شناسهٔ خبر: 27591647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

هشدار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به کشاورزان

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این خصوص اظهار داشت: با پایداری هوای سرد تا پایان هفته جاری در نواحی سردسیر و کوهستانی، دمای حداقل شبانه به صفر خواهد رسید

مجتبی مزروعی افزود: باغداران و کشاورزان محترم خصوصا در مناطق شمالی و سردسیر و کوهستانی استان با وقوع سرما تا پایان هفته نسبت به جمع آوری باقیمانده محصولات باغی و زراعی تسریع و نسبت به حمل به انبار ها و مکانهای مسقف اقدام لازم به عمل آورند.
وی ادامه داد: واحد های گلخانه ای و واحد های مرغداری و دام در خصوص تنظیم در جه حرارت واحد خود با بستن منافذ و تمهیدات لازم، در خصوص تجهیزات حرارتی واحد تولیدی اقدام لازم بعمل آورند.
وی گفت: دامداران محترم و عشایر عزیز با توجه به بارندگی های رگباری و سیلابی همراه با باد شدید، از تردد احشام در مسیلها خودداری بعمل آورند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: زعفران کاران عزیز در مناطق سردسیری هرچه زودتر نسبت به براداشت گل از مزارع اقدام کنند، همچنین نسبت به آبیاری همراه با استفاده از 10 تا 20 تن کود دامی در هکتار مبادرت ورزند.

نظر شما