شناسهٔ خبر: 28092679 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دیدار صالحی امیری با توماس باخ

رییس کمیته ملی المپیک کشورمان با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

دیدار صالحی امیری با توماس باخبه گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از کمیته ملی المپیک؛ رییس کمیته ملی المپیک کشورمان با توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک (IOC) دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار باخ به صالحی امیری گفت:

این ملاقات کمک خواهد کرد تا طرفین نسبت به هم شناخت بهتری پیدا کنند و در مورد تمام مسائل مشترک بین دو‌ نهاد ورزشی به نقطه نظراتی مشترک و تصمیماتی مناسب دست یابند.

شناخت خوبی از کشور ایران دارم. هم اکنون در خانه شخصی‌ام چهار تابلو نقاشی از اصفهان دارم که همه روزه با دیدن آن به یاد فرهنگ و تمدن ایران می‌افتم.

دکتر صالحی امیری با تقدیر و تشکر از توماس باخ بواسطه برپایی این نشست افزود:

ورزش در ایران به جریان اجتماعی بسیار فعال تبدیل شده است وجوانان زیادی روزانه مسائل ورزش رادنبال می‌کنند.جنبش آینده ایران، جنبش ورزش است که تصمیم داریم اهداف جنبش المپیک را توسعه داده و به متن جامعه بیاوریم.در برنامه ریزی‌های صورت گرفته در هیات اجرایی جدید تصمیم گرفته ایم آموزش المپیک را به سطح مدارس و دانشگاه‌ها آورده و با جمعیت میلیونی در این دو نهاد به جنبش المپیک و پیاده سازی آن کمک کنیم. معتقدم جای مجموعه ملی ورزش ایران با توجه به بزرگی و افتخارات قهرمانان ایران زمین، خالی بوده و هست و به همین علت در نظر داریم در اولین فرصت موزه ملی ورزش ایران را با کمک تمامی بخش‌های ورزش راه اندازی و در چند فاز آن را تکمیل کنیم.

وی گفت: خوشبختانه با حمایت وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها، گام‌های اساسی در توسعه ورزش بانوان برداشته شده است که در همین راستا می توان به افزایش تعداد بانوان اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸و همچنین مدال آوری آنان که سهم عمده‌ای در موفقیت کاروان ورزشی ایران داشته‌اند اشاره کرد.

توماس باخ در ادامه این نشست افزود: برای پذیرش مقام جدید(ریاست کمیته ملی المپیک) به شما تبریک می گویم. این سمتی بسیار خوب و ارزشمند است شما خصوصیات ارزشمندی دارید که از مهترین آنها می توان به مردم شناسی و نزدیکی شما به جامعه اشاره کرد. به علت برنامه ریزی ویژه در برنامه آموزشی المپیک و احداث موزه تبریک می‌گویم و اعلام می‌کنم و بسیار مایلم از اولین نتایج تلاش‌هایتان در مورد آموزش المپیک و احداث موزه مطلع شوم. لطفا در فرصت‌های مناسب گزارش‌های خود را در این خصوص به اطلاع من برسانید.

باخ گفت: در هر دو پروژه موزه المپیک و آموزش از ایران حمایت می‌کنم و شما حمایت موزه بین المللی المپیک و واحد حمایتی کمیته بین المللی المپیک را در سطحی وسیع به همراه خواهید داشت.
در بحث حقوق تلویزیونی بازی‌های المپیک و برنامه ریزی کمیته بین المللی المپیک هم تبادل اطلاعاتی بیشتری خواهیم داشت تا بتوانیم بهترین خروجی را برای کمیته بین المللی المپیک و کمیته‌های المپیک داشته باشیم.

وی افزود: وسایل و تجهیراتی که از ورزشکاران شاخص دنیا و ایران داریم را می‌توانیم در نمایشگاه‌های مشترک موزه ایران و لوزان در معرض نمایش علاقه مندان قرار دهیم که در این زمینه روی کمک و حمایت ما حساب کنید.با عرض تبریک برای پیشرفت ورزش بانوان خواستار پشتیبانی و حمایت کمیته ملی المپیک از حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هستیم.

باخ گفت: جایگاه ورزش ایران در آسیا و جهان بسیار مهم و ارزشمند است.شک نداشته باشید در شرایط تحریم در کنار شما خواهیم بود زیرا فلسفه ورزش توسعه صلح جهانی است.
ما به هیچ وجه از کسانی که می‌خواهند به ایران لطمه بزنند حمایت نکرده ایم و همواره به اهداف جنبش المپیک که حمایت از کمیته‌های المپیک است پایبند خواهیم بود.تمایل دارم که با رییس جمهور ایران را در مجمع عمومی سازمان ملل جامه ملاقاتی داشته باشم که فرصت بسیار خوبی برای حمایت از شما در سطح بین المللی است.

در پایان این نشست صالحی امیری از توماس باخ برای حضور در ایران دعوت رسمی کرد. وی هم موافقت خود را اعلام کرد.

نظر شما