شناسهٔ خبر: 2760633 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نجات 1023 مهاجر غيرقانوني در 24 ساعت گذشته در مديترانه

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/10/04
نیروی دریایی ایتالیا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در بیست و چهار ساعت گذشته یک هزار و بیست و سه مهاجر غیرقانونی که غالبا از کشورهای شمال آفریقا بودند در دریای مدیترانه نجات داده شدند.
بر اساس این گزارش، در بیانیه نیروی دریای ایتالیا آمده است مهاجران غیرقانونی توسط کشتی های گشتی ایتالیا در خلیج سیسیل نجات داده شدند.
طبق این بیانیه، در بیست و چهار ساعت گذشته نیروهای دریایی و نیروهای امداد و نجات ایتالیا جسد پنج مهاجرغیرقانونی را که در مدیترانه غرق شده بودند، از آب گرفتند و قرار است این اجساد به زودی در اختیار پلیس قرار گیرد.
کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد اعلام کرده است از ژانویه تا اوایل دسامبر امسال نزدیک به سه هزار و پانصد مهاجر غیرقانونی از کشورهای مختلف شمال آفریقا در حالی که تلاش می کردند برای وارد شدن به خاک اروپا دریای مدیترانه را پشت سر بگذارند، جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری ریانووستی از رم، در سال دو هزار و چهارده شمار مهاجران غیرقانونی شمال آفریقا که برای ورود پنهانی به خاک اروپا تلاش کردند، به دویست و هفت هزار نفر رسید که سه برابر سال دو هزار و یازده است. در سال دو هزار و یازده در پی بهار عربی در برخی از کشورهای شمال آفریقا نزدیک به هفتاد هزار نفر در این کشورها تلاش کردند از راههای غیرقانونی خود را به اروپا برسانند.
163/105

نظر شما