شناسهٔ خبر: 27590633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

بازدید اکیپ کارشناسی کشور جمهوری آذربایجان از گاومیش‌داری‌های شهرستان اهر

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، مهندس مجید حسنی در گفتگو با خبرنگاران ضمن اظهار این مطلب افزود: در پی بازدید مهندس محمود حجتی وزیر محترم جهادکشاورزی از جمهوری آذربایجان به دعوت حیدر اسداف وزیر کشاورزی جمهوری آذربایجان به منظور بررسی توسعۀ همکاریهای کشاورزی، وزیران کشاورزی دو کشور در جریان سفر الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و هیأت همراه به ایران، راهکارهای توسعه روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف کشاورزی به ویژه آموزش و تحقیقات کشاورزی، آب و خاک، توسعه تعاونی‌های کشاورزی، بذر و تجارت محصولات کشاورزی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

وی افزود: به منظور اجرایی کردن تفاهمنامه‌های منعقده بین دو کشور، هیأتی از جمهوری آذربایجان از طریق معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی به استان آذربایجان شرقی عزیمت کرده و از گله های گاومیش مولد شهرستان آذرشهر دیدار کردند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر خاطرنشان کرد: در این دیدار هیأت مذکور درخصوص مسایل بهداشتی و پرورشی دامها، اصلاح نژاد از گاومیش داران و مسؤولان پرسشهایی مطرح کرده و پاسخهای لازم به هیأت مذکور ارایه شد.

گفتنی است در این دیدار، مهندس محمدحسین اقدمی مدیر امور دام سازمان، کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر از جمله امور دام و ادارۀ آموزش و ترویج هیئت اعزامی جمهوری آذربایجان را همراهی می کردند.
 
همچنین  مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر از بازدید اکیپ کارشناسی کشور جمهوری آذربایجان به همراه مدیران امور دام سازمان از گاومیش داریهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس محمد اسدی در گفتگو با خبرنگاران ضمن اظهار این مطلب افزود: اکیپ کارشناسی کشور آذربایجان در روستای شاهوردی قشلاقی شهرستان اهر حضور یافته و از تعداد 5 مورد دامداری هایی که پرورش گاومیش داشتند، بازدید نمودند و به سوالات هیئت اعزامی جمهوری آذربایجان پاسخهای فنی لازم ارائه شد.

 
 
 
 

نظر شما