شناسهٔ خبر: 28180821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

امام جمعه بخش گلستان بهارستان :" مهمترین بنای جامعه در دین اسلام خانواده است " .

چهل و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش گلستان شهرستان بهارستان با پرداختن به موضوع تاکید بر اشاعه و تریج فرهنگ عاشورایی و پیگیری عملکرد دستگاه ها در خصوص حمایت از کالای ایرانی و با حضور حجت الاسلام نورپور امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی گلستان ، طاهر خانی بخشدار و نایب رییس شورای فرهنگ عمومی گلستان ،غلامرضا آبکار سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان و دیگر اعضای شورا در محل دفتر امام جمعه بخش گلستان برگزار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهارستان : در ابتدای جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، غلامرضا آبکار سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهارستان پس از عرض خیر مقدم و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)  به تشریح دستور جلسه و اقدامات انجام شده پیرامون دستور جلسات قبلی پرداخت و  گفت : انشاءالله که بتوانیم فرهنگ عاشورا را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و پیام مهم عاشورا را ترویج نماییم .

سپس حجت الاسلام نورپور امام جمعه بخش گلستان  نیز ضمن بیان تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری غافله سالار عاشورا ، تقویت بخشیدن شورای فرهنگ عمومی را از عوامل موثر در ساماندهی مشکلات فرهنگی شهرستان دانست و افزود : مهمترین موضوعی که در جلسات شورا باید به آن توجه خاص داشت ، صیانت از نهاد خانواده است چرا که خانواده در اسلام اهمیت داشته و طبق حدیثی پیامبر اعظم(ص) فرموده است " مهمترین بنای جامعه در دین اسلام خانواده است " و آن خاستگاه تمامی فرهنگها و تمدن های عالم است و کسی که به دنبال رزق حلال برای خانواده اش می رود از جایگاه ویژه ای برخوردار است .

رییس شورای فرهنگ عمومی بخش گلستان در ادامه اظهار داشت استفاده نادرست از فضای مجازی ، از مهمترین آسیب ها در کنار مواردی چون : بیکاری ، اعتیاد ، کودک آزاری و غیره برای خانواده بویژه در شهرستان می باشد که موجب افزایش بی رویه طلاق توافقی و غیر توافقی شده است و دلیل اصلی این آسیب ها را عدم تبلیغ درست دین اسلام برشمرد و اذعان داشت فعالیت تربیتی را باید از مدارس شروع نمود و در این راستا باید جلسات اولیاء و مربیان به صورت مرتب برگزار شود .

 ایشان در پایان سخنان خود از هیئات مذهبی خواست تا در تبلیغ فرهنگ عاشورا به موضوعاتی مانند : اهداف عاشورا ، عفاف و حجاب ، پیام شهدای گرانقدر و امر به معروف و نهی از منکر بپردازند  .

در ادامه جلسه سرهنگ سلیمانی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهارستان   ضمن ارائه گزارشی از آسیب های اجتماعی موجود رو به افزایش در شهرستان به کمیته مبارزه با آسیب های اجتماعی که در رأس آن مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) حضور دارند و دو موضوع شاخص طلاق و اعتیاد در این کمیته مورد بررسی قرار می گیرد ،اشاره نمود و گفت : ما نیز می توانیم برای شروع فعالیت در این حوزه مرکز تخصصی مشاوره و پیشگیری از طلاق را در شهرستان راه اندازی کنیم .

در ادامه جلسه طاهر خانی بخشدار گلستان در خصوص دستور جلسات شورا گفت : ما باید دستور جلسات را بر اساس بومی سازی شهرستان تقویت نموده و سعی نماییم در طول سال یکی از مشکلات مردم شهرستان را برطرف سازیم و به این وسیله به کیفیت برگزاری جلسات توجه بیشتری خواهد شد .

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی گلستان همچنین در حوزه فرهنگ سازی عاشورا افزود : ما باید در ایام محرم در مدارس به معرفی فرهنگ ناب ایثار و شهادت که به نظر می رسد حلقه گمشده در آموزش و پرورش است بیشتر بپردازیم .

 
0

در پایان سایر اعضاء شورا نیز به بیان نظرات خود در خصوص دستور جلسه پرداختند .

شایان ذکر است پس از پایان جلسه اعضاء شورا در مراسم عزاداری که به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان در محل فرمانداری شهرستان برگزار شده بود ، حضور بهم رساندند .


2

 

 

 

نظر شما