شناسهٔ خبر: 28110894 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شکست نیروهای اماراتی در جبهه الحدیده

دور جدید حملات نیروهای اماراتی و مزدورانشان به الحدیده یمن با شکست روبرو شد و نتوانستند منطقه موسوم به کیلومتر 16 و راه الحدیده- صنعا را در کنترل خود درآورند.

صاحب‌خبر -

شکست نیروهای اماراتی و مزدورانشان در جبهه الحدیدهبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ الاخبار نوشت: دور جدید حملات نیروهای اماراتی و مزدورانشان به الحدیده یمن با شکست روبرو شد و این نیروها نتوانستند منطقه موسوم به کیلومتر 16 و راه الحدیده- صنعا را در کنترل خود درآورند.
­پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی نوشت: دور جدید حملات نیروهای اماراتی برای تصرف منطقه کیلومتر 16 و راه الحدیده- صنعا با شکست مواجه شد و پیش بینی می شود تلاشهای نیروهای اماراتی برای رسیدن به هدف مورد نظر با وجود وضع انسانی دشوار در این استان از سرگرفته شود.
این در حالی است که مارتین گریفیتس فرستاده بین المللی به یمن تماسهایش را در مسقط از سرگرفت و اعلام کرد به صنعاء پایتخت یمن سفر خواهد کرد. درگیریهای منطقه کیلومتر 16 در جنوب شرقی شهر الحدیده بار دیگر فضایی را ایجاد کرد که شبیه به فضای به وجود آمده در اوایل جنگ فرودگاه در چند هفته قبل است. نتیجه این درگیریها تا شب گذشته شبیه به نتیجه همان جنگ فرودگاه است. نیروهای مهاجم وفادار به امارات تلفات سنگینی را در دو حمله بزرگ متحمل شدند و نتیجه اش این بود که آنها نتوانستند کنترل منطقه کیلومتر 16 را در دست بگیرند یا اینکه راه ارتباطی الحدیده- صنعا در این منطقه را قطع کنند. این درگیریها به گونه ای بود که به شدیدترین درگیری در جبهه های یمن تبدیل شد.
از سوی دیگر یک منبع آگاه روز گذشته به روزنامه «الاخبار» گفت حملاتی که نیروهای اماراتی و شبه نظامیان آن در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه انجام دادند با تحمل تلفات سنگین و عقب نشینی این نیروها پایان یافت و مهاجمان مجبور شدند سی کیلومتر از این منطقه فاصله بگیرند. این منبع سقوط دانشگاه الحدیده را تکذیب و تاکید کرد دانشگاه و منطقه آن هنوز در کنترل نیروهای یمنی قرار دارد و به دور از منطقه درگیریها است. این منبع افزود نیروهای مشترک یمنی کنترل امور را در دست گرفتند و دست به ضد حمله در چند نقطه زدند. این منبع پیش بینی کرد درگیریها تا ساعاتی دیگر از سر گرفته شود زیرا نیروهای اماراتی در حال استقرار در منطقه الدریهمی هستند.

نظر شما