شناسهٔ خبر: 28136783 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کشور نیاز به کار جهادی مستمر دارد؛ مسئولان اجرایی جهاد را باور کنند نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی: اقتدار و صلابت نظام اسلامی٬ پیام رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج است

تقدیر نمایندگان مجلس از خدمات جهادی بسیج در "رزمایش خدمت"

نمایندگان مجلس با حمایت از اقدام به‌هنگام بسیج در خدمت به محرومان و فعالیت جوانان بسیجی در "رزمایش خدمت"، تنها راه برون‌رفت از مشکلات فعلی کشور را کار مستمر و جهادی دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از اوایل شهریور ماه تاکنون، بسیج با برپایی رزمایش محمدرسول‌الله 2 با عنوان "رزمایش خدمت" تمام توان خود اعم از ادوات، ابزار و نیروی انسانی را در راستای محرومیت‌زدایی و سازندگی در مناطق محروم استان‌های سراسر کشور به کار گرفته است. تا امروز 27 استان پای کار خدمت به محرومین آمد‌ه‌اند. فعالیت‌های سازندگی و جهادی بسیج این روزها موج حمایت و تقدیر چهره‌های هنری، ورزشی و سیاسی کشور را نیز برانگیخته است. بعد از هنرمندان، نمایندگان مجلس نیز اقدام به‌هنگام بسیج در خدمت به محرومین را حمایت کرده و فعالیت جوانان بسیجی در "رزمایش خدمت" را ستودند.

 
 
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تقدیر از "رزمایش خدمت" بسیج:
جوانان جهادگر امروز مدیران موفق فردا هستند/ بعد از تعطیلات، بررسی لایحه حمایت از بسیج سازندگی خارج از نوبت در دستور کار کمیسیون اجتماعی خواهد بود

به گزارش سازمان بسیج سازندگی؛ سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اردوهای جهادی حرکتی مبارک در جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: فعالیت گروه های جهادی که امروز ساماندهی بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است؛ سازندگی، آبادانی و توسعه کشور را به دنبال دارد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جوانانی که می توانند ایام تعطیلات تابستان را مشغول کار و فعالیت بیشتر باشند و یا به تفریح بپردازند، تصمیم می گیرند که به مناطق دور افتاده و محروم کشور سفر کنند و مشغول خدمت به مردم این مناطق شوند، این یعنی ترویج فرهنگ ایثار و روحیه جهادی که سازمان بسیج سازندگی توانسته عملکرد خوبی را از خود در این حوزه نشان دهد.

وی با تأکید بر نقش گروه های جهادی بر زدودن چهره محرومیت از کشور گفت: جهادگرانی که در اردوهای جهادی شرکت می کنند علاوه بر اینکه به مردم محروم و مظلوم خدمت می کنند، روح ایثار را در خود تقویت می کنند و در عین حال مشکلات مردم را عمیقا درک می کنند، بدون شک جوانانی که اینگونه تربیت می شوند در آینده می توانند مدیرانی موفق برای کشور بشوند.

خدادادی در ادامه بر لزوم حمایت از گروه های جهادی تأکید کرد و افزود: در شهرستان ملکان با هماهنگی هایی که صورت داده ایم و البته با مشارکت سپاه استان، زمینه را برای تسهیل فعالیت گروه های جهادی آماده کرده ایم و از طرفی هم پروژه های متعددی را در اختیار گروه های جهادی قرار داده ایم؛ با این حال معتقدیم که همه سازمان هاو دستگاه های اجرایی باید حامی گروه های جهادی بشوند. 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به جایگاه قانونی بسیج سازندگی در قوانین جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ما در کمیسیون اجتماعی مجلس قطعا تلاش می کنیم تا در قالب طرح و لوایحی، حمایت بیشتری را برای گروه های جهادی در نظر بگیریم.

وی اذعان کرد: پس از تعطیلات تابستانه مجلس، در اولین فرصت و با همکاری و مشارکت سازمان بسیج سازندگی، طرح و لوایح آماده شده برای حمایت بیشتر از گروه های جهادی را خارج از نوبت در کمیسیون بررسی خواهیم کرد.

 

آذربایجان شرقی

نماینده مردم سراب:
حرکت محرومیت زدایی بسیجیان در رزمایش اقتدار عاشورایی گام موثری بود/ چندین روستا که وزارت نیرو نتوانسته بود آبرسانی کند به همت بسیجیان جهادگراز نعمت آب برخوردار شدند

یوسف داوودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تبریز بیدار با اشاره به برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج و توجه به  محرومیت زدایی در نقاط محروم، با تشکر از اقدامات سپاه پاسداران، اجرای این طرح را ضروری و موثر خواند.

وی گفت: در بحث محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال  نقش بسیج و سپاه بسیار قابل توجه و قابل تقدیر است، حرکت هایی که جدیدا در کاهش بیکاری و کمک به تمامی زیرساخت های اساسی مردم انجام می شود، از مولفه ای هایی است که بسیج  هر زمان ورود پیدا می کند، به نحو احسن عمل می کند. در همین منطقه سراب چندین روستا به دلیل نبود آب آشامیدنی با مشکلات اساسی روبه رو بودند و هزینه هایی را وزارت نیرو  در جهت آبرسانی به محل  با عنوان حق انشعاب در خواست کرده بود و مردم منطقه قدرت پرداخت چنین هزینه هایی را نداشتند بنابراین مسئولین و شخص بنده نیز از سپاه پاسداران درخواست کردیم تا در این زمینه کمک حال ما باشند و بسیج و سپاه  به این حوزه نیز ورود کردند و مشکل آب آشامیدنی این منطقه را   با کمترین هزینه برطرف شد.

وی افزود: توجه به زیرساخت های مناطق روستایی و محروم از دیگر اقدامات قابل تقدیر بسیج است، به خصوص در زمینه های کشاورزی و دام پروری به جد، کمک های شایانی و اقدامات موثری برای مردم مناطق محروم و کم برخوردار انجام دادند. از ظرفیت های منطقه روستایی در جهت اشتغال زایی با ایجاد مراکز پرورش بوقلمون و شتر مرغ  به طور ویژهاستفاده کردند که این طرح ها هم باعث رونق اقتصادی مناطق کم بضاعت می شود و هم کمکی برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی خواهد شد که همه این ها دست در دست هم داده و از مهاجرت های بی رویه مردم مناطق  روستایی به کلانشهر ها و ایجاد مناطق حاشیه نشین در شهر  جلوگیری می کند.

نماینده مردم سراب  با اشاره به تخصیص بودجه از طرف دولت برای مناطق محروم، تصریح کرد: مصوبه ای  در کمیسیون تلفیق برنامه در خصوص رسیدگی به مناطق محروم  تصویب شد و بنده هم در آن جلسه حضور داشتم، اگر مصوبه ای که در قانون ششم برنامه  به تصویب نمایندگان رسید  از لحاظ بودجه ای به طور کامل مورد حمایت دولت قرار گیرد و تخصیص بودجه به صورت کامل انجام شود گامی مهمی در رفع محرومیت‌زدایی برداشته خواهدشد،  در کنار این مسئله اقدامات سپاه  در مبارزه با محرومیت زدایی با توجه به محدودیت بودجه قابل تقدیر  و شایسته است.

 

همدان

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی:
رزمایش اقتدار عاشورایی «سپاهیان محمد رسول‌الله 2» نمایش اقتدار و انسجام نیروهای مردمی بسیج و سپاه است

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با نافع، در خصوص رزمایش اقتدار عاشورایی «سپاهیان محمد رسول‌الله 2»، اظهار کرد: این رزمایش عرض‌اندام سپاهیان اسلام و انقلاب در مقابل هجمه دشمنان است.

وی گفت: رزمایشی که توسط سپاه در سطح شهرستان‌ها و بسیاری از نقاط کشور انجام شد، نمایشی از اقتدار و انسجام نیروهای مردمی بسیج و سپاه است که در همه عرصه‌ها بسیجی‌وار فعالیت دارند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این رزمایش به دشمنان نشان داد که ایران با نیروهای جهادگر و بسیجی خود، همیشه در مقابل تهدیدات آماده‌ است.

وی ادامه داد: برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی «سپاهیان محمد رسول‌الله 2» نشان داد، هنوز کسانی هستند که همچون دوران دفاع مقدس حماسه‌آفرین باشند.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: البته این رزمایش بخشی از توانمندی‌ها و اقتدار بسیج و سپاه است و قطعاً در مقابل تهدید، تحریم و اقدام خصمانه دشمن علیه ایران، این توانمندی‌ها و اقتدار بیشتر خواهد بود.

 

سیستان و بلوچستان

نماینده مردم زاهدان در مجلس:
نقش بسیج در تمامی عرصه‌ها مؤثر و سازنده بوده است

با اجرای رزمایش اقتدارعاشوراییان سپاهیان محمد رسول الله(ص) همزمان با سراسر کشور در استان پهناور سیستان و بلوچستان در قالب سه گروه جهادی، شیفت ایثار، طرح یک کاسب یک دانش آموز در عرصه های خدمات رسانی و مردم یاری، عمرانی، پزشکی بارقه‌ای از امید بار دیگر در دل مردم در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهرها در اقصی نقاط استان به وجود آمد.

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با عصرهامون در خصوص رزمایش بزرگ عاشوراییان در استان اظهار کرد: بسیج در هر حوزه ای که در عرصه های محرومیت زدایی، آبادانی، سازندگی، اشتغالزایی، بهداشتی و درمانی و غیره وارد شده نقش سازنده ای از خود ایفا کرده است.

وی گفت: انجام چنین اقدامات سازنده ای در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهرها با روحیه ایثار و جهادی باعث شده تا امید به دل مردم بازگردانده شود و مردم به خدمات ارزنده نظام و انقلاب امیدوارتر شوند.
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی داشتن روحیه بسیجی و انقلابی را عامل پیروزی در هشت سال دفاع مقدس دانست و ادامه داد: بسیج توانسته در عرصه های مختلف فعالیت خود را نشان دهد، به گونه ای که در جنگ هشت سال دفاع مقدس نیز رزمندگان اسلام با داشتن تفکر بسیجی توانستند مقاومت کنند و به پیروزی برسند.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان اگر وظیفه اصلی خود را ایفا و با خلوص نیت و به موقع آن را انجام دهند این اقدام آنها خود نمونه ای از کار بسیجی است. تفکر بسیجی باید در بین مسئولان نهادینه شود تا منشا خدمات و برکات زیادی شود.
 
شهریاری در خصوص نقش بسیجیان شیعه و سنی در تامین امنیت استان نیز بیان کرد: از زمانی که مسئولیت امنیت به نیروهای مردمی و مرزداران و بسیجیان داده شد شاهد نتایج مثبت و موفقی هستیم به گونه ای که امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان الگویی برای مرزهای غربی کشور هم به شمار می رود.
 

سیستان و بلوچستان

نماینده مردم زاهدان:
ترویج فرهنگ جهادی سبب کاهش آلام مردم می‌شود

علیم یارمحمدی، نماینده مردم زاهدان در مجلس هم در گفت وگو با عصرهامون اظهار کرد: کار پسندیده بسیجیان در خصوص محرومیت زدایی و آبادانی کشور در قالب رزمایش برزگ عاشوراییان در عرصه‌های اقتصادی، اشتغالزایی، درمانی و بهداشتی و امنیتی موثر است و آینده استان را امیدوارتر می‌کند.

وی گفت: روحیه جهادی در این گروه ها و پیگیری مشکلات مردم در مناطق محروم و روستایی اقدامی خوبی تلقی می شود که امید است تداوم داشته باشد.
 
یارمحمدی با بیان اینکه مسئولان و تمام دستگاه های اجرایی باید در این مسیر گام بردارند، افزود: ترویج فرهنگ جهادی و حرکت در این مسیر باعث کاهش آلام مردم می شود.

وی اتحاد و همدلی موجود در بین گروه های جهادی را یکی از علل ماندگاری این فرهنگ دانست و ادامه داد: اتحاد و همدلی این نهاد مردمی باعث شده تا دشمنان از اقتدار بسیج هراس داشته باشد.
نماینده مردم زاهدان از نقش موثر بسیجیان شیعه و سنی در امنیت آفرینی استان قدردانی کرد و گفت: اتحاد مردم در این خطه از کشور زبانزد خاص و عام است.

 

کرمان

برگزاری رزمایش خدمت پاسخ خوبی به دشمنان است/بسیجیان مرد بحران هستند

احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج گفت: بسیج یعنی اقتدار و حضور پر رنگ مردم ؛ چرا که بسیج از دل مردم شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه حضور بسیج آمادگی ما را نشان می دهد، عنوان کرد: این مسئله نمایانگر این است که ما هر زمانی که بخواهیم می توانیم با حضور نیروهای بسیج مردم تصمیماتی را بگیریم.

انارکی محمدی ابراز کرد:در رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج که آن را رزمایش خدمت نیز می گویند؛ شاهد حضور افراد در رده های مختلف هستیم که این افراد بدون هیچ توقعی فعالیت می کنند؛ اینان فرماندهان ما هستند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با توجه به مشکلاتی که در سطح کشور از نظر اقتصادی و معیشتی پیش آمده است بسیج می تواند به کمک مردم بیاید.

وی تصریح کرد: با حضور بسیج در زمینه محرومیت زدایی در بخش های کمتر توسعه یافته، در این برهه از زمان که فشارهایی از سوی کشورهای مختلف همچون آمریکا و عربستان بر کشور وجود دارد؛ امیدواریم با همدلی ، همراهی و همبستگی اقدامات موثری انجام شود.

انارکی محمدی با تأکید بر اینکه برگزاری رزمایش خدمت و اقتدار عاشورایی بسیج پاسخ خوبی به دشمنان است،اظهار کرد: با این اقدام  مردم امیدوار می شوند که همگان پای کار هستند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بسیجیان مردم بحران هستند، خاطر نشان کرد: زمانی که بسیج حضور پیدا می کنند به این معنا است که خود مردم آمده اند.

 

خراسان شمالی

نماینده مردم پنج شهرستان استان در مجلس:
فعالیت های محرومیت زدایی بسیج قابل تحسین و قدردانی است

علی قربانی، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح رزمایش خدمت در گفتگو با عصراترک اظهار کرد: هر فعالیتی که توسط هر کدام از دستگاه ها و ارگان ها در جهت رفع محرومیت زدایی طبقات فقیر انجام شود، مورد حمایت ما قرار می گیرد.

وی ادامه داد: اگر طرح های محرومیت زدایی در اندازه ای کوچک هم باشند قابل تحسین و قدردانی هستند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس مشکلات موجود در جامعه را متعدد خواند و تصریح کرد: شاید نتوان خیلی از این مشکلات را حل کرد، اما مهم این است که در کنار اقداماتی که دولت انجام می دهد، دستگاه هایی نظیر بنیاد علوی، بسیج مستضعفین و سپاه فعالیت هایی را در جهت فقرزدایی انجام می دهند.

وی از کمک 95 میلیارد تومانی بنیاد علوی طی دو سال گذشته جهت محرومیت زدایی و ساخت مدرسه به استان خبرداد.

 

مرکزی

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس:
نقش پررنگ «رزمایش خدمت» در محرومیت زدایی/بسیجیان در عرصه‌ی جهادی و خدمت‌رسانی پیشروترین مجموعه هستند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب با اشاره به رزمایش خدمت که تحت عنوان رزمایش اقتدار محمد رسول‌الله ۲ توسط گردان‌های بیت‌المقدس در سراسر کشور در حال برگزاری است گفت: بسیج مجموعه‌ای پای کار در عرصه‌های مختلف کشور بوده و هست و نشان داده با تلاش و کوشش می توان به آنچه می خواهیم دست یافت در واقع هیچ بن بستی برای بسیج وجود ندارد.

وی افزود: در شرایطی که بسیاری از افراد و جناح‌های سیاسی به دنبال پست‌های سیاسی هستند، این بسیج بود که در قالب رزمایش خدمت رایحه‌ی خوش خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف را به مشام کشور و مردمان محروم رسانده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیج منحصر به یک بُعد نیست گفت: بسیج ابعاد مختلفی دارد، شاید برخی صرفا بعد نظامی آن را مشاهده کنند ولی حقیقت آن است که بسیج همانند درختی پرثمر است که شاخه‌های مختلف دارد.

سلیمی بسیج را پیشروترین مجموعه در زمینه خدمت‌رسانی به محرومین دانست و اظهار کرد: در شرایط فعلی جامعه، نیازمند نگاه ویژه‌ای برای حل مشکلات هستیم، که همان حرکت‌های جهادی است.

وی خاطرنشان کرد: بسیجیان ثابت کرده اند که در عرصه‌ی کارهای جهادی و خدمت‌رسانی پیشروترین مجموعه هستند و برای آنان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

رزمایش خدمت تحت عنوان رزمایش اقتدار محمد رسول‌الله ۲ توسط گردان‌های بیت‌المقدس سراسر کشور از روز جمعه ۹ شهریور ماه آغاز شد و تا ۲۸ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

در این رزمایش که با حضور بیش از ۷۰۰ هزار از نیروهای داوطلب بسیجی در استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود، قرار است اقدامات جهادی مختلفی در سطح شهرها و روستاهای محروم و دورافتاده انجام گیرد.

در حال حاضر و تا به امروز ۲۶ استان لرستان، بوشهر، همدان، هرمزگان، گیلان، یزد، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، ایلام، گلستان، قم، کهکیلویه و بویراحمد، اردبیل، خراسان شمالی، سمنان، زنجان، قزوین، البرز ، خراسان رضوی و مرکزی و .. در این رزمایش شرکت کرده‌اند و طی روزهای آینده نیز بسیجیان سایر استان‌های کشور به رزمایش خدمت و اقتدار می‌پیوندند.

 

مرکزی

نماینده مردم شازند در مجلس:
«رزمایش خدمت» اقدامی ارزشمند در رفع محرومیت است

علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص رزمایش خدمت که تحت عنوان رزمایش اقتدار محمد رسول‌الله ۲ توسط گردان‌های بیت‌المقدس در سراسر کشور در حال برگزاری است، گفت: در شرایطی که این روزها مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، حضور جهادگران در مناطق حاشیه شهرها و در کنار افراد نیازمند بسیار ارزشمند و موثر است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه تداوم این گونه فعالیت ها در امیدآفرینی در جامعه موثر است، اظهار کرد: تداوم این فعالیت ها غبار محرومیت را از چهره روستاها و حاشیه شهرها رفع می کند.

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: می طلبد این فعالیت ها ادامه داشته باشد تا مردم بیشتری از این خدمات بهره مند شوند.

وی، به ساخت خانه برای نیازمند توسط جهادگران بسیجی اشاره کرد و افزود: در شرایطی که این روزها افزایش قیمت ها مصالح ساختمانی را شاهد هستیم، دولت هم می تواند با کمک های مالی که ارائه می دهد، بسیجیان را بیشتر در ارائه خدمات یاری کند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ساخت خانه برای نیازمندان یکی از اقدامات جهادگران در رزمایش است، اضافه کرد: اگر این اقدامات انجام نشود تامین سرپناه مناسب برای افراد نیازمند در این شرایط بسیار سخت خواهد بود.

ابراهیمی با اشاره به خدمات ارزشمندی که بسیجیان در عرصه های مختلف ارائه می دهند ادامه داد: بخش دیگر خدمات بسیج در حوزه پزشکی است که این گونه اقدامات هم می تواند موثر و راهگشا باشد، البته ارائه این گونه خدمات به صورت مستمر می تواند اثر گذاری بهتر و بیشتری را به همراه داشته باشد.

رزمایش خدمت تحت عنوان رزمایش اقتدار محمد رسول‌الله ۲ توسط گردان‌های بیت‌المقدس سراسر کشور از روز جمعه ۹ شهریور ماه آغاز شد و تا ۲۸ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

در این رزمایش که با حضور بیش از ۷۰۰ هزار از نیروهای داوطلب بسیجی در استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود، قرار است اقدامات جهادی مختلفی در سطح شهرها و روستاهای محروم و دورافتاده انجام گیرد.

در حال حاضر و تا به امروز ۲۶ استان لرستان، بوشهر، همدان، هرمزگان، گیلان، یزد، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، ایلام، گلستان، قم، کهکیلویه و بویراحمد، اردبیل، خراسان شمالی، سمنان، زنجان، قزوین، البرز ، خراسان رضوی و مرکزی و .. در این رزمایش شرکت کرده‌اند و طی روزهای آینده نیز بسیجیان سایر استان‌های کشور به رزمایش خدمت و اقتدار می‌پیوندند.

 

قزوین

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:
رزمایش خدمت، الگویی برای مدیریت در شرایط بحران است/ گروه‌های جهادی پشتیبان دولت هستند

داود محمدی در گفت‌وگو با صبح قزوین، با اشاره عملکرد قابل توجه اردوهای جهادی اظهار کرد: بازدیدهای صورت گرفته از اردوهای جهادی طی امسال و سال گذشته نشان داد که کار جوانان در راستای این حرکت بسیار ارزشمند و مهم است.

وی افزود: شرکت در اردوهای جهادی موجب مسئولیت‌پذیری و تقویت حس خودباروری و تمرین سخت کوشی دانش آموزان و دانشجویان خواهد شد.

نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک در مجلس بیان کرد: زمانی که جوانان ما در راستای ارائه خدمات رایگان و ارزان در مناطق محروم حضور پیدا می‌کنند، نشان‌دهنده حرکت امیدبخشی است که موجب اعتمادآفرینی در جامعه می‌شود.

وی ابراز کرد: باید نسبت به برنامه‌های بسیج سازندگی به عنوان یک حلقه مفقود و آسیب دیده شده اعتماد حاصل شود.

محمدی با بیان اینکه اعتماد مردم باید بازسازی شود، عنوان کرد: اردوهای جهادی علاوه بر افزایش مسئولیت دانش‌آموزان و بسیجیان احساس مشارکت عمومی را نیز در آنها ارتقا می‌بخشد.

وی ادامه داد: اردوی جهادی نه تنها موجب آبادانی، رشد فرهنگی و محرومیت‌زدایی می‌شود، بلکه موجب ایجاد امید به زندگی مناطق محروم خواهد شد و همچنین با این حرکت مردم احساس می‌کنند که کسانی به فکر آنها هستند و در جهت رفاه آنها تلاش می‌کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: در مجموع فعالیت بسیجیان در اردوهای جهادی حرکت بسیار مبارکی است؛ به‌ویژه اینکه نقاط محروم و دورافتاده استان که کمتر مورد توجه است، مورد هدف قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان بسیجی خدمات بسیار ارزشمندی را در حوزه‌های مختلف آبرسانی، ساخت خانه عالم، ساخت منازل برای محرومان و کمک به فضاهای آموزشی ارائه کرده اند.

رئیس کمیسیون اصل 90 بیان کرد: حرکت‌های جهادی باید ادامه پیدا کند و نیاز دارد همه پای‌کار باشند و از این حرکت حمایت کرده و در راستای توسعه و ارتقای آن تلاش کنند و باانگیزه هرچه تمام تر به مردم خدمات رسانی شود.

وی درباره اجرای طرح "رزمایش خدمت" از روزهای ابتدایی شهریورماه کرد: رزمایش خدمت در واقع نماد این حرکت است که با دست خالی و فقط با عزم و اراده می‌توان خدمت‌رسانی بسیار خوبی برای مردم انجام داد.

محمدی ابراز کرد: باتوجه به تنگناها و مضیقه‌های بسیاری که با آن مواجه هستیم این حرکت می‌تواند حمایت خوبی به دولت در راستای حل مشکلات کشور باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس اذعان کرد: به طور یقین باید باانگیزه هرچه تمام‌تر به مردم خدمت‌رسانی شود و این رزمایش در واقع نماد چنین حرکتی هست.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی پشتیبان دولت هستند، عنوان کرد: رزمایش خدمت الگویی برای مدیریت در شرایط بحران است، اینکه با دست خالی فقط با عزم و اراده می‌توان خدمت‌رسانی همه جانبه ای به مردم محروم ارائه داد.

این مقام مسئول در پایان گفت: رزمایش خدمت یک حرکت جهادی در راستای حل مشکلات کشور است و حضور گروه‌های جهادی کمک بسیار خوبی برای دولت است، به‌ویژه اینکه کشور با تنگناهای اعتباری و بودجه‌ای مواجه است.

 

کردستان

رئیس مجمع نمایندگان کردستان:
طرح اردوهای جهادی بسیج بسیار عالی و پسندیده است/ بسیج و سپاه دلسوزانه به محرومان کردستان خدمت می‌کنند

محسن بیگلری در گفت‌و گو با کُردتودی، با اشاره به اردوهای بسیج در قالب رزمایش خدمات رسانی   بسیج، عنوان کرد: طرح اردوهای جهادی بسیج، بسیار عالی، پسندیده و بجاست و بسیج در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است و کارنامه مثبت و درخشان دارد.

وی افزود: سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان از نیروهای بومی استان است و دلسوزانه در جهت خدمت به محرومان کردستان تلاش می‌کند و بنده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس از ایشان تقدیر و تشکر دارم.

بیگلری بیان کرد: بسیج و اردوهای جهادی در کردستان در زمینه ساخت مدرسه، مسجد، پل، جاده، خانه عالم و ... کارهای بی‌نظیری انجام داده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس ادامه داد: اعتقاد دارم پولی که در اختیار پیمانکاران و دستگاه‌های ذیربط برای انجام کارهای عمرانی قرار می‌گیرد اگر در اختیار سپاه و بسیج باشد دو برابر بیشتر بازدهی خواهد داشت. مثلاً اگر یک دستگاه ذیربط یک کیلوتر جاده بساز سپاه با همان پول دو کیلومتر جاده احداث می کند و در این زمینه هم ثابت شده است و کارنامه روشنی دارد.

 

اردبیل

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:
رزمایش خدمت رسانی نشانگر اقتدار بسیج مردمی و وحدت ملی است

بشیر خالقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز در یک برهه از زمان حساس کشور و در یک جنگ نابرابری اقتصادی با دشمن قرار گرفته ایم لذا لازم است تا با برگزاری چنین رزمایش های خدمت رسانی و محرومیت زدایی به کمک مردم، دولت و اقتصاد کشور گام اساسی برداشت.

خالقی با اشاره به اینکه دشمن امروز فهمیده است که با فشار و جنگ اقتصادی نیز نمی تواند کاری از پیش در منطقه و خاورمیانه برعلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ببرد، تاکید کرد: رزمایش سپاهیان عاشورایی محمد رسول الله 2 یک رزمایش مهم و بسیار با همیت است، چرا که جوانان امروزی با برگزاری این رزمایش یاد می گیرند که چطور می توانند در زمان‌های بحرانی کشور می توانند از کشور خود دفاع کنند.

وی جنگ امروز را یک جنگ تمام عیار اقتصادی جهانی فعل حال دانست و افزود: باید جوانان خود را با برگزاری چنین رزمایش‌های خدمت‌رسانی ومحرومیت زدایی آگاه کنیم تا از هم اکنون جوانان بدانند که دشمن همیشه بیدار است و نشاندن اهداف شوم خود به هر کاری که می خواهد دست می‌زند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر دیروز جوانان ما برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و خاک وطن خود را به جبهه های حق علیه باطل زدند امروز باید جوانان ما هم یاد بگیرند چطور می توانند در جنگ های عملیات روانی دشمن و جنگ اقتصادی در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کنند.

خالقی با گرامیداشت یاد وخاطره شهدا و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیان کرد: باید جوانان خود را از هم اکنون آگاه و بیدار کنیم و تمامی فدارکاری ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس را به جوانان نسل امروزی با ترفندها وبرپایی و برگزاری چنین برنامه های رزمایش های سراسری انتقال دهیم.

وی تصریح کرد: امروز باید یاد بگیریم که چطور می توانیم با همکاری و دست در دست همدیگر دادن کشور را رو به سمت تعالی و پیشرفت هدایت کنیم.

خالقی بیان کرد: برای رسیدن به این هدف والا و مقدس باید دولت و ملت و سایر نهادهای انقلابی و ارزشی اعم از سپاه و بسیج در کنار یکدیگر با یک هدف و برای خدمت به مردمان این انقلاب حرکت کنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر همه باهم وحدت واتحاد همه جانبه داشته باشیم دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند و تا امروز هم نتوانسته است کاری انجام دهد که نشانگر نتیجه همان وحدت، اتحاد و همدلی ملت، دولتمردان و مسئولان این نظام مقدس است.

خالقی گفت: همه ما باید پای کار بیاییم و با شرکت و مشارکت در چنین رزمایش‌های که یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس است به اهداف آرمانی کشور کمک کنیم.

 

یزد

نماینده مردم یزد و اشکذر:
رزمایش خدمت بسیجیان، نماد حضور همیشگی مردم در صحنه است / بسیج باید تقویت شود

سید ابوالفضل موسوی بیوکی در گفتگو با یزدرسا، با اشاره به فعالیت‌های بسیج درزمینه محرومیت زدایی، اظهار کرد: هفته قبل که در جمع بسیجیان بودم از حضور آنها در رزمایش خدمت لذت بردم و امیدوار شدیم که بسیجیان جوان ما پای کار ایستاده اند و این حرکت قابل تقدیر است.

نماینده مردم یزد و اشکذر با بیان اینکه با همه فشارهایی که آمریکا وارد می کند، مشخص است که ملت و مردم ما پای ارزش های انقلاب ایستاده و در صحنه حضور دارد، افزود: ملت ما با شیوه های مختلف حضور خود در صحنه را اعلام می کند که رزمایش خدمت بسیجیان یکی از مهمترین نمود این حضور است.

وی این رزمایش را ناشی از آمادگی بسیج دانست و گفت: این رزمایش درسی است برای مسئولین که ملت پای کار ایستاده است و مسئولین نیز باید مدیریت به خرج بدهند و شرایط سخت را جهادی مدیریت کنند.

موسوی با بیان اینکه این رزمایش در آمادگی بسیج و نیروهای مردمی نقش مومی دارد و منشا اثر خواهد بود، افزود: هرچقدر این آزمایش سراسری باشد وحدت و هماهنگی بیشتر جلب می کند.

وی با بیان اینکه این رزمایش رخ نمایی و رونمایی برای دشمنان است، خاطرنشان کرد: دشمن باید بداند حتی اگر بتوانند نفوذ کند در نهایت با بسیجیان روبرو خواهد شد. این حرکت یک لشکر کشی برای اعلام آمادگی در مقابل دشمنان است.

نماینده مردم یزد و اشکذر ادامه داد: آمریکایی ها خوب می دانند در نهایت با مردم و بسیج روبرو هستند زیرا دژ محکم انقلاب ما همین بسیج است که متکی به مردم است از همین مردم شکل گرفته است و همیشه دائمی و پایدار خواهد بود.

وی با بیان اینکه سختی های زیادی را پیش رو خواهیم داشت، گفت: دشمنان در شرایط کنونی سختی های بسیاری را اعمال می کنند ولی مردم پای انقلاب خود ایستاده‌ است که این بزرگترین ارزش و افتخار است.

موسوی تاکید کرد: بسیج باید فراگیر و تقویت شود و تمام اقشار جامعه را در خود جای دهد تمام طیف ها اعم از علمی، فرهنگی و هنری را جذب خود کند.

وی در پایان بابیان اینکه در شرایط کنونی بسیجیان باید در شبکه‌ًهای مجازی ورود پیدا کرده و در زمینه جنگ سایبری آمادگی لازم را داشته باشند، افزود: فعالیت بسیج صرفا نباید در بعد نظامی خلاصه شود هرچقدر دایره بسیج گسترده تر شود افراد بیشتری جذب و نتیجه آن پایداری انقلاب خواهد بود.

 

قم

عضو هیئت رئیسه مجلس:
"اردوهای جهادی" گامی عملی در راستای سازندگی کشور به حساب می‌آید

نماینده مردم قم در گفتگو قم فردا، گفت: تجربه سال های دفاع مقدس با وجود سخت ترین توطئه ها و فشارهای دشمن در آن زمان نشان داد که ما می توانیم با تکیه بر داشته های داخل بر مشکلات فائق شویم.

امیرآبادی فراهانی ادامه داد: ما سخت ترین روزها را در طول چهل سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پشت سر گذاشته ایم، گفت: ما از دشمن نمی ترسیم بلکه ترس ما از فساد و رانت خواری و دنیاطلبی ها و نیز سوء استفاده آقازاده هایی است که این ها خطر و تهدید برای انقلاب و نظام هستند چرا که این ها با خیانت به میراث و راه مقدس شهدا، به اعتماد ملت لطمه می زنند.

وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری رزمایش خدمت بسیج و خدمت رسانی به آحاد مردم به خصوص اقشار محروم جامعه ابراز داشت: باید از همه مسئولان استانی که شبانه روز و دلسوزانه خدمت می کنند، تشکر کرد و به تعبیر رسای مقام معظم رهبری، مسئولان برای حل مشکلات مردم ، شب و روز نباید بشناسند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: برگزاری اردوهای جهادی و خدمت رسانی به مردم مناطق کم‌برخوردار امر پسندیده‌ایست و یک گام عملی در راستای پیشرفت و سازندگی کشور به حساب می آید.

لازم به ذکر است که طبق گفته مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن‌ ابیطالب(ع) بیش از ۶۰ گروه جهادی در استان قم فعال هستند و این گروه‌ها به ارائه خدمات در مناطق محروم می‌پردازند، اقدامات عمرانی گروه‌های جهادی اقداماتی همچون احداث مساجد، خانه عالم، خانه بهداشت و خانه نیازمند و اجرای پروژه‌های عام المنفعه است.

گفتنی‌ست هزینه اجرای پروژه‌های عمرانی توسط گروه‌های جهادی بخشی از کمک سپاه پاسداران، بخشی از کمک دستگاه‌های دولتی و بخشی از اعتبارات خیرین و خودیاری مردم تامین می‌شود، شرکت در اردوی جهادی یک اقدام داوطلبانه است و بیشتر اعضای گروه‌های جهادی دانشجویان و طلاب هستند.

 

خراسان جنوبی

واکنش نماینده مردم قاین و زیرکوه به "رزمایش خدمت"؛
تلاش جهادگران قابل تقدیر است/ کشور نیاز به کار جهادی مستمر دارد/ مسئولان اجرایی جهاد را باور کنند

فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، درباره رزمایش خدمت بسیج اظهار کرد: فعالیت های گروه های جهادی یک امر مبارکی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به طور خاص طی سال‌های اخیر شکل منسجمی به خود گرفته و خدماتی که به مردم محروم و اقشار آسیب پذیر می‌دهد مورد توجه است.

وی افزود: گروه‌های جهادی که از اقشار مختلف، دانشجویان، نخبه‌گان و اقشار مختلف مردم اند در همه حوزه ها ورود می‌کنند و فی سبیل الله در نقاط محروم کار و خدمات رسانی را انجام می‌دهند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کار خدمت رسانی که در دستگاه‌های اداری و اجرایی نیاز داریم بیش از این شرایطی است که فعلا در دستگاه‌های اجرایی شاهد آن هستیم به همین دلیل ضرورت نیروهای جهادی برای خدمت رسانی مورد توجه است.

فلاحتی عنوان کرد: نَفس حضور گروه‌های مردمی و مشارکت های اجتماعی بسیار امر مبارکی است اما انتظاری که از یک سیستم اداری و اجرایی کشور وجود دارد بیش از اینها است.

وی اظهار کرد: معمولا گروه‌های جهادی و جوانان بسیجی که برای خدمت به مناطق روستایی و حاشیه شهرها کار خدمات رسانی می‌کنند علاوه بر وظیفه اداری خود کار می‌کنند که این یک کار بسیار خدا پسندانه ای است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد این گروه‌های جهادی یکسری ضعف‌هایی را پوشش می‌دهند که از ناحیه و طرف سیستم دولتی ایجاد شده یعنی این جهادگران کم کاری و ضعف اجرایی را عملا با مشارکت‌های اجتماعی و بسیجی پوشش می‌دهند.

فلاحتی اظهار کرد: کار بسیج کار ارزنده‌ای است همه این مسئله را قبول داشته و مورد پسند است اما ضعفی که از آن ناحیه حادث شده و حال باعث این مشارکت‌ها می‌شود نیز باید مورد توجه باشد.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد در این ایام که دهه امر به معروف و نهی از منکر و ماه محرم الحرام است ضرورت دارد که دولت و مسئولان اجرایی جهاد را باور کنند و خودشان قبل از اینکه جهادگران وارد عرصه ای شوند جهادگونه کار کنند، بین مردم حضور داشته و در اتاقشان به روی کسی بسته نباشد، قانون را به نفع مردم تفسیر کنند نه به نفع خودشان، تحریم بهانه ای نشود که بگویند ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و نبودن اعتبار نیز بهانه ای نشود که بگویند کاری از دست ما ساخته نیست.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینها همه مشخص می‌کند که در این شرایط سخت اقتصادی وقتی یک تیم بسیجی از پزشکان در یک نقطه محروم متمرکز شده و درحال کار است این یعنی اینکه می‌توان کار کرد وقتی که یک بسیجی وقت می‌گذارد و در یک نقطه محروم روستایی برای مشارکت ساخت مدرسه یا هر کار عمرانی دیگری مشارکت دارد این یعنی می‌توان کار کرد.

فلاحتی گفت: اگر شرایط اقتصادی سخت است برای همه سخت است لذا نباید این حرکت گروه های جهادی باعث این شود که مسئولان از وظیفه خود در سیستم اداری غفلت کرده و فقط نگاه کنند بلکه مشارکت بسیج و حرکت جهادی باید از سیستم دولتی ما آغاز شود.

وی ادامه داد: این امر بسیار مهمی است که لازم است در این ایام شفاف گفته شود دولت‌مردان به طور خاص مسئولان و مدیران کل استان ما وظیفه آنها است که یک برنامه خاص مردمی داشته باشند و در اتاق مدیران کل باید همیشه به روی ارباب رجوع باز باشد حداقل برنامه ریزی شود که ماهی یکبار مدیران کل برای رفع مشکلات در روستاها و حاشیه شهر حضور پیدا کرده و از نزدیک با مشکلات آشنا شده و همانجا برای رفع مشکلات برنامه ریزی و اقدام کنند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: لازم است مسئولان پس از آن که از روستا رفتند پیگر حل مشکلات باشند از طرفی خود مردم نیز پیگری کنند که حضور مدیر کل در روستای آنها مفید بود و مشکل حل شد یا نه؟ به این اقدام می‌گویند کار جهادی مستمر نه اینکه حال که گروه‌های جهادی وارد کار شده اند تعدادی از مسئولان نیز برای مشاهده کارها وارد میدان شوند و بگویند ما بین مردم محروم شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی حضور داریم و بعد از مدت کوتاهی از روستا ها بروند، با این گونه برنامه ها مسئولان بدانند که حضور آنها کار به جایی نمی‌برد.

فلاحتی اظهار کرد: کشور نیاز به کار جهادی مستمر دارد با برنامه ریزی و با باور داشتن قدرت جهادی ان شاءالله که این حرکت گروه های جهادی زمینه ای باشد برای تعامل مستمر مردم و مسئولان و واقعا مردم مشاهده کنند در استان همه مدیران روحیه جهادی داشته و کار می‌کنند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه فضای اجرایی ما در سطح استان رضایت بخش نیست در خیلی از کارهایی که برای جذب سرمایه گذار در استان انجام می‌شود و مردم نیز به خوبی مشارکت کرده و کار می‌کنند این همه سنگ اندازی اداری وجود دارد که سرمایه گذار پشیمان شده و از استان می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: به نظر من این کار جهادی است که مدیر به پا خیزد برای رفع مشکلات اداری سرمایه گذار و این یعنی خدمت به مردمی که از مسئولان خود انتظار کار کردن دارند.

فلاحتی گفت: تلاش جهادگران حاضر در رزمایش خدمت قابل تقدیر است ان شاءالله خدواند به همه آنها توفیق دهد.

 

آذربایجان غربی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:
اقتدار و صلابت نظام اسلامی٬ پیام رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج است

نادر قاضی پور در گفت و گو با اروم نیوز، با اشاره به برگزاری رزمایش اقتدار بسیجیان در شهرهای مختلف آذزبایجان غربی، اظهار داشت: هر رزمایش، گردهمایی و هر عملیاتی پیام به خصوصی برای دوستان و دشمنان و مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

وی، افزود: اقتدار و صلابت نظام اسلامی پیام ویژه این رزمایش خدمت از سوی بسیجیان مخلص به بدخواهان و دشمنان نظام بوده و بار دیگر بسیجیان ثابت کردند نظام جمهوری اسلامی یاور محرومان در دور دست ترین مناطق است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اقدامات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، دندانپزشکی، بهداشتی و درمانی، دامپزشکی و عرصه های سازندگی بسیجیان سلحشور اذعان کرد: این اقدامات بسیجیان نشانگر این است بسیج همواره یاری گر مستضعفان بوده و عامل به وصیت نامه امام راحل در حل مشکلات محرومان و قشر مستضعف جامعه هستند.

قاضی پور، با تاکید بر نمایش قدرت بسیج در رزمایش خدمت، افزود: این رزمایش که با حضور مقتدرانه بسیجیان در شهرهای مختلف استان در راستای نمایش قدرت نظام برگزار شد پیام خوبی هم برای محرومان داشت که بدانند بسیج همواره حامی مستضعفان و محرومان بوده و آن ها را تنها نمی گدارد.

وی، با اشاره به موشک باران سپاه در نقطه زنی مقر دمکرات و کشته شدن سرکردگان آن ها، عنوان کرد: دشمنان بدانند سپاه با اقتدار به پیش رفته و اجازه ایجاد حس ناامنی به دشمنان در هیچ یکی از مناطق نمی دهد و هشداری برای گروهک های مختلف تروریستی، عربستان و هواداران صهیونیستی آنان است.

 

فارس

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:
اردوهای جهادی یک الگوست که نشان داده با همه کم بودها می‌توان گره‌ای را باز کرد
 

اصغر مسعودی نماینده نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه، در مورد برگزاری رزمایش خدمت و اردوهای جهادی در سراسر کشور توسط اقشار بسیج گفت: برگزاری اردوهای جهادی در این سطح می تواند این پیام برای مسئولان و مردم داشته باشد که می شود با یک انگیزه قوی جلو بسیاری از مشکلات کشور را گرفت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه غالب افراد حاضر در اردوهای جهادی را جوانان تشکیل می دهند گفت: این نیروی جوانی که با یک هدف ارزشمند بحث خدمت به محرومان و مستضعفان و رسیدگی به مناطق کم برخوردار را دنبال می کند، هم باعث تقویت و رشد خود افراد می شود و هم یک الگو و پیام به مسئولان دارد که می شود با همه کم بودها و مشکلات گره ای را باز کرد.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی که در کشور ما وجود دارد عدم بهره وری سازمانها، نهادها و افراد است گفت: متاسفانه سیستم اداری ما جلوی بسیاری از کارهای مفید را گرفته از جمله قوانین دست و پا گیر سیستم اداری و مسئولانی که درک صحیح از روح قانون ندارند و یا قوانین و مقرراتی وجود دارد که باعث شده در برخی از موارد نتوانیم عملکرد خوبی در برخی از بخش های کشور داشته باشیم.

وی اضافه کرد: همین موارد باعث می شود که بسیاری از بودجه هایی که برای عمران کشور در نظر گرفته می شود برای اعتبارات درست تخصیص پیدا نکند.

مسعودی با اشاره به اینکه اقدام گروه های جهادی در زمینه عمرانی و فرهنگی قابل تقدیر است گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس همواره از فعالیت های فرهنگی سپاه و بسیج حمایت کرده و می کند.

 

در حال به روزرسانی...

انتهای پیام/

نظر شما