شناسهٔ خبر: 27585876 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هلدینگ‌ها ، لوکوموتیو حرکت اقتصاد

عضو هیئت مدیره انجمن هلدینگ‌های ایران با اعلام تشکیل این انجمن در اتاق بازرگانی ایران، هلدینگ‌ها را لوکوموتیو حرکت اقتصادی ایران دانست.

صاحب‌خبر -

هلدینگ ها لوکوموتیو حرکت اقتصادمرتضی سلطانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، افزود: 45 هلدینگ دولتی و خصوصی در این انجمن عضویت دارند که هدفشان حمایت از واحدهای کوچک و متوسط در جهت ایجاد اشتغال پایدار است.

وی افزود: در حوزه تولید و واردات کشور در شرایطی هستیم که نه تنها نباید مایوس شده و عقب نشینی کنیم، بلکه به مانند گذشته، توسعه و اجرای طرح ها را در دستور کار داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اگر همراهی دولت در رفع موانع پیش رو باشد هلدینگ ها در رونق بخشی به تولید و اشتغال کشور مشکلی نخواهند داشت زیرا هلدینگ ها به طور مستقیم درگیر اشتغال و تولید هستند و مشکلات بروکراسی در روند کا آنها تاثیر چندانی نخواهد داشت.

عضو هیئت مدیره انجمن هلدینگ های ایران گفت: در کنار حمایت از واحدهای کوچک و متوسط و اشتغال پایدار هدف دیگر تشکیل انجمن هلدینگ های ایران، حفاظت از ارزش پول ملی است ضمن اینکه بنا داریم از فعالیت های جزیره ای جلوگیری کنیم تا بتوان با برنامه های مهندسی برای واردات و صادرات کشور اقدام کرد.

سلطانی ادامه داد: این تشکل در سطح جهانی نیز نمونه و مشابه دارد که دولت در کنار این تشکل ها و فعالیت آنها قرار دارد و با ارتباط دو سویه ای که میان تشکل هلدینگ ها و دولت شکل خواهد گرفت اتفاق های بسیار خوبی در عرصه اقتصادی این کشورها رخ خواهد داد.

وی گفت: انجمن هلدینگ های ایران نمونه بومی سازی شده، تشکل های خارجی است که در آن اقتضائات کشور و واقعیت های اقتصادی ما در نظر گرفته شده است از این رو توقع ما این است که حضور بخش خصوصی در اقتصاد بیش از گذشته جدی گرفته شود تا بتوانیم این توانمندی پراکنده را به ساختاری هماهنگ تبدیل کنیم.

سلطانی افزود: از آنجا که فرصت های سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران با محدودیت هاییکه برخی کشورها ایجاد کرده اند به حداقل رسیده، هلدینگ های اقتصادی کشور می توانند خود فرصت های سرمایه گذاری را با شناخت و توانمندی ای که دارند در اختیار گیرند و سرمایه گذاری های خود را برای ایجاد اشتغال و رونق تولید به ویژه در بنگاه های کوچک و متوسط که از کیفیت خوب تولید برخوردارند اما بنیه مالی کافی ندارند متمرکز کنند.

صدا و تصویر دارد

نظر شما