شناسهٔ خبر: 27585323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

کیفیت سم برای مبارزه با سن گندم باید نظارت شود

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، سعید معین در جلسه ای با حضور مهندس فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ، مجید اسماعیلی  سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های تابعه برگزار شد با بیان این مطلب افزود : طی چند سال اخیر ؛ گندم از مقوله امنیت غذایی به مقوله ملی تبدیل شده و این موضوع اهمیت این محصول استراتژیک را دو چندان کرده که باید توجه ویژه ای شود .

وی اظهارداشت : در بحث مبارزه با سن گندم حساسیت های زیادی وجود دارد که کار مدیران و کارشناسان را مضاعف کرده است .

معین از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های تابعه خواست تا امکانات و کمبودهای خود را در راستای مبارزه با آفت سن گندم به ستاد سازمان اعلام کنند تا بموقع مرتفع و خللی در جهت عملیات مبارزه انجام نشود .

وی خاطر نشان کرد : استان قزوین از لحاظ فنی هیچگونه مشکلی در راستای مبارزه با سن غلات ندارد بنابراین کمبودهای مشکلات اجرایی باید جبران شود و با هماهنگی بیشتر از پیش این چالش حل شود .

معین از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های تابعه استان خواست : وضعیت فعلی مزارع کشاورزی گندم ، وضعیت اماکن و پیش بینی آینده از آفت سن گندم در شهرستان خود را به ستاد در اسرع وقت گزارش دهند .

وی یاد آور شد : اگر مشکلاتی که در سال گذشته در خصوص آفت سن گندم در استان قزوین داشتیم در سال جاری نداشته باشیم بالطبع آفت سن گندم کمتر خواهد بود .

نظر شما