شناسهٔ خبر: 28152604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت تسهیلات برای حمایت از تولیدات عشایر

خبرگزاری صداوسیما

۱۳۱ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای حمایت از تولیدات عشایری کهگیلویه وبویراحمد در سال جاری پرداخت شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، معاون اداره کل امور عشایر استان گفت:۸۰ میلیاردپرداخت تسهیلات برای حمایت از تولیدات عشایراستان ریال از این تسهیلات بانکی برای تأمین علوفه دام بوده که با کارمزد چهار درصد و دوره بازپرداخت پنج ساله به عشایر استان پرداخت شد.
بهمن آزادی با بیان اینکه ۵۱ میلیارد ریال از این تسهیلات در قالب طرح پروار بندی با کارمزد ۱۰ درصد و دوره پرداخت یک‌ساله بوده است افزود: این تسهیلات از محل ماده ۱۲، ۱۰ و صندوق توسعه ملی به بیش از ۷۰۰ خانوار عشایری پرداخت شد.
وی ادامه داد: با توجه به تأثیر خشکسالی بر زندگی عشایر و دام این قشر ، برای تامین به موقع خوراک دام آنها هم اکنون به پنج هزار تن جو نیاز است.
آزادی افزود: ۵۷۰ چشمه و قنات، آب آَشامیدنی مناطق عشایری استان را تأمین می کرد که از این تعداد ۴۰۰ چشمه به‌طور کامل خشک شده است.
معاون اداره کل امور عشایر استان ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود آب در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد، روزانه ۷۹۲ هزار لیتر آب با ۱۷ تانکر سیار، چهار دستگاه خودروی وانت و ۲ دستگاه تراکتور بین عشایر توزیع می‌شود.
بهمن آزادی بیان کرد: ۱۲ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای تأمین آب عشایر کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده بود که از این رقم ۱۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.
۱۲ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱ هزار خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند.
 

نظر شما