شناسهٔ خبر: 28173968 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پاکستان گشایش مسیر تجاری برای افغانستان و هند را تکذیب کرد

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

وزیر خارجه پاکستان اظهارات سفیر آمریکا در کابل مبنی بر تمایل اسلام‌آباد برای اجازه دادن به افغانستان و هند برای استفاده از خاک این کشور به عنوان مسیر تجاری را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان اظهارات «جان بس» سفیر آمریکا در کابل را مبنی بر تماس اسلام‌آباد با افغانستان در اوایل این سال و تمایل پاکستان برای از سرگیری تجارت افغانستان و هند از طریق خاک پاکستان را تکذیب کرد.

قریشی به «اکسپرس تریبون» گفت: پاکستان توافق نکرده تا تجارت افغانستان-هند از طریق خاک خود را بررسی کند.

وی تصریح کرد که پاکستان به هند اجازه نخواهد داد تا از خاک این کشور برای تجارت با افغانستان استفاده کند و دلیل آن را مسایل «فنی و استراتژیک» مربوط دانست و تاکید کرد که ابتدا این مشکلات باید رفع شود.

سفیر آمریکا ادامه داد که صادرات افغانستان به هند از طریق کریدور هوایی افزایش یافته است و از سوی دیگر نیز افزایش روابط اقتصادی افغانستان با ازبکستان سبب شده تا دولت پاکستان برای نخستین بار تمایل خود را برای آغاز گفت‌وگو با افغانستان درباره تجارت بین کابل و دهلی‌نو از طریق این کشور ابراز کند.

گفتنی است وزیر خارجه پاکستان چند روز پیش برای گفت‌وگو با مقامات افغان درباره مسایل تجاری دو کشور و همچنین برنامه اقدام مشترک افغانستان و پاکستان برای صلح و ثبات به کابل سفر کرده بود.

در این دیدار طرفین همچنین درباره مسدود شدن کنسولگری پاکستان در «جلال‌آباد» و مسایل مربوط به تروریسم بین مرزی و مدیریت مرزها گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

نظر شما