شناسهٔ خبر: 28055060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

برگزای افتتاحیه دوره های آموزشی مهارتی کارشناسان مروج پهنه استان مازندران

صاحب‌خبر -

مراسم افتتاحیه دوره های آموزشی مهارتی کارشناسان مروج پهنه استان مازندران برگزار شد



به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، مراسم افتتاحیه دوره های آموزشی مروجین پهنه استان مازندران در طرح نظام نوین ترویج، روز 18 شهریور ماه، با حضور مهندس میثمی تبار مدیرکل دفتر آموزش های ضمن خدمت وزارت جهادکشاورزی، مهندس فلاح معاون برنامه برنامه ریزی و پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، دکتر مجتبی محمودی رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان ، معاونان و مدیران سازمانی و جمع کثیری از کارشناسان و مروجین پهنه مراکز خدمات کشاورزی استان مازندران، برگزار شد.

دکتر محمودی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران طی سخنانی اظهار داشت: دوره های آموزشی مروجان طی 10 هفته برگزار خواهد شد که هدف از برگزاری این دوره ها توانمندسازی مهارتی برای ارتباط بهتر کشاورزان با مروجان و انتقال هرچه بهتر یافته های تحقیقاتی است.

سپس دکتر بهادری مدیر ترویج استان در بیانات خود ابراز داشت: با توجه به اجرای طرح پهنه بندی، نقش کارشناسان و مروجان پهنه بسیار تاثیرگذار است.

در ادامه مهندس میثمی تبار مدیر کل دفتر آموزش کارکنان به سیاست ها و رویکردهای کلی وزارت جهادکشاورزی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص دوره های آموزشی مهارتی کارشناسان مروج پهنه اشاره نمود.

وی با توضیح در این مورد که سهم آموزش در کشاورزی 25 درصد است افزود: مهندسین کشاورزی هدایت گر کشاورزان هستند و لذا مهندسین باید توانمند و به روز باشند چرا که اگر توانمند نباشند راه درست را نمی توانند به کشاورزان نشان دهند. وی خاطر نشان کرد: نقش کارشناسان پهنه همانند نقش اورژانس در کشاورزی است و باید همچون یک پزشک عمومی، اطلاعات کلی در تمام زیر بخش های کشاورزی را داشته باشند تا با مراجعه کشاورز بتوانند به صورت فوری مشکل را حل کنند و در صورت نیاز کارها را به متخصصان ارجاع دهند. وی خاطرنشان ساخت، رویکرد وزارتخانه به سمت "کشاورز محوری" تغییر یافته و کارشناسان پهنه باید از این فرصت برای ارتقاء مهارت افزایی خود نهایت بهره برداری را بنمایند تا انشاا رونق روز افزونی در بخش کشاورزی فراهم گردد.

مهدس فلاح معاون سازمان جهادکشاورزی استان به اهمیت آموزش های مهارتی اشاره نمود و تاکید کرد: یکی از اهداف سازمان برای افزایش تولید در واحد سطح، اجرای برنامه های آموزشی و توانمند سازی و توان افزایی مروجین بود.

در پایان مهندس داودی رئیس اداره آموزش کارکنان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران ضمن تشریح اهداف و اهمیت آموزش های مهارتی کارشناسان مروج پهنه، گزارشی از چگونگی مراحل اجرای آموزش های مهارتی در سال 96 ارایه کرد.


IMG_0897IMG_0900IMG_0904

IMG_0889IMG_0892

نظر شما