شناسهٔ خبر: 28187096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان خبر داد؛

برگزاری ۲۰۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در استان سمنان/ رتبه سوم استان در شاخص‌های ایثارگری

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان سمنان از برگزاری 2 هزار برنامه در این هفته در نقاط مختلف استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، نشست خبری دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان سمنان پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.

استان سمنان در شاخص‌های ایثارگری سومین استان کشور است

محمدحسن سلامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان و دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عظیم‌الشان هشت سال دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس، گنجینه‌ای بزرگ و گران‌بها در تاریخ ملت ایران محسوب می‌شود که دشمنان را از رویارویی مستقیم با این ملت پشیمان کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان سمنان این استان را استانی آبرومند در تاریخ دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: حضور بیش از 40 هزار رزمنده از استان سمنان در طول 8 سال دفاع مقدس، تقدیم 3 هزار شهید، 7 هزار و 750 جانباز و 248 آزاده برگ زرینی در تاریخ پرافتخار این استان است.

سلامی با یادآوری حضور رزمندگان استان سمنان در 55 عملیات بزرگ هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: استان سمنان در معدل شاخص‌های ایثارگری پس از استانهای اصفهان و قم، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه قدردانی از ایثارگری و جانفشانی رزمندگان استان سمنان وظیفه تمام مسئولان و عموم مردم است گفت: بدون تردید تا زمانی که ارزش‌های دفاع مقدس زنده باشد و به نسل‌های بعد منتقل گردد پیروزی ملت ایران در عرصه‌های مختلف، تداو م خواهد یافت.

برگزاری 2 هزار برنامه در هفته دفاع مقدس در استان سمنان

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان سمنان از برگزاری بیش از 2 هزار عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان سمنان، روز شنبه 31 شهریورماه همزمان با سراسر کشور با رژه نیروهای مسلح در شهرهای سمنان و شاهرود آغاز خواهد شد.

سلامی با بیان اینکه برگزاری رژه نیروهای مسلح در سمنان برعهده پدافند هوایی قرار گرفته است افزود: رژه نیروهای مسلح در شهرستان شاهرود نیز به میزبانی لشگر 58 تکاور ذوالفقار شاهرود برگزار خواهد شد.

وی در تشریح سایر برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان سمنان نیز گفت: عطرافشانی و گلباران گلزارهای شهدا و شهدای گمنام، بازسازی عملیات‌ مرصاد در سمنان و عملیات کربلای 8 در شاهرود، پرده خوانی و نقالی وقایع دفاع مقدس در هزار مدرسه، فراخوان‌های گردان‌های عملیاتی بسیج و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم از مهمترین برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان سمنان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از برگزاری یادواره شهدای زن استان سمنان خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات تیراندازی به میزبانی نیروهای مسلح استان، افتتاح محله‌های اسلامی، برگزاری پیاده‌روی همگانی و نواختن زنگ مهر مقاومت در مدارس از دیگر برنامه‌های بزرگداشت سی و هشتمین  سالگرد هفته دفاع مقدس در استان سمنان است.

تمام گلزارهای شهدای گمنام دانشگاهی استان سمنان دارای یادمان خواهند شد

سلامی با اشاره به وجود 46 یادمان شهدای گمنام در استان سمنان اظهار کرد: در این یادمان‌ها پیکر مطهر 156 شهید گمنام دفاع مقدس به خاک سپرده شده است.

وی ادامه داد: در هفته دفاع مقدس امسال، 3 یادمان شهدای گمنام در شهرهای شاهرود، دامغان و آرادان افتتاح خواهد شد که از این تعداد، 2 یادمان مربوط به دانشگاه‌های آزاد شاهرود و دامغان است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان سمنان خاطرنشان کرد: با افتتاح این دو یادمان دانشگاهی، تمام گلزار‌های شهدای گمنام در دانشگاه‌های استان سمنان دارای یادمان خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما