شناسهٔ خبر: 28182109 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شویگو: اسرائیل را مسئول سرنگونی هواپیمای روسی می‌دانیم

وزیر دفاع روسیه در تماسی تلفنی به وزیر جنگ صهیونیستی گفت مسکو این رژیم را مسئول اصلی سرنگونی هواپیمای نظامی روسی در سوریه می‌داند.

صاحب‌خبر -

شویگو: اسرائیل را مسئول سرنگونی جنگنده روسی می‌دانیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی سقوط هواپیمای جنگی روسی در استان لاذقیه سوریه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور، روز سه‌شنبه با آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، تلفنی گفتگو کرد و این رژیم را مقصر اصلی سرنگونی این هواپیما دانست.

شویگو در این تماس تلفنی خطاب به لیبرمن اعلام کرد اقدامات رژیم صهیونیستی غیرمسئولانه است.

او افزود مسکو به طور کامل تل‌آویو را مسئول سرنگونی جنگنده روسی در سوریه می‌داند و یادآور شد اقدام این رژیم در لاذقیه منجر به کشته شدن ۱۵ تبعه روسیه شد.

وزیر دفاع روسیه همچنین به  لیبرمن هشدار داد در پی سانحه انهدام یک فروند هواپیمای شناسایی روسیه بر فراز سوریه، مسکو «حق پاسخ در آینده» را برای خود محفوط می‌داند.

سکوت اسرائیل درباره اقدام غیرقانونی خود
پیش از این تماس تلفنی تل‌آویو اعلام کرد مقامات سیاسی و نظامی این رژیم فعلا در خصوص اتهامات روسیه مبنی بر دست داشتن اسرائیل در سرنگونی هواپیمای ایل-۲۰ اظهار نظر نمی‌کنند.

واکنش‌ها در روسیه
شورای فدرال روسیه اعلام کرد نباید اجازه داد تل‌آویو اقدامات تحریک‌آمیز انجام دهد و باید سامانه پدافند هوایی سوریه را مدرن کرد.

کرملین اعلام کرد با ارزیابی وزارت دفاع روسیه در خصوص سرنگونی هواپیمای ایل- ۲۰ کاملا اتفاق نظر دارد. کاخ ریاست‌جمهوری روسیه افزود سرنگونی ایل- ۲۰ بر اجرای توافق روسیه و ترکیه در خصوص ادلب تاثیر نخواهد گذاشت.

در پی این اقدام غیرمسئولانه رژیم صهیونیستی در سوریه، وزارت خارجه روسیه نیز سفیر این رژیم در مسکو را فراخواند.

انتهای پیام/

انتقاد شدید وزیر دفاع روسیه از اقدام غیرمسئولانه اسرائیل در سوریه

نظر شما