شناسهٔ خبر: 27989309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش فارس از حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها

صدای سیلی انتقام سپاه بلند بود/ ایرانی‌ها همیشه لبخند نمی‌زنند

روز گذشته سپاه پاسداران با 7 فروند موشک کوتاه برد، مقر یکی از گروهک‌های تروریستی در اقیلم کردستان عراق را هدف قرار داد. این حمله در پاسخ به حمله تروریستی تیرماه بود که موجب به شهادت رسیدن تعدادی از نیروهای نظامی کشورمان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، روز گذشته سپاه پاسداران با 7 فروند موشک کوتاه برد، مقر تروریست‌های (ح.د.ک) در اقیلم کردستان عراق را هدف قرار داد.

این حمله پاسخی به اقدام تروریستی 29 تیرماه به روستای «دری‌» مریوان بود که در آن یازده تن از نیروهای نظامی و محافظ روستا به شهادت رسیدند. حادثه‌ای که فرمانده کل سپاه عنوان کرده بود پاسخ متناسب به آن خواهند داد. هرچند چندین کمین مختلفی که نیروهای مرزی سپاه به تروریست‌ها زدند و بیش از 11 تن را به هلاکت رساندند هرگز پاسخ مدنظر نیروی‌های نظامی ایران نبود.

بیشتر بخوانید:

هرچند پیش از این سپاه پاسداران عنوان کرده بود که به تمامی تهدیدات داخلی و خارجی واکنش نشان خواهد داد و پاسخ نظامی را برای خود محفوظ می دارد. در چند سال گذشته نیز این ادعا کاملاً به واقعیت پیوسته و مقامات نظامی ایران نشان داده‌اند که هرگز نخواهند گذاشت که احساس نا‌امنی در ایران به وجود آید. 

البته این اولین باری نیست که مقامات نظامی ایران به صورت آشکارا به برخی از اهداف از پیش تعیین شده موشک شلیک می کنند و پیش از این در 28 خرداد 96 و بعد از حمله تروریستی عناصر داعش به داخل ایران 6 فروند موشک میان‌برد به مقر‌های نظامی این گروه در سوریه شلیک شد که در مجموع 65 تن از عناصر این گروه کشته شدند.

 


موشک شلیک شده از نوع فاتح 110 با برد 300 کیلومتری است. این موشک 500 کیلوگرم سرجنگی دارد.

 

این حمله سپاه با واکنش گسترده رسانه‌های خارجی مواجه شد و بسیاری از آن‌ها این رویداد را بسیار مهم ارزیابی کردند و نوشتند «پس از 30 سال موشک‌های ایران برای اولین بار از کشور خارج شدند».

بیشتر بخوانید:

در حمله روز گذشته سپاه پاسداران دفتر مرکزی حزب دمکرات را هدف موشک قرار گرفت. منابع رسانه‌ای کُرد در عراق خبر دادند که دفتر مرکزی حزب دمکرات کردستان در «کوی سنجق» هدف حمله موشکی قرارگرفته است.

پایگاه خبری «کردستان 24»  بابیان اینکه این حمله چند کشته و زخمی بر جاگذاشته است، نوشت که یک مسئول دیگر [در گروهک] گفته که پنج نفر کشته و بیش از 35 نفر مجروح شده‌اند. اما برخی منابع دیگر تعداد کشته‌ها را 11 نفر ذکر کرده‌اند.

بنا بر اعلام رسانه‌های محلی در این حمله چند تن از اعضای کادر اصلی و رده‌بالای این گروهک تروریستی کشته‌ شدند.

 

فیلم| لحظه شلیک موشک‌های سپاه. آن چیزی که می بینید عامل امنیت ایران است.

سپاه پاسداران  پیش حمله خود  از این حمله تذکرات جدی را به مقامات اقلیم کردستان در خصوص فعالیت‌ گروه‌های تروریستی داده بود، چراکه در چند ماه گذشته تحرکات گروهک‌های حاضر در این منطقه افزایش‌یافته بود. موشک‌های شلیک شده دقیقاً به محل‌های از پیش تعیین شده اصابت کردند. پیش از این نیز سپاه پاسداران محل‌ تروریست‌های داعش را در خاک سوریه با موشک‌های دوربرد هدف قرار داده بود.

 


محل اصابت‌ دقیق موشک‌ها به اهداف از پیش تعیین شده.

 

امروز هم سپاه پاسداران با انتشار بیانه‌ای جزئیات و علت حمله نظامی را بیان کرده است. در این بیان آمده است که « در پی شرارت‌های ماه‌های اخیر گروهک‌های تروریستی وابسته به استکبار جهانی از اقلیم کردستان علیه مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران، که با اعزام گروه های متعدد تروریستی، ایجاد ناامنی و ارتکاب اعمال خرابکارانه و سلب امنیت و آرامش مردم غیور استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه را دنبال می‌کردند و با هوشمندی و آمادگی رزمندگان نیروی زمینی سپاه ازجمله در عملیات هفته‌های گذشته در مناطق مرزی مریوان و کامیاران ضربات مهلکی را دریافت کرده بودند، تنبیه و برخورد با متجاوزین در دستور کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.»

این نهاد نظامی بابیان اینکه پیش از حمله خود تذکرات و هشدارهای لازم را به مسؤولین اقلیم کردستان داده است در ادامه بیانه نوشته «متعاقباً بی‌اعتنایی سران این گروهک‌ها به هشدارهای جدی مسئولین اقلیم کردستان عراق، مبنی بر عزم جمهوری اسلامی برای برچیدن پایگاه‌های آنان و ضرورت پایان بخشیدن به شرارت‌ها و اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی ضد ایران اسلامی، یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه با مشارکت یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه، روز گذشته ( شنبه ۱۷ شهریورماه) در یک عملیات موفق، محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک های پلید و جنایتکار و مرکز آموزش تروریست های وابسته را با 7 فروند موشک زمین به زمین کوتاه برد، مورد هدف قرار داد.»

 

 


فیلم|لحظه برخورد موشک‌ها به اهداف از پیش تعیین شده

 بر اساس گزارشات  موثق و مستند دریافتی در این عملیات، این مرکز توطئه علیه امنیت ملی ایران منهدم و ده‌ها تن از سران و عناصر مهم عملیاتی گروهک به هلاکت رسیده و زخمی شدند. به صورت کلی سپاه پاسداران نشان داده است که بر خلاف دیپلمات‌ها، اهل لبخند زدن نیستند و به تهدیدات پاسخ درخور و پشیمان کننده می‌دهند.

-

گزارش از رضا حیدری

انتهای پیام/ح

 

نظر شما