شناسهٔ خبر: 28195636 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دیدار سفیر روسیه در تهران با امیرعبداللهیان

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در دیدار سفیر روسیه با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک پارلمانی ایران و روسیه گفت: این کمیسیون تجربه جدید و موفقی است که می‌تواند در کمک به حل موانع قانونی و توسعه همکاریهای همه‌جانبه مؤثر واقع شود.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسین امیرعبداللهیان با اشاره به رفتار غیرسازنده و شتاب‌زده ترامپ افزود: تحریم به بازیچه‌ای در دست حاکمان کاخ سفید تبدیل شده است که تبعات آن گریبان اقتصاد، تجارت و سیاست در آمریکا را خواهد گرفت و همیشه کاربرد سلاح تحریم به نفع کاخ سفید عمل نخواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به تحولات منطقه، عملکرد نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، در برقراری مذاکرات یمنی – یمنی در ژنو را ضعیف خواند و رفتار نادرست ریاض در اجازه ندادن به پرواز حامل هیأت سیاسی حکومت یمن از صنعا به مقصد ژنو را نکوهش کرد.
لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه دارای مواضع و راهبردهای مشترک در زمینه‌های مختلف هستند امیدواریم پس از نشست اخیر روسای مجالس دو کشور در ولگا گراد شاهد توسعه و تقویت هر چه بیشتر روابط باشیم.
سفیر روسیه در تهران با انتقاد از سیاست‌های غلط آمریکا در عرصه جهانی، در ارتباط با بحران یمن، ابراز داشت: حل بحران یمن نیازمند همفکری کشورهای منطقه به ویژه ایران و عربستان است.
وی همچنین از علاقمندی کشورش برای توسعه و گسترش همکاری‌ها و رایزنی در مسائل مختلف و مورد علاقه طرفها خبر داد.

نظر شما