شناسهٔ خبر: 27582421 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

باران های سیل آسا در ایتالیا 10 قرباني گرفت

در پی بارندگی شدید در جنوب ایتالیا ، دست کم 10 نفر کشته، 3 نفر مفقود و 11 نفر زخمی شده اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از رم، در پی بارندگی شدید در جنوب ایتالیا و طغیان ناگهانی رودخانه ای در منطقه «پولینو» در استان کالابریا، دست کم 10 نفر کشته، 3 نفر مفقود و 11 نفر زخمی شده اند که وضع 5 نفر آنان وخیم گزارش شده است.
کارلو تانزی، رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه استان کالابریا گفت: «طغیان رودخانه و بالا امدن سطح آب موجب سیل ناگهانی و اب گرفتگی گسترده در مناطق مجاور آن شد و امواج اب مانند سرعت حرکت گلوله افرادی را که در نزدیکی این رودخانه بودند با خود برد».
ستاد حوادث غیر مترقبه ایتالیا اعلام کرد عملیات امداد و نجات و جستجو برای پیدا کردند افراد مفقود شده ادامه دارد.یکی از امدادگران گفت: «شدت جریان اب به حدی بود که ما برخی از افراد را به فاصله 8 کیلومتری از محلی که در رودخانه افتادند پیدا کردیم».
به گفته کارشناسان تشدید کم سابقه بارش های سیل آسای تابستانی در ایتالیا نشان دهنده زنگ خطری دیگر بر پرطنین شدن دگرگونی اب و هوایی در کره زمین است.
در دو هفته گذشته در حالی که وقوع بارش های کوتاه مدت و شدید تابستانی در برخی از شهرهای ایتالیا، موجب خسارت های جانی و مالی قابل توجهی به ویژه به کشاورزان شده است، گرمای طاقت فرسا در دیگر شهرهای این کشور ایتالیایی ها را کلافه کرده است.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2528288" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2209260/2528288?width=340&height=240"></script></div>
  
مصاحبه ها:
1- کارلو تانزی.....رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه استان کالابریا ایتالیا
2- امداد گر ایتالیایی

نظر شما