شناسهٔ خبر: 28190269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین:

۱۷ گروه جهادی در حوزه های شهری و روستایی ورامین فعالیت دارند

ورامین- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین گفت: ۱۷ گروه جهادی در حوزه های شهری و روستایی ورامین فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرگرد سعید تاجیک ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس طی سخنانی ضمن تسلیت ایام محرم الحرام گفت: امام حسین(ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است، امیدوارم خداوند توفیق دهد، ادامه این فرائض را انجام بدهیم.

تاجیک در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس افزود: همه ساله از ۳۱ شهریور ماه به مدت یک هفته به مناسبت دفاع مقدس برنامه هایی اجرا خواهد شد که با توجه به ابلغ رویکرد جدید بسیج به عنوان اعتلای بسیج برنامه هایی با جنبه خدمت رسانی به مردم برگزار خواهد شد و بسیج نیز بیشتر از گذشته وارد فاز خدمت رسانی شده است و از این قاعده مستثنی نیستیم.

وی با بیان این که از ۱۹ تا ۲۹ شهریور ماه به عنوان رزمایش گروه های جهادی در سراسر کشور مطرح شده که در ورامین هم این امر به عنوان کار عملیاتی انجام خواهد داد.

تاجیک در خصوص توزیع بسته های جهادی توسط نیروهای عملیاتی گفت: ۲۲ گروه جهادی در این حوزه فعالیت دارند که در توزیع غذا بین محرومین طی این مدت ۸۹۰ پرس غذا توزیع شده است و ۸۵۰ قطعه گوشت و پک های لوازم التحریر و ۷۲۲ سبد کالا با ارزش ۳ میلیون ریال و ۷۰ میلیون رهن منزل مسکونی در قالب نذر و غیره نیز مستمندان توزیع کرده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین بیان داشت: ۱۷ گروه جهادی در حوزه های شهری و روستایی ورامین در زمینه نوسازی و مرمت و ساخت وارد عمل شده اند و در مجموع ۲ هزار ۹۵ نفر روز خدمت در این حوزه انجام شده و نوسازی مدارس، کرامت و کمک به ساخت خانه عالم و خانه محرومین وارد عمل شده اند و ۱۳۵ نفر روز در زمینه ساخت و مرمت وارد شده اند.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه های صلواتی فرهنگی و معرفتی و نمایشگاه در جوادآباد و در حوزه ویزیت رایگان نیز ۱۵ نفر به صورت گروه های جهادی وارد عمل شده اند که یک هزار و ۱۳۳ نفر در مجموع  به مناسبت هفته دفاع مقدس مشغول به فعالیت هستند.

تاجیک افزود: همزمان با هفته دفاع مقدس صدها برنامه فرهنگی در حوزه های مقاومت و پایگاه بسیج خواهران و برادران برگزار می شود که از جمله می توان به برپایی ۱۷ یادواره شهدا ، صبحگاه مشترک ، گردهمایی راویان دفاع مقدس شرق استان تهران و اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم یاد کرد.

وی همچنین از برگزاری رزمایش اقتدار بسیج ، برپایی ۳۰ نمایشگاه عکس دفاع مقدس ، رونمایی از دو کتاب مرتبط با دفاع مقدس ، برگزاری شب خاطره و شب شعر ، دیدار با ۲۰۰ خانواده شهید شهرستان ، برگزاری اردوهای زیارتی ، برگزاری مسابقات ورزشی، برپایی ۴۰ ایستگاه صلواتی ، مرمت خانه ۱۰ نفر از محرومین و برپایی نشست های بصیرتی با موضوع استکبار ستیزی ، امید بخشی به جامعه و پیگیری مطالبات به حق مردم به عنوان دیگر برنامه های هفته دولت در ورامین یاد کرد.

نظر شما