شناسهٔ خبر: 28162392 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

هفتادمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان

دکتر سلطانی فر: عوارض و پیش بینی های تغییر سن جوانی باید دقیقا بررسی شود/ دولت تلاش دارد فشار معیشتی مردم را کم کند

وزیر ورزش و جوانان گفت: باید عوارض و پیش بینی های تغییر کف و سقف سن جوانی از ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی بررسی شود بنابراین باید برای این موضوع همه دستگاه‌ها وقت بگذارند و با جمع‌بندی نظرات به یک نظر واحد برسیم و آن را به شورای عالی جوانان ارائه کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر در هفتادمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که پیش از ظهر امروز 26 شهریور ماه در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش از همه اعضایی که در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان فعال و مشارکت خوبی داشتند تشکر کرد.
وی افزود: امیدوارم با توجه به وظایف و رسالت هایی که نسبت به مردم به خصوص جوانان این مملکت داریم، با هم‌افزایی، همدلی و همفکری بتوانیم گام‌های موثری در حل مشکلات جوانان برداریم.
دکتر سلطانی فر ادامه داد: با همه توان تلاشمان را در ارتباط با حل مشکلات جوانان در این مدت انجام داده ایم و خوشبختانه اتفاقات خوبی در چند ماه اخیر رخ داد و مشکل شناسایی و ثبت سازمان های مردم نهاد با همکاری وزارت کشور حل شد. همچنین در خصوص افزایش کمی سازمان های مردم نهاد، توانمندسازی و امتیازاتی که به آنها تعلق می‌گیرد تلاش‌های زیادی انجام شده و دستاوردهای خوبی نیز داشته ایم.
وزیر ورزش و جوانان از دفاتر مشاوره ازدواج به عنوان یکی از راهکارهای تحکیم بنیان خانواده ها نام برد و افزود: درصدد این هستیم که با هماهنگی خوبی با سازمان بهزیستی کار بسیار جدی تری در خصوص افزایش کمی و کیفی این دفاتر برداریم تا به تحکیم بنیان خانواده ها کمک کنیم.
وزیر ورزش و جوانان همچنین افزایش وام ازدواج به متقاضیان را در چندین ماه گذشته بسیار امیدوار کننده دانست و گفت: این آمار که ۶۵ درصد از متقاضیان، وام ۱۵ میلیونی دریافت کرده اند و دریافت وام ازدواج تقریبا به روز شده است بسیار کار بزرگی است که مبین عزم و اراده مسئولان کشور و سیستم بانکی و به خصوص توجه رئیس جمهور به حل مشکلات جوانان است.
دکتر سلطانی فر با بیان اینکه در بحث اشتغال بنا نداشتیم خودمان به طور مستقیم وارد شویم، گفت: با احساس مسئولیتی که نسبت به سمن ها داشتیم و تمایلی که آنها نسبت به ایجاد اشتغال برای جوانان داشتند اعتباری از محل ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده برای ارائه تسهیلات با تفاهمنامه ای که با صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت داشتیم، اختصاص دادیم که مقرر شده ۹۰ میلیارد تومان و با سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر تسهیلات کارآفرینی در نظر گرفته شود که امیدواریم تا دو، سه ماه آینده همه این تعهدات انجام شود.
وزیر ورزش و جوانان همچنین اظهار داشت: در سایر امور هم در ایجاد جایگاه مشخص سمن ها در فرآیند توسعه و رشد کشور جلسات و کارشناسی های زیادی انجام شد که خیلی موثر بوده و در این شرایط خاصی که قرار داریم بسیار مفید واقع خواهد شد.
وی مشارکت جدی مردم و به ویژه جوانان در عرصه های مختلف کشور را مهم قلمداد کرد و افزود: ما باید زمینه مشارکت مردم و جوانان را فراهم کنیم که در دنیا مهمترین ابزاری که برای این مقوله شناخته شده، همین گسترش کمی سازمان های مردم نهاد است تا مردم و جوانان بتوانند ظرفیت ها، پیشنهادات و انتقادات خود را ارائه دهند. در این عرصه مجموعه دستگاه های مسئول کشور کارنامه خوبی داشتند و از یک طرف اراده جدی مسئولان را در زمینه مشارکت مردم و جوانان می رساند و از طرف دیگر مبین این است که مردم و جوانان برای حل مشکلات و مشارکت در حل مسائل کشور اشتیاق دارند که این اشتیاق برای رشد و توسعه کشور بسیار مفید است.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ناآرامی های دی ماه سال گذشته در کشور گفت: در بین دستگیرشدگان این ناآرامی ها، حتی یک نفر از اعضای سازمان های مردم نهاد وجود نداشت و این نشان می‌دهد که ما به آن هدفی که دنبال می‌کردیم رسیده‌ایم. وقتی جوان ببیند انتقاد و پیشنهادش را می تواند از طریق قانونی در سمن ها به گوش مسئولان برساند ضرورتی نمی بیند تا از راه های غیرقانونی و به خیابان آمدن این کار را انجام دهد.
دکتر سلطانی فر با بیان این که با همه توان به دنبال حل مسائل و مشکلات جوانان هستیم گفت: با توجه به اختیارات، امکانات و منابعی که داریم و عزم و اراده مجموعه دولت و تأکید دکتر روحانی برای حل مشکلات جوانان، تمام تلاش خود را می‌کنیم که قدم های بزرگی برای حل مشکلات جوانان برداریم.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به 30 ماه مذاکرات فشرده مسئولان سیاسی کشور با کشورهای پنج بعلاوه یک که نهایتاً به سند بین المللی برجام منتهی شد، گفت: با تغییر سیاسی که در امریکا به وجود آمد شخصی روی کار آمد که بدون هیچ منطق و استدلالی و با بیان اینکه در این معاهده بین المللی سر آمریکا کلاه رفته است از این معاهده خارج شد که این موضوع مشکلات اقتصادی در کشور به وجود آورد که به غیر از همدلی، هماهنگی، وحدت، ایجاد امید بین مردم و اعتماد متقابل مردم و مسئولین هیچ راهی برای گذر از این سختی ها نداریم. خوشبختانه زمینه ایجاد وحدتی که بارها رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند در کشور با جلسات مختلف سران سه قوه به وجود آمده و همه مسئولان تلاش دارند تا کمبودها و مشکلات و شرایط اقتصادی مردم را برطرف کنند.
وی ادامه داد: با کم شدن فشار معیشتی مردم، نظام جمهوری اسلامی مثل چهل سال گذشته که در تمام سختی ها و مشکلات پیروز و سربلند بوده است، این شرایط را هم به خوبی پشت سر خواهد گذاشت و در آینده حتما شرایط بهتری پیدا خواهد کرد و با سربلندی به راه خود ادامه خواهد داد.
وزیر ورزش و جوانان در پایان ابراز امیدواری کرد، مواردی که امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان مطرح شد با تکمیل نظرات اعضای ستاد و ارسال آن به وزارت ورزش و جوانان به شورای عالی جوانان ارائه شود.
وی همچنین درخصوص تغییر سن جوانی هم گفت: باید در این خصوص نیز عوارض و پیش بینی های تغییر کف و سقف سن جوانی از ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی بررسی شود بنابراین باید برای این موضوع همه دستگاه‌ها وقت بگذارند و با جمع‌بندی نظرات به یک نظر واحد برسیم و آن را به شورای عالی جوانان ارائه کنیم.

نظر شما