شناسهٔ خبر: 27578645 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گوترش حمله بوکوحرام در نیجریه را محکوم کرد

افراط گرایان گروه مسلح بوکوحرام روز یکشنبه با حمله به روستایی در ایالت بورنو در شمال شرقی نیجریه تلفات و خسارات سنگینی به این روستا وارد کردند.

صاحب‌خبر -
گوترش حمله بوکوحرام در نیجریه را محکوم کرد
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما  به نقل از خبرگزاری شین هوا  ؛ آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد حمله تروریستهای بوکوحرام در نیجریه را محکوم کرد. افراط گرایان گروه مسلح بوکوحرام روز یکشنبه با حمله به روستایی در ایالت بورنو در شمال شرقی نیجریه تلفات و خسارات سنگینی به این روستا وارد کردند.
به گفته استفان دوژاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش در بیانیه خود شناسایی، بازداشت و محاکمه سریع عاملان این حمله را که دهها کشته بر جا گذاشت، خواستار شد.
دبیر کل سازمان ملل متحد در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی شدید از تشدید خشونت ها در منطقه دریاچه چاد، به دولت نیجریه و خانواده قربانیان این حمله صمیمانه تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد زخمی های این حمله هر چه زودتر بهبود یابند.
دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین از طرح ها و ابتکارات ملی و منطقه ای به منظور برقراری صلح و ثبات در منطقه استقبال و بر ضرورت حمله به ریشه های ناامنی و مناقشات این منطقه تاکید کرد. گوترش در بیانیه خود از جامعه بین المللی خواست حمایت های خود را از تلاش کشورهای حوزه دریاچه چاد در مبارزه با بوکو حرام تقویت کنند.
حملات و شورش های بوکو حرام سال دو هزار و نه در مناطق شمال شرقی نیجریه آغاز شد و به تدریج به دیگر مناطق این کشور و چند کشور همسایه نیز گسترش پیدا کرد. حملات بوکو حرام در نیجریه تا کنون به کشته شدن بیش از بیست هزار نفر و آواره شدن دو میلیون و سیصد هزار نفر منجر شده است.
 

نظر شما