شناسهٔ خبر: 27748889 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ضربه مهلک وزارت اطلاعات به گروه های تروریستی

وزیر اطلاعات گفت: سال گذشته 269 گروهک تروریستی را شناسایی، دستگیر یا متلاشی کردیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سید محمود علوی در برنامه تیتر امشب با اعلام این مطلب گفت: بسیاری از تیم های تروریستی با اشراف اطلاعاتی کشف و متلاشی می شوند و زیر ضربه وزارت اطلاعات و سربازان گمنام قرار می گیرند که در مقام اطلاع رسانی معدودی از آنها را اطلاع رسانی می کنیم تا مردم خاطرشان جمع باشد که ماموران اشراف اطلاعاتی کافی دارند و اجازه نمی دهند امنیت کشور به چالش کشیده شود.
 
ضربه وزارت اطلاعات به 269 گروه تروریستی 
 
وزیر اطلاعات با بیان این که فساد اقتصادی مانند ویروس است و اقتصاد کشور را بیمار می کند گفت: وزارت اطلاعات بیش از 130 فقره پرونده کلان فساد اقتصادی تشکیل داده  که ارزش آنها بالغ بر 21 هزار میلیارد تومان است و در این رابطه 180 متهم بازداشت شدند و 360 نفر تحت تعقیب هستند.
 
علوی گفت: با همکاری قوه قضائیه توانسته ایم 1300 میلیارد تومان فرار مالیاتی را کشف که حدود 1300 میلیارد تومان آن به خزانه واریز شده است.
 
وزیر اطلاعات افزود: در یک مورد هم در استان فارس فردی را که 150 میلیارد تومان اختلاس کرده و به خارج از کشور متواری شده بود با همکاری سرویس های اطلاعاتیِ دوست به کشور بازگرداندیم. 
 
علوی گفت: همانگونه که فساد اقتصادی، اقتصاد را رنج می دهد ناامنی اقتصادی هم به اقتصاد آسیب می زند و جامعه هم به سلامت اقتصادی نیاز دارد و هم به امنیت اقتصادی و تنها راه برخورد با فساد راه قضایی نیست. 
 
وزیر اطلاعات گفت: هفتاد نوع تخلف و فساد اقتصادی را شناسایی و راه کارهای برخورد با آنها را هم پیدا کرده ایم.
 
علوی با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ در کشور و جذب جاسوس گفت: بخش ضد جاسوسی وزارت اطلاعات از قوی ترین بخش های وزارت خانه و قوی ترین بخش در دنیاست چنانکه در کابینه یکی از دشمنانمان ما جاسوس داشتیم. 
 
علوی گفت: تاکنون دهها جاسوس و خائن را در مراکز حساس کشور شناسایی کرده ایم و تاکنون هم جاسوس های زیادی را دستگیر کرده ایم و برخی ها را تحت نظر داریم. 
 
وزیر اطلاعات درباره وضعیت دو تابعیتی ها گفت: دو تابعیتی ها نمی توانند در سمت های مدیریتی گماشته شوند و به استخدام دولت درآیند و ما از استخدام 210 فرد دو تابعیتی در دستگاه های دولتی جلوگیری کرده ایم و ما تا مدیری دو تابعیتی را بشناسیم برای عزل او اقدام می کنیم و تا الان هیچ مدیر دو تابعیتی به ما معرفی نشده است.
 
علوی با بیان این که وزارت اطلاعات خادم ملت و حافظ امنیت مردم است درباره راه های ارتباط مردم با این وزارت خانه گفت: آسانترین راه ارتباط مردم با ما با تلفن 113 است، غیر از آن پایگاه اینترنتی وزارت خانه هم هست و روابط عمومی وزارت خانه به شماره 22843041 و همچنین صندوق پستی 1947-16765 .
 

نظر شما