شناسهٔ خبر: 28160480 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌آنالایز | لینک خبر

بخشنامه‌ها اثر کرد؛ کاهش 27درصدی مراجعه به تلگرام

صاحب‌خبر -

وی با بیان اینکه از لحاظ کمی و کیفی شاهد جنب وجوش زیادی در پیام رسان‌های داخلی هستیم گفت: حدود ۲۷ درصد از بازدید مطالب در تلگرام و ۱۷ درصد از تولید مطالب در تلگرام از بازه زمانی یاد شده به بعد کاسته شد. همچنین براساس گزارشی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ما داده، حدود ۱۰ درصد از پیک ترافیک تلگرام در این مدت کاسته شده است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: بخشنامه دولت درباره مهلت یک هفته‌ای کوچ دستگاه‌ها از تلگرام به پیام رسان‌های داخلی، نشان دهنده سیاست دولت در این زمینه است.

ابوالحسن فیروزآبادی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه در کمتر از چهار روز، شش میلیون به پیام رسان‌های داخلی اضافه شدند، افزود: در روز‌های اخیر، شاهد استقبال و اعتماد مردم به پیام رسان‌های داخلی هستیم، ابتدا تمرکز ما بر کوچ دولتی هاست که قرار است تا چهارشنبه پایان یابد.

وی گفت: برنامه ما پس از کوچ دولتی‌ها، کوچ بخش‌های غیردولتی و کسب و کارهاست. در این خصوص بخشنامه‌های متعددی صادر شده و جلسات متعددی با بخش خصوصی داشتیم و امیدواریم از روز سه شنبه یک کوچ منظم با سرعت بالا در بخش خصوصی داشته باشیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: برای حفظ نام و نشان تجاری کسب و کار‌ها در پیام رسان‌های داخلی هم برنامه ریزی‌هایی داشتیم و با هماهنگی‌های انجام شده حدود ۲۲ هزار کسب و کار که کد «شامک» از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته بودند، نام آن‌ها را در پیام رسان‌های داخلی حفظ کرده ایم و دامنه آن‌ها را تا زمانی که به صورت فعال استفاده کنند برای آن‌ها نگه می‌داریم.

فیروزآبادی افزود: از چهارشنبه بعدازظهر که دولت اعلام کرد که از پیام رسان‌های خارجی خارج می‌شود، شاهد یک جنب و جوش جدیدی در پیوستن به پیام رسان‌های داخلی هستیم. همچنین میزان فعالیت کاربران در پیام رسان‌های داخلی به شدت افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه از لحاظ کمی و کیفی شاهد جنب وجوش زیادی در پیام رسان‌های داخلی هستیم گفت: حدود ۲۷ درصد از بازدید مطالب در تلگرام و ۱۷ درصد از تولید مطالب در تلگرام از بازه زمانی یاد شده به بعد کاسته شد.

فیروزآبادی افزود: براساس گزارشی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ما داده است، حدود ۱۰ درصد از پیک ترافیک تلگرام در این مدت کاسته شده و بیش از این مقدار شاهد فعالیت کاربران در پیام رسان‌های داخلی هستیم.

وی درباره زمان مسدود شدن تلگرام گفت: فعلا هیچ زمانی مشخص نشده است، سیاست ما مسدود کردن تلگرام نیست، بلکه خواهان آن هستیم که مردم خودشان از تلگرام کوچ کنند.

نظر شما