شناسهٔ خبر: 28182463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برای ششمین سال متوالی؛

تجمع بزرگ تاسوعای حسینی در بندرعباس برگزار می‌شود

تجمع بزرگ عزاداران حسینی برای ششمین سال متوالی در روز تاسوعا در زیر پرچم بوستان غدیر در ساحل بندرعباس برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، از سال ۹۲ تا کنون همه ساله به مناسبت فرارسیدن نهم محرم، تجمع بزرگ عزاداران تاسوعای حسینی با شعار « بندرعباس، شهر محبین حضرت عباس(ع) » در بوستان غدیر بندرعباس برگزار می شود.

 

این مراسم برای ششمین سال متوالی، راس ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۷ شهریورماه جاری مصادف با نهم محرم با حضور هیئت های مذهبی و دسته های عزاداری در بوستان غدیر، زیر پرچم واقع در بلوار ساحلی بندرعباس برگزار خواهد شد.

 

چاوش خوانی، سنگ زنی(چک چکو) و سینه زنی واحد(عزاداری سنتی ویژه جنوب کشور) از جمله برنامه های این مراسم است که به همت شهرداری بندرعباس، صدا و سیمای مرکز خلیج فارس و هیات های مذهبی برگزار می شود.

 

مراسم عاشورا نیز از صبح روز پنج شنبه ۲۹ شهریور با حضور دسته‌های سینه زنی در خیابان‌های منتهی به مسجد جامع بندرعباس آغاز و با نماز ظهر عاشورا به پایان می‌رسد.

 

مراسم عزاداری تاسوعا در جوار امامزاده سید محمد(ع) و سید نظام الدین(ع) شهرستان حاجی آباد و زیر پرچم بوستان غدیر بندرعباس و شام غریبان امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس و امامزاده سید محمد(ع) و سید نظام الدین حاجی آباد از شبکه استانی مرکز خلیج فارس بصورت زنده پخش می‌شود.

 

گفتنی است؛ بندرعباس، تنها شهر بندری در جهان است که به نام حضرت عباس(ع) مزین شده است.

 

 


 

 

 

 

 

 

نظر شما