شناسهٔ خبر: 2783271 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری ضیافت "از ایران یک جدایی" با حضور "اصغر فرهادی"

آیین رونمایی از مستند سینمایی "از ایران یک جدایی" باحضور عوامل تولید فیلم "جدایی نادر از سیمین" در موزه سینما برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته آیین رونمایی و معرفی عوامل مستند سینمایی "از ایران یک جدایی" باحضور عوامل و هنرمندانی چون "محمود دولت آبادی"، "اصغر فرهادی"، "کیومرث پوراحمد"، "محمدرضا دلپاک"، "خسرو دهقان"، "خشایار الوند"، "ستار اورکی"، "هایده صفی‌یاری" و "لوون هفتوان" در موزه سینما برگزار شد.

در ابتدا از کارگردانان جوان این مستند "آزاده موسوی" و "موروش عطایی" دعوت شد تا مطالبی را درباره ی فیلم مطرح نمایند.

"آزاده موسوی" در ابتدا گفت: زمانی که ما در حال ساخت این فیلم بودیم واقعا فکر نمی کردیم یک روزی فیلم ما اکران شود و شما اساتید به دیدن این فیلم بنشینید و اینجا فقط جا دارد که از گروه هنر و تجربه تشکر ویژه ای داشته باشم.

در ادامه "کوروش عطایی" نیز در خصوص فیلم خود عنوان کرد: از "ایران یک جدایی" یک پایان نامه‌ی دانشجویی بود که با ایده ی ثبت اسکار شروع شد ولی وقتی این موضوع را ادامه دادیم و پیگیری کردیم متوجه شدیم که این ماجرا خیلی جدی‌تر از این حرف ها است و در جامعه خیلی از اهمیت برخوردار است.

وی ادامه داد: به همین خاطر به سراغ کسانی رفتیم که در هرکدام در هر بخش از سینما صاحب سبک و دارای الگو هستند و افرادی باتجربه اند که به ما در ساخت این مستند کمک رساندند و تقریبا باید بگوم از گروهی حرفه ای دانشجویی استفاده کردیم.

در ادامه‌ی برنامه از گروه سازنده‌ی ساخت فیلم "از ایران یک جدایی" دعوت شد تا به روی سن بیایند.

در ابتدا "هایده صفی‌یاری" اظهار داشت: خیلی خوشحالم که در لحظات ثبت یکی از مهم ترین اتفاقات سینمایی این کشور نقش داشتم و خیلی خوشحالم که احساساتم را به عنوان یک بیننده عام بروز می دهم.

"آزاده موسوی" نیز در ادامه بیان کرد: اینجا جا دارد یک تشکر ویژه از "هایده صفیاری" داشته باشم که حدود یک سال فایل ما بر روی کامپیوتر ایشان باز بود و ایشان مهربانانه تجربیات ما را تحمل کردند.

"محمدرضا دلپاک" نیز صداگذار دو فیلم "جدایی نادر از سیمین" و "از ایران یک جدایی" از "اصغر فرهادی" به خاطر اینکه اجازه داد فیلم "جدایی نادر از سیمین" را وی صداگذاری کند تشکر کرد.

"محمدرضا مصطفوی" در ادامه گفت: مهم ترین ویژگی این فیلم مستند که باعث دوست داشتنی بودن آن شد این بود که بچه ها همیشه حس کنجکاوی خود را حفظ کردند و هیچ وقت به دنبال این نبودند که حرف خاصی را در این فیلم بزنند و از فیلم به عنوان تریبون استفاده نکردند و حس تجربه گرایی یکی از عواملی بود که باعث شد "از ایران یک جدایی" یک فیلم دوست داشتنی شود.

"آزاده موسوی" در ادامه گفت: از "اصغر فرهادی" تشکر ویژه ای دارم به دلیل اینکه وی هیچ ذهنیتی از ما نداشتند و فقط به خاطر ذوق و شوق ما بود که این فرصت را به ما دادند و من از "اصغر فرهادی" به خاطر اعتمادی که به ما کردند تشکر می کنم.

در ادامه مستند سینمایی "از ایران یک جدایی" به کارگردانی "آزاده موسوی" و "کوروش عطایی" اکران شد.

"محمود دولت آبادی" از دیگر حاضران در سالن پس از اکران فیلم گفت: خیلی خوشحالم که هنوز هم کسانی هستند که برای فرهنگ و هنر این مملکت دل می سوزانند و تمام تلاش خود را می کنند که فرهنگ و هنر ایران به سمت اعتلا رفته و پیشرفت کند و از "اصغر فرهادی" هم بابت ساخت "جدایی نادر از سیمین" تشکر می کنم.



انتهای پیام/

نظر شما