شناسهٔ خبر: 28054491 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

ساوتگیت: بیش از هر چیزی برای رشفورد خوشحال هستم؛ تیم های برتر جام جهانی کار سختی پیش رو دارند

میلاد وفادار

سرمربی سه شیرها در نشست خبری خود پس از بازی با سوئیس، پیرامون مسائل مختلفی صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- شب گذشته شاگردان گرت ساوتگیت موفق شدند تا در دیداری دوستانه با تک گل مارکوس رشفورد از سد سوئیس بگذرند.

به گزارش اسکای، سرمربی تیم ملی انگلیس پس از بازی رضایت بالایی از عملکرد مهاجم 20 ساله منچستریونایتد داشت.

واقعا بیش از هر چیزی برای او خوشحال هستم. می دانیم که چه بازیکن جذابی است و همچنین می دانیم که به بازیکن سطح بالایی تبدیل خواهد شد. مارکوس ذهنیت فوق العاده ای دارد و کار کردن با او خیلی خوب است. او این هفته دو گل زد و برخی از نمایش هایش برای ما خیلی خوب بوده اند اما گلزنی با دو ضربه تمام کننده واقعا خوب برای او خیلی اهمیت دارد. 

اعمال 9 تغییر در ترکیب سه شیرها نسبت به بازی با اسپانیا، کار را برای انگلیس سخت کرده بود. ساوتگیت در تحلیل خود از بازی شب گذشته گفته است:

خیلی از بچه ها نخستین 45 دقیقه فصل شان را بازی می کردند. وظیفه دشواری برای بازی کردن مقابل یک تیم واقعا خوب به نام سوئیس که تیم بی نقصی است، بر دوش آن ها بود. تحرک بازیکنان مان به واقع خوب بود، توپ را به خوبی نگه داشتند و در نیمه اول می توانستیم به چیزهای زیادی دست پیدا کنیم. یقینا فضای زیادی برای بهتر شدن وجود داشت. در نیمه اول نتوانستیم محور مرکزی آن ها را از کار بیاندازیم؛ (گرانیت) ژاکا همیشه در دسترس بود و سه مدافع پشتش همیشه به راحتی او را صاحب توپ می کردند. (ژردان) شکیری هم به عقب می آمد و به جاهایی که تیمش مشکل داشت سرک می کشید و خلاصه این که حریف در خط میانی از تعدد نفرات برخوردار بود. در نیمه دوم کمی شکل ظاهری تیم مان را تغییر دادیم که به نظرم کمک کرد تا خط دفاع مان را کمی جلوتر بکشیم و از این طریق خط میانی ما نیاز کمتری برای دویدن داشت. در نیمه اول خیلی راحت تر به سمت دروازه حریف حرکت می کردیم ولی در نیمه دوم بهتر توپ را نگه داشتیم.

ساوتگیت همچنین از اصلاح اشتباهات بازی با اسپانیا با همدلی و مشارکت بازیکنان تیمش گفت و اشاره کرد که تیمش در بازی برابر لاروخا دست کم لایق کسب یک تساوی بود. 

پیش از این که من وارد عمل شوم، بازیکنان برای رو به راه کردن اوضاع دست به کار شده بودند. ما انتظار چنین مسئله ای را داشتیم و آن ها را تشویق کردیم چون آن ها فوتبالیست های باهوشی هستند و مهم است که از اتفاقات بازی مطلع باشند. می خواهیم در محیط چالش برانگیزی حضور داشته باشیم چون تنها در این صورت است که می توانیم استانداردهای مان را بالاتر ببریم. تلاش مان بر این بود تا یکی-دو مشکل را حل کنیم و در عین حال حریف را به چالش بکشیم. شب مهمی برای ما بود و می دانستیم که داشتن پایانی خوب برای ما دشوار خواهد بود چون تغییرات زیادی داشتیم و مسئله زمان بازی هم مطرح بود ولی واقعا خوشحالم چون بازیکنان ما این هفته تمام توان شان را گذاشتند. دو آزمون سخت مقابل چینش های متفاوتی داشتیم و در نهایت امشب توانستیم نتیجه خوبی کسب کنیم و احتمالا در بازی شنبه هم لایق کسب یک تساوی بودیم.

شکست 6-0 کرواسی مقابل اسپانیا، موضوع دیگری بود که ساوتگیت درباره آن صحبت کرد. 

در ابتدایی هفته دیدیم که اسپانیا چه تیم خوبی است. به نظرم تیم هایی که به مراحل پایانی جام جهانی رسیدند، واقعا برهه سختی را پشت سر می گذارند زیرا بسیاری از بازیکنان شان اردوی پیش فصل تیم شان را از دست دادند و نمی توان از شرایط فیزیکی این بازیکنان در این برهه اطمینانی داشت. به نظرم کرواسی هم با دشواری های مشابهی رو به رو است. 

گری نویل از ساوتگیت بابت این که برای بازی دوستانه مقابل سوئیس به هری کین استراحت نداده است، انتقاد کرده بود. نویل معتقد بود که کین پس از پشت سر گذاشتن تابستانی شلوغ، نیاز به استراحت دارد. ساوتگیت دلایل خودش را برای دفاع از تصمیمی که گرفته بود، داشت.

به نظرم برای باشگاهش هم بازی خواهد کرد. او به مدت سه روز تمرینات کمی داشت. نیاز داشتیم تا او را روی فرم نگه داریم. اگر امروز بازی نمی کرد، به دویدن در زمین تمرین مشغول می شد. بازی دادن به او برای 30 دقیقه مشکل بزرگی نبود. اگر بازی را از ابتدا شروع می کرد، حس و ذهنیت دیگری داشت. از طرفی ما می خواستیم تا بازی را با قدرت به پایان برسانیم. واقعا برای این که به چه کسی بازی بدهیم و چه کسی را بیرون بکشیم، دچار سردرگمی شدیم.

نظر شما