شناسهٔ خبر: 28189842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تکمیل طرح جامع گردشگری اوان تا شش ماه آینده

خبرگزاری صداوسیما

طرح جامع گردشگری دریاچه اوان تا اسفندماه تکمیل می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در این راستا فراخوان عمومی برای تکمیل طرح جامع گردشگری اوان تا شش ماه آینده سرمایه گذاری متناسب با طرح جامع در منطقه اعلام می‌شود تا از ورود دستگاه‌های مختلف و اعمال سلیقه‌ها جلوگیری شود.
علی فرخزاد در سومین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: منطقه گردشگری الموت به ویژه دریاچه اوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‎های طبیعی استان قزوین به شمار می‌آید که دارای قابلیت‌های متعدد در زمینه جذب و توسعه گردشگری است.
او اضافه کرد: توسعه اوان باید با تدوین برنامه اصولی و ساماندهی علمی و روزآمد، متناسب با طرح جامع گردشگری تسریع یابد.
معاون عمرانی استاندار با اشاره به مشکلات موجود دریاچه طبیعی اوان گفت: با وجود نصب تابلو‌های هشداردهنده، در سال جاری شاهد چهار مورد غرق شدگی در آن بودیم.
فرخزاد ادامه داد: سال گذشته ۱۳ میلیارد ریال از منابع مالی استان در این مجموعه هزینه شد در حالی که بهره بردار آن باید اقدام به این کار می‌کرد.
دریاچه طبیعی اوان واقع در بخش الموت شرقی، در ۸۵ کیلومتری شمال قزوین واقع شده است.
او در خصوص جاده قزوین – کلاچای و لزوم ایجاد راه دسترسی به مجموعه گردشگری کامان و زرشک هم افزود: قرار است مشاور طرح، درباره ایجاد راه دسترسی با توجه به فاصله موجود مطالعه کند؛ اما محدودیت‌های فنی اجازه نمی‌دهد این مسیر به طور مستقیم احداث شود.
معاون استاندار در خصوص مجتمع‌های خدماتی هم گفت: با توجه به حجم تردد خودرو‌ها و مسافر در استان باید در جهت ارائه خدمات رفاهی مناسب، تعداد مجتمع‌های خدماتی افزایش یابد.
فرخزاد بیان داشت: هم اکنون در آزادراه قزوین- رشت به دلیل نبود جایگاه عرضه سوخت در برخی نقاط بنزین به صورت گالنی به فروش می‌رسد که این مساله خطرات زیادی به دنبال دارد.
او با اشاره به ورود پدافند غیرعامل به این موضوع تاکید کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید مجوز‌های صادر شده برای احداث مجتمع‌های خدماتی و رفاهی را که هیچ پیشرفت عمرانی نداشته اند مورد بازبینی قرار دهد و در صورت لزوم به متقاضیان جدید واگذار کند.

نظر شما