شناسهٔ خبر: 27578643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دو کتابخانه تا پایان سال در استان قم مورد بهره برداری قرار می‌گیرد

R7854/P1377/S6,62/CT7

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم ضمن حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم گفت: امسال دو کتابخانه در استان قم به بهره برداری می‌رسد که در خیابان نوبهار و امام خمینی (ره) واقع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، وحید میرزایی با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: امسال دو کتابخانه در استان قم به بهره برداری می‌رسد که در خیابان نوبهار و امام خمینی (ره) واقع شده است.

وی افزود: پروژه‌های دیگر نظیر کتابخانه امین نیز قرار است بازسازی و به کار گیری شود و به لیست کتابخانه‌های عمومی استان قم افزوده شود.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه 40 کتابخانه عمومی در استان قم مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: از این تعداد 23 کتابخانه نهادی و 17 کتابخانه مشارکتی هستند.

میرزایی با بیان اینکه بخش بریل کتابخانه‌های عمومی استان قم بسیار فعال است، گفت: این بخش قطب کتابخوانی بریل کشور است، تولید کتاب‌های بریل هزینه‌های زیادی دارد اما به صورت رایگان به 70 مرکز سراسر کشور ارسال می‌شود و حدود 200 عنوان و 5 هزار نسخه و 150 هزار صفحه کتاب بریل توسط کتابخانه‌های عمومی استان قم تولید شده است.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه بیان کرد: بیشترین سرمایه گذاری کتابخانه‌های عمومی قم برای کودکان و نوجوانان است و بخشی از کتابخانه‌ها نیز مختص بانوان است و برای آن‌ها راه اندازی شده است

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه در 4 ماهه اول امسال 136 هزار عنوان امانت کتاب داشتیم، ادامه داد: در کتابخانه آیت الله خامنه ای 600 هزار جلد کتاب وجود دارد و 450 نفر عضو این کتابخانه هستند.

مریم افشاری مدیر روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم نیز در این جلسه بیان کرد: خبرگزاری تسنیم در زمینه شیوه خبر بسیار با تجربه عمل می‌کند و به اذعان دیگر خبرگزاری‌ها جزء بهترین خبرگزاری‌ها در زمینه پوشش خبر است.

وی افزود: خبرگزاری‌ها در برخی امور تاثیرگذاری بیشتری نسبت به صداو سیما دارند، مردم توجه زیادی به تیترها دارند و تیترهای خبرگزاری‌ها و سایت‌ها همواره مورد توجه است و خبرگزاری تسنیم در این زمینه بسیار دقیق عمل می‌کند.

افشاری با تقدیر از خبرگزاری تسنیم به دلیل پوشش اخبار حوزه کتاب تصریح کرد: سال گذشته در زمینه جشنواره رضوی قم، سید احمد نجفی اردبیلی به عنوان خبرنگار برتر حوزه کتاب انتخاب شدکه این اقدام به دلیل فراوانی اخبار این خبرگزاری در حوزه کتاب خوانی است.

در پایان این جلسه توسط وحید میرزایی معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم از سید سعید هاشمی مدیر مسئول خبرگزاری تسنیم استان قم و خبرنگاران این خبرگزاری تجلیل شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما