شناسهٔ خبر: 27585679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تبدیل سرم سازی کرج به بزرگترین قطب صادرات دنیا

وزیر جهاد کشاورزی: سرم سازی رازی باید به مرکزی بزرگ در کشور و حتی قطب تولید برای صادرات در دنیا تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

تبدیل سرم سازی کرج ؛ به بزرگترین قطب صادرات در دنیابه گزارش خبرگزاری صداوسیما ، وزیر جهاد کشاورزی با حضور در موسسه سرم سازی رازی ، ساختمان تصفیه سرم های درمانی را افتتاح کرد . 

وی در ادامه گفت : ایران پرورش دهنده دام و طیور در منطقه است و ما باید بالهای خود را باز کنیم و کارهای خود را در این زمینه گسترش دهیم زیرا امروز تقاضای جهانی زیاد است و کشورهای همسایه در ارتباط با واکسن دام و طیور تقاضای بسیار زیادی دارند. 

محمود حجتی گفت : با توجه به پایان نداشتن مرزهای دانش باید در دنیای امروز که   نیازمند تولید و عرضه واکسن و سرم می باشد ، ظرفیت، تاریخ و سرمایه نیروی انسانی در این موسسه را در نظر گرفت تا به مرکزی بزرگ در کشور و حتی قطب تولید برای صادرات در دنیا تبدیل شود ، زیرا تمام کشورهای همسایه نیز در صدد تقاضای این واکسن‌ها هستند. 

اراضی بسیاری به شهرداری  کرج واگذار شده است و شهرداری ملزم به نگهداری از این ظرفیت ها است

 همچنین محمود حجتی در حاشیه این مراسم گفت : اراضی بسیاری به شهرداری کرج واگذار شده است و شهرداری ملزم به نگهداری از این ظرفیت ها است و از استاندار کرج می‌خواهم تمام فضای سبزی که برای تحقیقات و به شکل طبیعی در منطقه به شکل گسترده ای وجود دارد را حفظ کنند،

 

تبدیل سرم سازی کرج ؛ به بزرگترین قطب صادرات در دنیارئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی نیز در حاشيه اين مراسم گفت : در حال حاضر ۲۰۰ هزار آمپول سرم ضد مارگزیدگی، عقرب گزیدگی و سرم ضد دیفتری در موسسه رازی تولید می‌شود که با افتتاح این ساختمان، ظرفیت تولید ۳ برابر افزایش یافته است و به ۶۰۰ هزار آمپول می‌رسد .
اسحاقی افزود: در حال حاضر میزان تولید فعلی پاسخگوی نیاز کشور است، اما با توجه به تقاضای کشور‌های همسایه برای صادرات این محصولات، ساختمان تصفیه سرم‌های درمانی با هدف صادرات ساخته شده است.
وی گفت: هم اکنون سرم‌های درمانی موسسه رازی به کشور‌های عراق و قطر صادر می‌شود و در سال گذشته نیز به کشور انگلستان صادرات داشته ایم و امسال نیز از پاکستان تقاضا برای صادرات سرم‌های درمانی موسسه رازی داریم.
رئیس موسسه رازی گفت: موسسه رازی تولید کننده برتر سرم‌های درمانی در دنیا به لحاظ حجم و کیفیت تولید است و در کشور‌های جهان اسلام و منطقه نیز جایگاه منحصر به فرد داشته و حرف اول را می‌زند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2526536" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2208708/2526536?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما