شناسهٔ خبر: 28179319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استقرار کانکس های اورژانس در مرز خسروی

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 50نقطه حادثه خیز از ورودی کنگاور تا مرز خسروی برای استقرار کانکس های اورژانس جانمایی شده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  اکبر آزادی    مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  گفت:در ایام اربعین خدمات این کانکس ها 24 ساعته خواهد بود ضمن اینکه درمانگاه خسروی نیز تجهیز شده است و تمام پایگاه های فوریت های پزشکی نیز در سطح استان به حالت آماده باش خواهند بود.

وی با اشاره به چهل و سومین سالگرد تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی در کشور بیان داشت: اورژانس کرمانشاه مرکزیت قطب غرب کشور را بر عهده دارد و از سال 84 نیز به مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی تغییر نام یافته است.

به گفته آزادی، کرمانشاه مرکزیت استان های همدان، ایلام ، کردستان و دانشگاه اسدآباد را بر عهده دارد.

وی در خصوص آمار پایگاه های اورژانس کرمانشاه گفت: این استان 61 پایگاه شهری و جاده ای و نیز یک پایگاه اورژانس هوایی دارد؛ ضمن اینکه 500 تکنیسین فوریت های پزشکی در این مرکز مشغول به کار هستند.

وی افزود: اورژانس استان 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و نیز 120 دستگاه آمبولانس به روز دارد.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به 37 تا 40 هزار ماموریت توسط این مرکز اشاره کرد و گفت: ماموریت های امداد رسانی به بیماران از جمله، بیماری های قلبی، تنفسی و مسمومیت بیشترین آمار ما را تشکیل می دهند.

 آزادی گفت: امسال چند پایگاه فوریت ها در نقاط مختلف استان افتتاح شده است؛ از جمله پایگاه یادمان مرصاد که با کمک خیرین و نیز بنیاد حفظ آثار افتتاح شده است و علاوه بر ارائه خدمات به زائران و کاروان های راهیان نور، به حوادث ترافیکی مسیر اسلام آباد غرب به ماهیدشت کمک خواهد کرد.

انتهای  پیام/ز

 

امسال چند پایگاه فوریت ها در نقاط مختلف استان افتتاح شده است

برچسب‌ها:

نظر شما