی‌های صرفاً مفرح محبوب‌ترند.

دانلود فیلم اکسیدان

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
ساعت ۵ عصر 9.1 میلیارد 4.7/10 3.8/5 6.5/10

اولین ساخته سینمایی مهران مدیری که به گفته خودش یک کمدی سیاه بود، بیش از آنکه به‌واسطه محتوا و یا ساختار منحصربه‌فردش موفق باشد، با برند مهران مدیری توانست به فروش بالادست یابد. «ساعت ۵ عصر» هم مانند «اکسیدان» یک طنز انتقادی است اما نسبت به آن گزنده‌تر و نیشدارتر. مدیری گرچه در اولین تجربه فیلم‌سازی‌اش نشان می‌دهد به‌جز ساخت مجموعه‌های نود شبی توانایی فیلم‌سازی هم دارد اما با ریتم و ساختار مشکل دارد و انسجام کلی اثرش به‌شدت دچار مشکل است. فروش کمتر از ده‌میلیاردی فیلم مدیری، یک موفقیت است اما نه برای مرد شکست‌ناپذیر سینما و تلویزیون ایران.

دانلود فیلم سینمایی ساعت پنج عصر

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
خالتور 6.6 میلیارد 2.1/10 4.5/10 3.4/10

 بازهم یک کمدی دیگر، اما به‌جرئت ضعیف‌ترین کمدی سال گذشته و حتی بدترین فیلمی که در سال ۹۶ اکران شد، مهران غفوریان و علی صادقی در نقش‌های همیشگی‌شان، پوریا پورسرخ در نقش جوان اول فیلم و رقص و آوازهایی که در تبلیغات فیلم پررنگ شده بودند، خیل عظیم مشتاقان خندیدن و سرگرم شدن را به سینما کشاندند و خیلی‌هایشان را ناراضی روانه خانه کردند.

دانلود فیلم خالتور

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
رگ خواب 4.9 میلیارد 4.7/10 4.3/5 7.2/10

بهترین بازیگر نقش اول زن: لیلا حاتمی - مشترک

بهترین جلوه‌های ویژه میدانی- مشترک

ساخته تحسین‌شده حمید نعمت‌الله، جز معدود فیلم‌های جدی سال گذشته بود که توانست دیده شود. بازی خوب لیلا حاتمی، موسیقی تأثیرگذار سهراب پورناظری و صدای جادویی همایون شجریان به‌علاوه نام خود نعمت‌الله به‌عنوان یک فیلم‌ساز توانا، توانست مخاطبان سینمای ایران را مجاب کند به تماشای این فیلم بنشینند. روایت نمادین «رگ خواب» به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد، اما هیچ‌کس نمی‌تواند منکر خوش ساختی و بازی‌های خوب «رگ خواب» شود.

دانلود فیلم رگ خواب

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
زرد 4.8 میلیارد 5.1/10 4.2/5 5.3/10

 «زرد» نمونه کاملی است که چگونه می‌توان مخاطب را گول زد و به سینما کشاند. کافی است جمعی از بازیگران جذاب و سوپراستارها را در کنار یکدیگر جمع کنید، فاجعه‌ای به تصویر بکشید و در کنار این‌ها تا می‌توانید شایعه و حاشیه بسازید. «زرد» به‌جز این‌ها هیچ برگ برنده‌ای ندارد و در مقایسه با فیلم‌هایی که در میانشان قرارگرفته فقط یک فیلم زرد است.

دانلود فیلم زرد

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
ماجرای نیمروز 4.4 میلیارد 6.8 4.5/5 7.1/10

بهترین فیلم

بهترین فیلم از نگاه تماشاگران

بهترین طراحی صحنه و طراحی لباس

دیگر وقتش است که محمدحسین مهدویان را نابغه سینمای امروزمان بنامیم. مهدویان که با «ایستاده در غبار» به شهرت رسید در دومین اثرش در قالب یک تریلر پر افت‌وخیز و روایت یک ماجرای پلیسی اما واقعی، توانایی قصه‌گویی‌اش را به اثبات می‌رساند. مهدویان با «ماجرای نیمروز» هم رسالت تاریخی‌اش را به انجام می‌رساند و هم به بهترین شکل سینمای قصه‌گو و کلاسیک را زنده می‌کند و استقبال نسبی از این فیلم نشان از برقراری ارتباط مهدویان و مخاطبانش دارد.

دانلود فیلم ماجرای نیمروز

فیلم های تحسین شده سال 96 

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
بدون تاریخ، بدون امضا 4.7 میلیارد 7.3/10 3/5 7.5/10

بهترین کارگردانی

بازیگر نقش مکمل مرد: نوید محمدزاده

بهترین صداگذاری

داستان از جایی شروع می‌شود که دکتر کاوه نریمان که در پزشکی قانونی کار می‌کند در یک شب با یک موتورسیکلت تصادف می‌کند، پدر و پسری که سوار بر موتور بودند ظاهراً آسیبی نمی‌بینند و دکتر نریمان که بیمه‌ی شخص ثالث خودرواش تمام شده است از تماس با پلیس برای آمدن در صحنه تصادف خودداری می‌کند و در عوض با دادن مبلغی پول به پدر موتورسوار سعی در خاتمه دادن به قضیه می‌کند. پدر و پسر نیز پس از گرفتن پول به راه می‌افتد و علیرغم اصرار دکتر نریمان برای مراجعه به بیمارستان، به خانه می‌روند.

صبح روز بعد دکتر نریمان در محل کار متوجه جسد پسربچه‌ای می‌شود که گفته می‌شود در ساعت ۳ نیمه شب به علت مسمومیت غذایی به بیمارستان برده شده و در نهایت جان سپرده است. دکتر نریمان وقتی به بالای سر پسرک می‌رسد متوجه می‌شود که اون همان پسر دیشب است که با آنها تصادف کرده است و این شک در او پدید می‌آید که شاید تصادف دیشب منجر به مرگ او شده است؛ با این حال وی از رویارویی با پدر و مادر پسرک که برای تحویل گرفتن جسد وی آمدند، خودداری می‌کند. 

دانلود بدون تاریخ، بدون امضا (به زودی)

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
برادرم خسرو 2 میلیارد 7/10 - 7.3/10

داستان اصلی فیلم قرار است به تقابل میان ناصر و خسرو ( که ترکیب نامشان کنایه از محله ای در تهران است ) بگذرد یعنی جایی که خسرو یک بیمار دو قطبی معرفی می شود و ناصر فرد عاقلی که می بایست از او مراقبت نماید. فیلم به درستی در جریان داستان توازن عاقل و دیوانه را برهم می زند و این نکته را به مخاطب گوشزد می کند که ناصر برخلاف ظاهر آرام و کاریزماتیک خود، وضعیتی بهتر از خسرو ندارد و تنها تفاوت آنها در این است که ناصر شخصیت اجتماعی قابل قبولی بدست آورده و خسرو بیشتر به رفتارهای هیستریک خود شناخته می شود.

دانلود فیلم برادرم خسرو

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
بیست و یک روز بعد 1.2 میلیارد 6.6/10 4.5/5 6.7

مرتضی قهرمان نوجوانی است که در مقدمه ، پسرکی معرفی می شود که عاشق فیلمسازی است و دنیای مختص به خود را دارد. اما با گذشت دقایقی از داستان ، مرتضی رویاهایش را کنار می گذارد و تبدیل مرد جنگنده ای می شود که باید آمپول یک میلیون تومانی را به هر روشی که ممکن است بدست آورد تا از این طریق مانع از فلج شدن مادرش شود. قهرمانانی از جنس مرتضی سالهاست که از سینمای ایران حذف شده اند. قهرمانانی که می شد آنها را در فیلمهایی نظیر « بچه های آسمان » یا « بادکنک سفید » دید که علی رغم سن و سال کمشان، همتی بزرگ داشتند و درس زندگی به مخاطبشان می دادند.

فیلمنامه در ادامه شخصیت های دیگری از جمله مادر را به قصه اضافه می کند. زن تنهایی که با مشقت فراوان اقتصاد خانواده را تامین می کند و علی رغم اینکه خسته و ناتوان شده، اجازه نمی دهد تا کودکانش روی خسته اش را ببینند. ارتباط میان مرتضی و مادرش و دیالوگ های کنایه آمیزی که این دو درباره زندگی بر زبان می آورند، به خوبی نشان می دهد که خردمندان و ثقفی، بر روی جزئیات دیالوگ های فیلمشان متمرکز شده اند و تلاش نموده اند تا حد امکان از اضافه گویی پرهیز نمایند.

دانلود فیلم بیست و یک روز بعد (به زودی)

 
نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
ویلایی ها 1.1 میلیارد 6.2/10 4.3/10 6.5/10

نقش مکمل زن: ثریا قاسمی

بهترین جلوه‌های ویژه بصری

ویلایی‌ها قصه خانواده‌های فرماندهان سپاه و ارتش در سال ۱۳۶۵ است. عزیز زن ۵۰ ساله‌ای است که همراه نوه‌هایش وارد مجموعه ویلاها می‌شود. الیاس نیز راننده بسیجی است که هر وقت وارد مجموعه می‌شود همه نگران این می‌شوند که شاید خبر شهادت یکی از فرماندهان را بدهد. پس از مدتی سیما که عروس عزیز است از تهران می‌آید تا بچه‌های خود را به خارج از کشور ببرد.

دانلود فیلم ویلایی ها 

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
نگار 2.6 میلیارد 5.2/10 3/5 6.4

بهترین موسیقی متن: کریستف رضایی

این فیلم به ماجرای جنایی پرداخته جایی که نگار جواهریان نقش دختری به نام نگار را بازی می‌کند. او دختر خانواده‌ای نیمه مرفه و اصیل است، پدر او دریک معامله اقتصادی شکست خورده و با اسلحه خودکشی کرده‌است. این تحلیلی است که پلیس نسبت به مرگ او اعلام می‌کند اما نگار این تحلیل را باور ندارد و برای رسیدن به اصل ماجرا تصمیم می‌گیرد که روزهای آخر پدر را مرور کند. همچنین در خلاصه اولیه آمده: ما به این ته سیگار رژلبی مشکوکیم، ولی این کمکی به ما نمی‌کنه!

دانلود فیلم نگار

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
فِراری 531 میلیون 5.3/10 3.8/5 6.6/10

 بهترین صدابرداری

بهترین فیلمنامه

بهترین بازیگر نقش اول مرد - محسن تنابنده

 «فِراری» یا «فَراری»؟! نام انتخاب شده برای فیلم فَراری است اما درواقع هر دوی این عناوین می توانند عنوانهای درست و مناسبی برای آن باشند. دختری که برای دیدن و عکس گرفتن از یک فِراری از خانه اش فَرار کرده است! علیرضا داوودنژاد، فیلمساز کهنه کار سینمای ایران، برای بار دیگر به سراغ معضل جوانان رفته است و باز هم نشان می دهد که چه قدر در طرح و پرداخت به این دسته از فیلم ها موفق است. فیلمی که در آن "تقابل" وجود داشته باشد می تواند فیلم خوبی باشد و "فراری" مملو از تقابل هاست. تقابل میان گلنار (ترلان پروانه) و نادر (محسن تنابنده) بزرگترین این تقابل هاست؛ سادگی و پاک بودنِ مرد در مقابل سرکشی و گستاخی دختر نوجوان قرار می گیرد و همین تقابل رابطه ی آن ها را تا این حد زنده و باورپذیر از آب درمی آورد. این تقابل یا شاید تضاد، بعدتر به لایه های زیرین فیلمنامه نیز نفوذ می کند و مسائل و معضلات مهم اجتماع همچون تقابل زندگی تجمل گرایانه با فقر، بالای شهر و پایین شهر، زندگی روستایی وزندگی شهری، قشر نوکیسه و قشر زحمتکش و ... را نیز هدف قرار می دهد.

دانلود فیلم سینمایی فِراری

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
زیر سقف دودی 2.8 میلیارد 5.3/10 4.4/5 5.8/10

بهترین چهره‌پردازی

« زیر سقف دودی » با رابطه بهرام و شیرین آغاز می شود که به بن بست رسیده اند و حالا بهرام با زن دیگری وارد رابطه شده و پسرشان هم به دختری آشنا شده که قصد ازدواج با او را دارد و در این بین شیرین هم درگیر رابطه از هم پاشیده اش با بهرام است. کلیات اثر جدید درخشنده درباره این داستان ها و انسانهایی است که در این شرایط حضور دارند و قرار است جزئیاتی را در روابطشان مطرح نمایند که جذابیت اصلی فیلمنامه را شکل می دهد، اما مخاطب هرچقدر که منتظر می ماند، کمترین نتیجه را می گیرد.

فیلمنامه « زیر سقف دودی » سرشار از ضعف های عجیب و ساختاری است که در وهله اول، ضعف شخصیت پردازی است که بیش از هر ضعف دیگری به چشم می آید. متاسفانه در اثر جدید پوران درخشنده شخصیت های داستان تک بُعدی هستند و بطور کامل یک تیپ را تشکیل می دهند. بهرام مردی همواره خشن و بی اعصاب است که به نظر می رسد هرگز توان انجام گفتگو را ندارد و عصبانیت او از ابتدا تا انتهای فیلم همراه اوست و انعطاف پذیری از او رخ بسته! شیرین نیز وضعیت بهتری از او ندارد و زنی منفعل هست که تنها در تصویر حضور دارد تا دیگران به کنار او بیایند و نصیحت های اجتماعی را نثارش نمایند.

فارغ از شخصیت پردازی ضعیف فیلم، باید به فیلمنامه عجیب و غریب درخشنده هم اشاره کرد که بطور کل قابلیت سینمایی شدن را نداشته و مشخص نیست که به چه دلیل چنین فیلمنامه ای به عنوان یک اثر سینمایی مطرح شده است. در تمام دقایق اثر، فیلمساز بجای مطرح کردن سوژه و پرداخت آن در مقوله سینما، به بازگو کردن مطالب اجتماعی که احتمالاً درخشنده در سالهای اخیر مطالعه کرده می پردازد و آن را به همان سر و شکل ژورنالیستی به مخاطب ارائه می کند! جالب آنکه فیلم هرگز به شخصیت های داستانش نزدیک نمی شود و ابعاد دیگری از وجود آنها را برای مخاطب عیان نمی سازد و تنها به بازگو نمودن مطالعات کارگردان از زبان شخصیت های فیلم بسنده می کند.

دانلود فیلم سینمایی زیر سقف دودی

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
تابستان داغ 1.2 میلیارد 6.5/10 4.2/5 5.9/10

 بهترین تدوین

«تابستان داغ» روایت موازی دو خانواده است، یکی از قشر متوسط با دغدغه ادامه تحصیل و کار والدین و کودکی که این بین مانده است و دیگری خانواده‌ای از قشر پایین جامعه با مشکلات معمول اقتصادی. سارا (مینا ساداتی) و همسرش (علی مصفا) پزشکانی هستند که بر سرکار و ادامه تحصیل سارا مشکل‌دارند. همسرش از او می‌خواهد یا در خانه بماند و از فرزندشان مراقبت کند یا به همدان بروند تا مادر وی بتواند در حین کار و فعالیت این زوج مراقب کودکشان باشند.

دانلود فیلم تابستان داغ

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
خفگی 4 میلیارد 5.3/10 3.7/5 5.9/10

بهترین جلوه‌های ویژه میدانی - مشترک

اگر به دنبال یك فیلم داستان‌گو و مرموز می‌گردید، آخرین ساخته فریدون جیرانی را ببینید. «خفه‌گی» رامی توان در كنار قرمز و یا شام آخر، در میان بهترین آثار فیلم‌ساز قرار داد. فیلمی سرپا و سرحال که با فیلم‌های معمولی كه در سینما ایران می‌بینیم كمی متفاوت است و مخاطب اصلی‌اش هم نه عامه مردم که عشق فیلم‌ها و مخاطبان جدی و تخصصی سینما هستند. احتمالاً «خفه‌گی» برای یك مخاطب معمولی، فیلمی گنگ، بی‌هدف و سخت فهم به نظر برسد و یا از سیاه‌وسفید بودن فیلم حوصله‌اش سر برود، اما تماشاگر حرفه‌ای‌تر به‌خوبی متوجه ویژگی‌های بارز «خفه‌گی» و داستان متفاوتش برای سینمای ایران می‌شود. اگر فیلم‌های فریدون جیرانی را هم دنبال كرده باشد، به‌خوبی متوجه اختلاف کیفی فاحش فیلم «خفه‌گی»  با فیلم‌های اخیرش خواهید شد.
«خفه گی» و «نگار» تریلرهای مهم جنایی این چند ساله سینمای ایران هستند كه از نظر فضاسازی هم شباهت‌هایی به یكدیگر دارند كه از جمله آن‌ها استفاده از فضایی وهم گونه و فانتزی است كه در «خفه‌‌گی» به‌واسطه فیلم‌نامه بهتری كه دارد، قابل‌فهم‌تر است و مخاطب راحت‌تر قادر به فهم آن است.

دانلود فیلم خفگی

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
یک روز بخصوص 1.1 میلیارد 5.2/10  3.9/5 5.5/10

بهترین جلوه‌های ویژه میدانی - مشترک

«یک روز بخصوص» هم جز آن دسته فیلم‌هایی است که می‌توان در گروه فیلم‌های اخلاق‌گرا و به‌ویژه مسئله انتخاب اخلاقی قرارش داد؛ اما فرق فیلم اسعدیان با نمونه‌های مشابهش در این است که اسعدیان موقعیتی را ترسیم می‌کند که نه تنها بسیار محتمل است، بلکه اساساً مسئله انتخاب را زیر سؤال می‌برد. بیننده در جریان مشاهده وضعیت حامد (مصطفی زمانی) استیصال وی را به خوبی درک می کند. حامد یک روزنامه‌نگار مقید و درستکار است که اکنون در شرایطی قرار گرفته است که چاره‌ای جز انتخاب راه غیرانسانی در پیش ندارد. مهم نیست که این تصمیم، چقدر حامد را آزار می‌دهد، او خود بهتر از هر فرد دیگری به عواقب تصمیمش آگاه است، حامد و هر فرد دیگری در شرایط وی تصمیم مشابهی خواهد گرفت. این صراحت بی‌لهجه، نوعی خشونت نهفته در خود دارد، خشونت و ظلمی که در پس همه تصمیمات زندگی نهفته است و همین صداقت در تصویر بی‌رحمی موقعیت حامد است که فیلم را از ورطه سانتی‌مانتالیسم و غرق شدن در احساسات ملودراماتیک نجات می‌دهد. جالب است که ما تصمیم‌گیری حامد را نمی‌بینیم. در یک سکانس تصویری از حامد داریم که از آرمان‌هایش دم می‌زند و سکانس بعدی روبروی مردی نشسته و درباره مسائلی چانه می‌زند که همیشه مورد مذمت و نفرتش بوده است. این حذف رویداد، مانند آنچه در کارهای فرهادی می‌بینیم قسمتی از ایجاد تعلیق نیست بلکه عاملی است در جهت پرورش فضای دراماتیک اسعدیان. وقتی بیننده این‌گونه ناگهانی و بدون هیچ حاشیه و زمینه‌ای با این حقیقت تلخ روبرو می‌شود بیش‌ازپیش با حامد همذات‌پنداری می‌کند، زیرا کاملاً در شرایط حامد قرار می‌گیرد. تصمیم پیش از آنکه حامد بخواهد گرفته‌شده است و او فقط صدای انتخاب بوده است.

دانلود فیلم یک روز بخصوص

پرفروش ترین فیلم های سال 1395

 

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
فروشنده 15.7 8.7 4.2/5 7.6

داستان فروشنده در مورد اتفاقات پیرامون یک زوج جوان به نام عماد (با بازی شهاب حسینی) و رعنا (با بازی ترانه علیدوستی) است. در طول روز، عماد یک معلم ادبیات باشخصیت در مدرسه است. عصرها، هم عماد و هم ترانه در صحنه تئاتر به بازی مشغول می‌شوند. آن‌ها در حال تمرین نمایش مشهور مرگ فروشنده (1949) نوشته آرتور میلر هستند. عماد در آن نمایش نقش کاراکتر نگون‌بخت "ویلی لومان" را بازی می‌کند و رعنا نیز نقش همسر ویلی یعنی "لیندا" را به عهده دارد. در فیلم، عماد و رعنا چندین صحنه نمایش را با هم اجرا می‌کنند. در طول این سکانس‌ها، می‌توانیم ببینیم که چگونه پرسونای دراماتیک عماد و رعنا برای تحقق دو هدف مخالف به کار گرفته می‌شوند: برای پنهان کردن خودِ واقعیِ آن‌ها و نمایش چهره‌های عمومی‌شان/ محافظت نصف و نیمه از خودشان برای اینکه بتوانند احساسات واقعی‌شان را ابراز کنند؛ گویی احساسات از زبان شخصی دیگر بیان می‌شوند. مزاحمی وارد می‌شود و روند داستان را به کل دگرگون می‌کند. 

دانلود فیلم فروشنده

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
من سالوادور نیستم 14.3 3.8/10 5.2/5 4.7/10

ناصر ایزدی (رضا عطاران) معلمی است که چندی پیش مقدار زیادی پول پیدا کرده و آن را به صاحبش تحویل داده‌است. او به برنامه‌های مختلف تلویزیونی دعوت می‌شود تا در مورد این فداکاری توضیح دهد و بسیار مشهور شده‌است. یک روز با او تماس می‌گیرند و می‌گویند به خاطر کار خیری که کرده برنده سفر به برزیل شده و تمام هزینه‌های سفر او را آژانس تعطیلات رؤیایی می‌پردازد. ناصر که به ظاهر فردی پایبند به اصول دینی است راضی به این سفر نیست و آن را مناسب نمی‌داند اما با اصرار همسرش قبول می‌کند تا به برزیل برود و…

دانلود فیلم من سالوادور نیستم

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
50 کیلو آلبالو 13.6 4/10 4.2/5 6.2/10

داستان از مجلس عروسی مرجان (مونا احمدی) آغاز می‌شود. در میانه‌های عروسی مأموران برای دستگیری داماد خلافکار (سروش صحت)وارد می‌شوند و میهمانان هم فرار می‌کنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود گرامی (ساعد سهیلی) باعث می‌شود تا دوست داوود, مجید (علی صادقی)که خیال می‌کند او تیر خورده لباس‌های او را در بیاورد و او را به داخل اتاق ببرد آیدا صوفی (هستی مهدوی فر) هم تصادفاً به همان اتاق می‌رود و یک مأمور آن‌ها را باهم می‌بیند مرجان در اتاق را قفل می‌کند تا داماد خلافکار نتواند فرار کند داوود که نمی‌تواند از اتاق خارج شود تا لباس‌های خود را به تن کند یک مانتو زنانه می‌پوشد و از خانه خارج می‌شود او سوار ماشین آیدا می‌شود ماشین آن‌ها با ماشین پلیس تصادف می‌کند و مأموران که فکر می‌کنند آن‌ها با هم رابطه داشتند بازداشتشان می‌کنند.

بازپرس (سیامک انصاری) که آدم سختگیری است از آن‌ها سؤال جواب می‌کند آیدا برای رهایی از سؤال‌ها به دروغ می‌گوید آن‌ها زن و شوهر هستند فقط رسماً عقد نکردند بازپرس یک روز به آن‌ها فرصت می‌دهد تا عقد را رسمی کنند. آن‌ها این کار را انجام می‌دهند و روز بعد سند را آزاد می‌کنند. آن‌ها برای گرفتن طلاق به محضر می‌روند، اما به دلیل فوت عاقد محضر دریادل (داریوش اسدزاده) طلاق انجام نمیشود .از طرفی آیدا می‌خواهد تا با مانی (پژمان جمشیدی) ازدواج کند و به کانادا برود و باید ظرف ۱۰ روز آینده این کار را انجام دهد. آن جا به آیدا می‌گویند دست کم سه ماه و ده روز بعد از طلاق می‌تواند ازدواج کند آیدا و داوود تصمیم می‌گیرند تا برای آیدا شناسنامه المثنی بگیرند و برای این کار به آبادان که محل صدور شناسنامه آیدا است باید بروند. از طرفی اَروشا اژدری (آزاده صمدی) هم که نامزد داوود است به همان هتل محل اقامت آن‌ها می‌رود و تصادفاً به اتاق آیدا می‌رود او دوست و همکلاس آیدا بوده و از روی حلقه آیدا متوجه ماجرا بین داوود و آیدا می‌شود.

دانلود فیلم 50 کیلو آلبالو

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
سلام بمبئی 13.5 4.1/10 4.2/5 4.4/10

علی ( محمدرضا گلزار ) پسر جوانی است که در هندوستان به همراه دوستش ( بنیامین بهادری ) در رشته پزشکی تحصیل می کند. همکلاسی علی دختر جوانی به نام کاریشما ( دیا میرزا ) است که یکبار بطور اتفاقی ماشینش سر راه خراب شده و علی ماشین او را تعمیر می کند و همین مسئله باعث صمیمیت آنها می شود و...

دانلود فیلم سلام بمبئی

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
ابد و یک روز 11.4 8.3/10 4.7/5 8.2/10

بهترین کارگردانی

بهترین بازیگر نقش اول زن: پریناز ایزدیار

بازیگر نقش مکمل مرد: نوید محمدزاده

بهترین فیلمنامه

بهترین تدوین

سمیه ( پریناز ایزدیار ) دختر جوانی است که قرار است به زودی به عقد مردی افغان درآید. اما سمیه برای انتخاب این وصبت مردد است چراکه وضعیت خانه ای که در آن قرار دارد تا حدود زیادی به او وابسته است. وی مادر پیر و از کار افتاده ای دارد و البته برادران و خواهرانی که همواره در حال نزاع با یکدیگر هستند. « ابد و یک روز » داستان تکراری و شنیده شده ای دارد که پیش از این بارها توسط فیلمسازان دیگر دستمایه ساخت یک فیلم بلند سینمایی شده است. داستان خانواده ای از طبقه پائین شهر که قرار است با ورود یک خواستگار و مسائلی که پیرامون این اتفاق رخ می دهد، تماشاگر را به دنیای تاریک این خانواده هدایت کند و زندگی شان را مقابل دیدگان مخاطب قرار دهد.

اما تفاوت عمده « ابد و یک روز » با دیگر آثاری که در این حال و هوا ساخته شده اند در این است که اینبار کارگردان به خوبی شخصیت های داستان و جغرافیایی که داستان در آن رخ می دهد را شناخته است. سعید روستایی با تسلطی که به ندرت می توان در یک کارگردان 26 ساله جستجو کرد، شخصیت های پر تعداد داستانش را به حدی خوب و درست پرورش داده که مخاطب را به راحتی با خود همراه می نماید و دردها و ناراحتی های آنان تبدیل به درد ذهنی مخاطب در هنگام تماشای فیلم می شود.

دانلود فیلم ابد و یک روز

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
بارکد 11.1  5.8/10  4.6/5 7

جدیدترین اثر مصطفی کیایی ماننند همیشه به دغدغه های اجتماعی وی یعنی مواد مخدر، نظام سرمایه داری و مسائلی از این دست پرداخته است. کیایی در فیلم قبلی اش به نام « عصر یخبندان » ، مفاهیم مشابهی را مطرح کرده بود اما با توجه به بازخوردهای نه چندان مناسبی که از آن فیلم دریافت کرد، به این نتیجه رسید که مجددا به ژانر کمدی بازگردد و دغدغه سوژه هایش را در این ژانر به مخاطب ارائه نماید. با اینحال « بارکد » از مشکلات ریز و درشتی رنج می برد که باعث می شود این فیلمساز نتواند یک گام رو به جلو در عرصه فیلمسازی تجربه نماید.

« بارکد » روایت غیرخطی دارد که همین موضوع ایجاب می کند فیلمساز توجه ویژه ای به دکوپاژ و ترتیب سکانس بندی ها داشته باشد تا مخاطبش ترغیب شود اثر بی جهت روایت غیرخطی را انتخاب نکرده و مفهومی در پسِ این تصمیم قرار داشته است. اما « بارکد » به واقع نیازی به روایت متقاطع و استفاده از فلش بک های متعدد نداشته و می شد تا این داستان کمدی را بصورت مستقیم هم روایت کرد و در واقع، قصه را بصورت ساده و سرراست روایت نمود.

اما مشکلات فیلمنامه به این موارد خلاصه نمی شود. « بارکد » در اصل یک کمدی هجو آمیز دو نفره است که در جریان روایت داستانش به انواع و اقسام سوژه های تلویزیونی و سینمایی همانند سریال « بریکینگ بد » کنایه می زند و در مابین آن، یک داستان مشخص هم درباره جوانی که سودای دست یابی به ثروت را دارد روایت می کند. اما مشکل اینجاست که کیایی همانند آثار گذشته اش، به پختگی مناسبی برای به چالش کشیدن مشکلات اجتماعی نرسیده است و کماکان نحوه مطرح کردن این مفاهیم در جریان داستان با اتکا به دم دستی ترین موقعیت های کمدی و البته دیالوگ های سطحی رخ می دهد.

دانلود فیلم بارکد (به زودی)

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
بادیگارد 6.6 6.3/10 4.2/5 7

بهترین بازیگر نقش اول مرد: پرویز پرستویی

جلوه‌های ویژه- مشترک

داستان درباره محافظ پا به سن گذاشته ای به نام «حیدر ذبیحی» است که تلاش دارد همچنان از عقاید و آرمانهای انقلابی خود محافظت کند. وی محافظ معاون رییس جمهور ایران است که در بلوچستان، مورد حمله یک تروریست انتحاری قرار می گیرد و بشدت مجروح می شود. ذبیحی سپس به عنوان محافظ یک نابغه فیزیک هسته ای مشغول به فعالیت می شود، اما با مرگ معاون مجروح رییس جمهور، او مقصر شناخته می شود و ...

دانلود فیلم بادیگارد (به زودی)

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
لانتوری 6.2 7.3/10 - ۶.۹

«لانتوری» روایتی مستندگونه دارد که طی آن شخصیت هایی که فیلم در حال مصاحبه با آنان است رو به دوربین از جزئیات پرونده گروه لانتوری می گویند و صحبت های ضد و نقیضی نیز در اینباره مطرح می شود که اختلاف دیدگاه افراد مصاحبه شونده نشانگر اختلاف جامعه بر سر رویکردی است که این گروه سارق در پیش گرفته است؛ عده ای معتقد هستند که این افراد می بایست به اشد مجازات برسند و نابود شوند و عده ای دیگر معتقد به ریشه یابی و رفع آن هستند.

زمانی که فیلم از این مقدمه طولانی فاصله می گیرد، ما با چهار شخصیت آشنا می شویم که در کنار یکدیگر قرار گرفته و شروع به سرقت و زورگیری می کنند. بخش زیادی از فیلم به نحوه زورگیری این افراد و داستانهایشان اختصاص دارد اما پس از مدتی رویه بطور کل عوض شده و داستان عشق پاشا به مریم به عنوان داستان اصلی مطرح می شود. متاسفانه درمیشیان علی رغم ساختار متفاوتی که برای روایت داستان خود انتخاب کرده، موفق نمی شود در پرورش شخصیت های داستان به بلوغ کامل برسد و ضعف های زیادی در آن مشاهده می شود.

دانلود فیلم لانتوری

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
زاپاس 4.8 5.2/10  - 5.6/10

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: شبنم مقدمی

فیلم داستانی ساده و روان دارد و در پرداخت نیز سادگی های فیلمنامه کاملاً دیده می شود؛ «زاپاس» به وضوح می توانست اثری در مدیوم تلویزیون باشد؛ مثلاً یک مینی سریال یا یک تله فیلم و به نظر می رسد چنین فیلمنامه ای کشش تبدیل شدن به یک اثر سینمایی را نداشته است یا دست کم در اجرا می توانست پخته تر باشد تا با مدیوم انتخابی اش سنخیت بیشتری پیدا کند.برای اثبات این ادعا نیاز به تحلیل های دشوار و پیچیده نیست؛ بهره گیری از بسیاری از فرمول های آشنا و جواب پس داده در «زاپاس» ادعای مرا اثبات می کند: به عنوان مثال فیلمساز در انتخاب بازیگران فیلم خود به سراغ ترکیب های آشنای تلویزیونی می رود؛ زوج امیر جعفری – ریما رامین فر و یا الناز حبیبی – جواد عزتی که پیش تر در چندین کار موفق تلویزیونی خوش درخشیده اند و اساساً ستارگان تلویزیون محسوب می شوند تا سینما، تیپ آشنای احمد مهرانفر، حضور پررنگ و فعال بازیگران خردسال، سادگی داستان و فرم بصری، پیام های آشنا و رخدادهای کلیشه ای، خانه های قدیمی با حیاط مرکزی و آشپزخانه ی جدا و انبار و … و در نهایت پایانِ خوش قابل پیش بینی که از دلش قرار است پیام های اخلاقی هم بیرون بیاید از المان های کهنه و تجربه شده ای هستند که نیک نژاد از آن ها بهره می گیرد تا کار خود را به ریسک و مخاطره نیندازد و اطمینان داشته باشد که کارش دست کم از سوی مخاطب عامی که سریال های تلویزیونی را دنبال می کند مورد تأیید قرار خواهد گرفت و گیشه اش تضمین خواهد شد.

دانلود فیلم زاپاس (به زودی)

فیلم های تحسین شده سال 95 

 

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
سینمانیمکت - 7.8/10 - 7.3

داستان در دهه ۶۰روایت می شود و در ستایش سینماست. این فیلم داستان مردی است که عاشق فیلم و سینماست و درگیر اتفاقاتی در زندگی اش می شود. “سينما-نيمكت” داستان يك گروه دوره گرد نمايشى است كه در سال هاى ٦٨-٧٣ (دوران ممنوعيت ويديو) فيلم هاى تاريخ سينما را در روستاهاى دورافتاده و قهوه خانه ها براى مردم اجرا مى‌كنند.

دانلود فیلم سینمانیمکت (به زودی)

 

 

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
ایستاده در غبار 1.6 میلیارد 7/10 %89.2 7.2

بهترین فیلم

جلوه‌های ویژه- مشترک

احمد متوسلیان که دوران نوجوانی‌اش را در سکوت گذرانده و اکنون بزرگتر شده، فرمانده لشکری می‌شود که باید در دروازه‌های خرمشهر با دشمن بجنگند. اما سرنوشت او فرسنگ‌ها دور از مرزهای ایران رقم می‌خورد. این فیلم دربارهٔ زندگی احمد متوسلیان است.

دانلود فیلم ایستاده در غبار (به زودی)

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
اژدها وارد می شود 2 میلیارد 6.7/10 4.6/5 7

در آغاز فیلم گفته می‌شود که این فیلم براساسِ یک داستان واقعی تهیه شده‌است. مصاحبه با افراد گوناگون، از جمله خودِ مانی حقیقی، این گمان را تقویت می‌کند و عنوان می‌شود ماجرای فیلم، داستان صدابردار فیلم خشت و آینه ساختهٔ پدربزرگِ مانی حقیقی، ابراهیم گلستان، است و در فیلم گفته می‌شود یک گروه سینمایی با دسترسی به این داستان در تلاش است تا فیلمِ داستانی تهیه کند.

دوم بهمن ماه ۱۳۴۳ است، یک شورلت شورلت ایمپالای نارنجی رنگ از قبرستان باستانی می‌گذرد و به سمت کشتیِ به خاک نشسته‌ای می‌راند.  فیلم دربارهٔ مرگِ یک تبعیدی در جزیره قشم است که در فیلم گفته می‌شود مارکسیست-لنینیست است. یک مأمور ساواک برای بررسیِ قتل به قشم می‌رود و متوجه می‌شود که این تبعیدی کشته شده‌است. او در این جزیره با پدیدهٔ عجیبی روبه‌رو می‌شود. پس از دفنِ هر جنازه‌ای در یک گورستان متروک، زلزله رخ می‌دهد. در فیلم گفته می‌شود که اژدهایی در زیر گورستان زندگی می‌کند (عنوان فیلم نیز در این ارتباط انتخاب شده‌ است). او به کمکِ دو دوستِ زمین‌شناس و صدابردار خود بار دیگر به جزیره می‌رود تا راز این موضوع را کشف کند. در آن‌جا ماجراهای دیگر اتفاق می‌افتند که سرانجام سرنوشتِ سه دوست را به‌گونه‌ای شوم رقم می‌زنند.

دانلود فیلم اژدها وارد می شود (به زودی)

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
لاک قرمز 1.2 میلیارد 6.6/10 - 6.7

جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن (پانته‌آ پناهی‌ها)

«لاک قرمز» به عنوان فیلمی اجتماعی با رگه‌هایی از واقع‌گرایی، قصه اکرم (با بازی پردیس احمدیه) دختری شانزده ساله را روایت می‌کند که با پدر معتادش (که قصد دارد با ساخت عروسک خرج خانواده‌اش را بدهد)، مادرش و خواهر و برادر کوچکترش در جنوب شهر زندگی می‌کند. مرگ پدر زندگی این خانواده را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند.

فیلمنامه این فیلم از نوع شخصیت محور است به این معنی که یک شخصیت مرکزی در داستان درگیر موقعیتی شده است و تلاش می‌کند تا خود را به وضع آرام قبلش بازگرداند اما مجبور می‌شود که مسیری را طی کند که او را به درکی تازه از زندگی می‌رساند و تبدیل به آدمی دیگر می‌کند. این تغییر هدف یک فیلمنامه شخصیت محور است. در فیلم «لاک قرمز» هم اکرم شخصیت محوری و اصلی داستان است. مهمترین هدف او در فیلم این است که غرورش را از دست ندهد. غروری که تنها ارث پدر برای اوست. او تمام تلاش‌اش را در راستای هدفش می‌کند و در انتها تغییری برگشت ناپذیر در شخصیت‌اش رخ می‌دهد.

دانلود فیلم سینمایی لاک قرمز

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
خشم و هیاهو 1.5 میلیارد 6.3/10 4.3/5 6.6

بهترین فیلم‌برداری

داستان فیلم سینمایی "خشم و هیاهو" درباره یک خواننده مشهور به نام «خسرو پارسا» (با بازی نوید محمدزاده) است که همسرش به قتل رسیده و او و معشوقه اش مظنونین اصلی این جنایت هستند. وی که متأهل است رابطه مخفیانه ای با یک زن دیگر به نام «حنا» دارد. همسر او «تینا» (با بازی رعنا آزادی ور) متوجه این رابطه می شود و پس از مشاجره با خسرو تصادف می کند و در حالی که در خانه اش بستری است، به ضرب چاقو به قتل می رسد. داستان آشنایی خسرو با حنا و نحوه رابطه شان موضوع قتل را پیچیده می کند و ...

داستان این فیلم شبیه ماجرای قتل «لاله سحرخیزان» همسر «ناصر محمد خانی» فوتبالیست مشهور ایرانی به دست «شهلا جاهد» است؛ اما «سعید سعدی» سناریست فیلم "خشم و هیاهو" می گوید: داستان فیلم، متفاوت از ماجرای ناصر محمدخانی و شهلا جاهد است و اصلاً شخصیت اصلی داستان از ابتدا فوتبالیست نبود. اما ماجرای محمدخانی و جاهد در داستان فیلم تأثیر داشته است.

دانلود فیلم خشم و هیاهو (به زودی)

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
نفس 1.4 میلیارد 7.5/10 - 6.6/10

فیلم تماما یک گزارش از زندگی دختر بچه‌ای به نام بهار است که به همراه خواهر و برادران، پدر (با بازی مهران احمدی) و مادربزرگش (با بازی پانته‌آ پناهی‌ها) زندگی می‌کند و در شهرهای قم، تهران و یزد، در فاصله سال ۵۷ تا بخشی از سال‌های جنگ ایران و عراق می‌گذرد. نوع روایت فیلم اول شخص و از زوایه دید «بهار» است. فیلم‌ساز در اکثر صحنه‌ها به زاویه دیدش وفادار مانده است. به جز صحنه‌های مربوط به عزاداری در یزد که از شخصیت جدا می‌شود. به جز این تقریبا هیچ صحنه‌ای از فیلم نیست که دوربین آنجا باشد، اما بهار حضور نداشته باشد. وفاداری فیلم‌ساز به زاویه دیدش در تمام صحنه‌ها را باید به حساب نقطه قوت فیلم گذاشت. اگرچه در تمام مدت فیلم هیچ «اتفاقی» به تعریف سینمایی‌اش رخ نمی‌دهد (اتفاقی که شخصیت را وادار به سلسله واکنش‌هایی کند که نه تنها او را به وضعیت اولیه باز نمی‌گرداند، بلکه پیرنگ به گونه‌ای فشار بر شخصیت را زیاد می‌کند، که او را مجبور به انتخاب‌هایی مدوام میان بد و بدتر کند)، اما فیلم مجموعه‌ایست از ناگواری‌های کوچک (به اندازه دنیای شخصیت کوچکش) که هر کدام در مجموعه‌هایی از صحنه‌های فیلم منجر به شکل‌گیری درام‌هایی کوچک می‌گردند که به تنهایی جذاب‌اند.

دانلود فیلم نفس

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
امکان مینا 433 میلیون 4.7/10   4.7/10

بهترین موسیقی متن- مشترک: محمدرضا علیقلی

بهترین چهره‌پردازی - مشترک

فیلم ماجرای زن و شوهری را در روزهای موشک باران تهران روایت میکند. شوهر به نام مهران خبرنگار یک روزنامه است و به کارش متعهد است. زن به نام مینا جاسوس سازمان مجاهدین خلق است. مینا خبرها و اطلاعات محرمانه شوهرش را به سازمان مجاهدین میرساند. سکانس نخست فیلم جشن سالگرد ازدواج مینا و مهران است. عمق عشق این دو زوج تنها در همین اندازه به تصویر کشیده میشود. در سکانس بعدی مینا تغییر چهره میدهد و با این تغییر چهره بسیار شبیه زنان عضو سازمان مجاهدین میشود که نخستین کد را به صورت بصری از محتوای اثر برداشت میکنیم. مینا به آزمایشگاه میرود و جواب تست بارداری او مثبت است. سپس از طریق تلفنخانه تماسی میگیرد. صدای آنطرف تلفن بیشتر شبیه صدای مرد است اما مینا او را مامان صدا میزند. مامان هم مینا را پری خطاب میکند و حتی نام شوهرش را ساسان میگوید. همینجا دیگر همه چیز لو میرود. زنی با شمایل زنان مجاهد و تلفنی محرمانه که در آن رمزی حرف زده میشود. تقریبا 10 دقیقه از زمان فیلم گذشته است و همه داستان لو رفته است.

دانلود فیلم امکان مینا (به زودی)

نام فیلم میزان فروش نمره IMDB نمره فیلمیو نمره سلام‌سینما
دختر 3 میلیارد 6.1/10 - 6/10

بهترین موسیقی متن- مشترک: محمدرضا علیقلی

احمد عزیزی (فرهاد اصلانی) که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است برای مراسم خواستگاری دخترش سمیرا آماده می‌شود و دختر دیگرش ستاره (ماهور الوند) در همان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم‌دانشگاهی‌اش را دارد که با مخالفت پدرش روبه‌رو می‌شود و تصمیم می‌گیرد بدون اجازهٔ خانواده صبح با هواپیما به تهران برود و ظهر برگردد ولی در بازگشت، به‌دلیل کنسل‌شدن پرواز، با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود و پدرش برای بازگرداندن او عازم تهران می‌شود. ستاره نزد عمه‌اش فرزانه (مریلا زارعی) می‌رود و آن‌جا اتفاقاتی رخ می‌دهد که بحث‌هایی را میان افراد ایجاد می‌کند.

دانلود فیلم دختر (به زودی)

نکته: تحلیل ها شخصی نیست و از سایت هایی مانند زومجی، moviemag، سلام سینما، نماوا، ویکی پدیا و غیره جمع آوری شده است

مطالب مشابه

فیلم، سریال و موسیقی مناسب کودکان

دانلود رایگان بهترین فیلم های سال 2017 (برندگان گلدن گلوب، جشنواره کن، برلین و ...)

به مناسبت ولنتاین؛ دانلود عاشقانه ترین فیلم های تاریخ سینما

دانلود مجموعه موسیقی ورزشی مناسب برای باشگاه های بدنسازی

لیست بهترین سریال های ایرانی با لینک دانلود

لیست بهترین و خاطره انگیز ترین آهنگ های فارسی با لینک دانلود

لیست بهترین سریال های خارجی با لینک دانلود

نظر شما