شناسهٔ خبر: 28055240 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیابت بارداری و تولد نوزادانی که مبتلا به دیابت می‌شوند

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، قند خون بالا در دوره بارداری ریسک ابتلای نوزاد به دیابت نوع 2 را در بزرگسالی وی افزایش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس و به نقل از دیلی میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، قند خون بالا در دوره بارداری ریسک ابتلای نوزاد به دیابت را در بزرگسالی وی افزایش می‌دهد. 

محققان آمریکایی می‌گویند: قند خون بالا در دوران بارداری می‌تواند منجر به رشد زیاد جنین و بزرگ‌جثه ‌شدن نوزاد ‌شود که خود این موضوع می‌تواند مشکلاتی هنگام زایمان ایجاد کند.

براساس این پژوهش‌ها، نوزادان متولد شده از مادران دیابتی مستعد چاقی در بزرگسالی هستند. 

این مطالعه بر روی 23 هزار نوزاد و مادر مبتلا به دیابت صورت گرفت و نشان داد، ابتلا به دیابت بارداری حتی اگر برای مدت زمان کوتاهی باشد، نوزاد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

محققان می‌گویند: تغییر رژیم و ورزش ممکن است تنها فاکتورهای منظم نگه داشتن قند خون باشند، اما در بعضی موارد درمان از طریق دارو انجام می‌شود.

نکته مهم این است که سطح قند خون  باید به شکل منظم مورد آزمایش قرار بگیرد، زیرا کنترل ضعیف دیابت می‌تواند برای مادر و نوزاد عواقب کوتاه یا بلند داشته باشد.

محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه شیکاگو باور دارد، تحقیقات بیشتری لازم است تا همه جوانب دیابت بارداری بر روی نوزاد مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما