شناسهٔ خبر: 27577894 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

حرف مردم

صاحب‌خبر -
دیواری کوتاه‌تر از دیوار وزیر رفاه پیدا نکردند؟! مگر وزیر رفاه مسئول بیکاریه؟
...0914
چرا پرسنل و مدیران سازمان آب منطقه خراسان رضوى و امور آب مشهد که در پست‌های حساسی مثل حفاظت منابع آب و کمیسیون صدور پروانه و ... مستقر هستند، از قانون توزیع عادلانه آب مصوب مجلس شوراى اسلامى خبر ندارند؟ اگر نمی‌دانند چرا به این پست‌ها گمارده شده‌اند؟ تمام پرسنل این سازمان حتى آبدارچی باید این قانون را بداند، چه برسد به مدیران!
...0915
به دستور وزیر محترم بهداشت، معالجه و درمان بیماران صعب‌العلاج باید رایگان باشد. از وزارت بهداشت تقاضامندیم این موضوع به صورت بخشنامه رسمی به همه مراکز درمانی و بیمارستان ها ابلاغ شود تا این بیماران در هر مراحل درمانی با چالش مالی و درگیری با کادر درمانی و بیمه مواجه نشوند.
...0938
مولای متقیان، حضرت امام علی(ع)
می فرمایند: فرمانبرداری هوی و هوس عقل را فاسد می‌کند.
...0938
باسلام. بانک مرکزی اعلام کرد: مردم می‌توانند تا سقف 5000 یورو ارز خریداری کنند آن هم به قیمت هر یورو 9000 تومان، این در حالی است که قبلا مردم می‌توانستند 1000یورو با قیمت 4200 بگیرند. دولت عمدا ارز را گران کرد تا قشر متوسط جامعه و بازنشستگان نتوانند به خارج از کشور بروند.
...0919
سلام. در شبکه خبر گفته و زیرنویس شده که افغانی ها نباید مغازه میوه و سبزی‌فروشی داشته باشند، اما در اطراف ما زیاد شده‌اند. در کل باعث بالا رفتن اجاره مغازه‌ها و خانه‌ها در منطقه ما و بیکاری ایرانیان شده. خواهش می‌کنم برای تهیه گزارش بیایید یا به ارگان موردنظر گزارش کنید. نشانی: میدان خراسان-خ. 17شهریور جنوبی...
...0933
گوهریان هستم. از بابل تماس می‌گیرم. خواستم از طریق خط آفتاب یزد از عملکرد دو نماینده شهرمان در مجلس شورای اسلامی گله و انتقاد کنم که به دنبال راهیابی به مجلس ارتباط خود را با مردم کم و اشراف آنچنان مطلوبی بر مشکلات حوزه انتخابیه خود ندارند و در نتیجه مردم برای رفع نارسایی‌ها با در بسته مواجه می‌شوند. نمونه بارز آن اداره برق بابل است که خود را ملزم به پاسخگویی نمی‌دانند.
...0911
آفتاب یزد: پاسخگویی اداره برق یک امر اجرایی است و ارتباط مستقیم با نماینده محترم منطقه ندارد.
مشکل بزرگ کشور و اقتصاد بیمار در بستر مرگ نبود انضباط اداری، بی‌توجه بودن به اجرای قانون و خودبهتربینی مسولین از تفسیر قانون به میل خودشان است.
...0912
سلام. می‌خواهم بدانم افغانی ها تا کی قراره در ایران بمانند؟ چرا بیرونشان نمی‌کنند تا وضعیت کار و درآمد قشر کارگر و پایین‌دست جامعه بهتر بشه و همچنین نرخ اجاره خانه‌ها پایین بیاد. در شبکه خبر گفته و زیرنویس شده که افغانی ها نباید مغازه میوه و سبزی‌فروشی داشته باشند، اما در اطراف ما زیادند. اگه ایرانی هستین پیامک من رو انعکاس بدین! در این مورد مقاله بنویسید و مردم را آگاه کنید که به اینها کار و خانه ندهند تا بروند!
...0933
هر چقدر به سخنرانی روحانی گوش دادم ببینم برای طبقه آسیب‌پذیر و بازنشستگان و حقوق‌بگیران چه برنامه‌ای و چه راهکاری دارد، دیدم همان حرف‌های کلیشه‌ای چند دهه گذشته تکرار می‌شود.
...0911
آدمی با عبادت و استعانت غیر خدا، تنها خودش را می فریبد. در همه مواقع خیر و شر و شفاعت فقط با اراده و اذن ذات اقدس خداوند عالمیان (جل ذکره) است. مومنان صالح با اطاعت و تبعیت از دستورات نورانی و هدایت‌بخش خالق یکتا ضرر و خسران را زندگی خودشان طرد می کنند.
...0938
2331- چرا باید فروشگاه رفاه شب‌ها قرعه‌کشی کند و یک ماشین را فقط به یک نفر جایزه دهند؟ این جایزه را بین تعداد بیشتری از مردم تقسیم کنند و یا در امور خیریه هزینه کنند. (17/5)
2329- از قم تماس می‌گیرم. فروشگاه‌هایی مثل رفاه که تبلیغ جایزه‌هایی مثل ماشین را می‌کنند به جای آن، پول این جایزه‌ها را در جاهایی که نیاز است مثلا برای زلزله‌زدگان کرمانشاه هزینه کنند. ما حتی جاهایی داریم که مسجدو مدرسه ندارند. پول‌شان را در چنین جاهایی هزینه کنند. (17/5)
2019- از شهرستان نور تماس می‌گیرم. انتخاب شایسته آقای مظلومی رئیس جدید امور ایثارگران بنیاد شهید مازندران را تبریک می‌گوییم. از کمک‌های بی‌دریغ ایشان به ایثارگران سپاسگزاری می‌کنیم. موفق و موید باشید. (17/5)
1843- جناب آقای علی‌ مطهری! فکر می‌کنم کمی دیر به یاد برخی حرف‌ها افتادید؟ می‌فرمایید نیاز به رفع کدورت و وحدت داریم؛ عجب حرف قشنگی؟! آیا با این حرف‌ها مردم تعجب نمی‌کنند؟ (17/5)
1656- مملکت را که فقط آقای رئیس‌جمهور نباید اداره کند. مدیرانی که چشم مردم به آنها بود و آنها و معاونین‌شان خود را به خواب زدند، آنها هم در کشور مسئول هستند. قرار بود همه پاسخگو باشند که
نیستند. (17/5)
0545- دولت محترم اگر در مقابل این نوسانات ارز و دلار بتواند راهکارهای منطقی و کارسازی را با تشکیل کارگروه‌های تخصصی انجام دهد واقعا در کنترل تورم موفق عمل کرده است. (18/5)
2104- وزیر بهداشت می‌گوید: «همه باید در هر صنفی شیر بخورند و لبنیات استفاده کنند.» شیر هم که ارتباطی به دلار ندارد. زمانی یک شیشه شیر 50 تومان بود حالا شیر پاک 3300 تومان شده. کیفیت آن هم پایین آمده. حتی شیرخشک بچه‌ها کم شده. چرا جلو اینها را
نمی‌گیرند؟ (18/5)
2057- آقای احمدی‌نژاد دستور فرمودند آقای روحانی کنار برود. ایشان چه حقی دارد؟ مثل این ‌ که پشتش گرم است. مثل تبلیغی که برای یک بخاری می‌کند که می‌گوید پشتم گرم است! چرا یک چنین شخصی باید این حرف
را بزند؟ (18/5)
1902- مگر نمی‌گویند آب نداریم در آب صرفه‌جویی کنید. این چه خبری است؟ این پارک موج آبی متعلق به چه کسی است که برای خانم‌ها درست کرده‌اند؟ این آب از کجا تامین می‌شود؟ از آب‌های زیرزمینی است یا آب شرب است؟ درست نیست در مشهد این کارها را بکنند. (18/5)
1741- سلام و تبریک روز خبرنگار. از شما خواهش می‌کنم به مسئولان بفرمایید اگر دغدغه واگذاری کارخانجات را دارید که یک کارخانه 500 میلیاردی را
500 میلیون تومان می‌فروشند بفرمایید این کارخانه‌ها را به مردم واگذار کنید. از این طریق نقدینگی هم جمع می‌شودو مردم هم راضی‌تر هستند. این بهترین راه است. دیگر رانت و حقه‌بازی هم در آن نخواهد بود. سهام اینها را به مردم بفروشند. (18/5)
1219-‌ یک عده معدود هستند که رای ملت را ندارند، در جامعه پایگاهی هم ندارند و صدایشان بلند است. اینها کسانی هستند که بزرگ‌ترین لطمه را به اقتصاد و کشور می‌زنند. کسانی که به سفارت حمله می‌کنندو به برجام
لطمه می‌زنند چه طور به نفع مردم کار می‌کنند؟ (18/5)
1106- پیشنهاد می‌دهم حقوق کارمندان را با دلار 4200 تومانی پرداخت کنند تا کارمندان بیش از این دچار گرفتاری مالی نشوند. (18/5)
0914- متاسفیم که موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری به جایی نرسید و از دستور کار مجلس خارج شد. متاسفانه در این سال‌ها برخی افراد از پاسخگویی فرار کردند. نظارت درستی هم روی کار آنان صورت نگرفت. (18/5)
0912- آقای مظفری! روزنامه شما را که می‌گیرم واقعا خوشحالم که حداقل کسانی در کشور هستند که حقایق را می‌نویسند اما کو گوش شنوا؟ وقتی در مجلس می‌خواهند از برخی آقایان تحقیق و تفحص کنند، اما عده‌ای که مسلما منافعی دارند مانع تحقیق می‌شوند. چرا باید این نمایندگان بگویند گذشته‌ها گذشته!؟ من می‌دانم. اینها دنبال مصلحت‌اند نه منافع مردم، مردم همه چیز را می‌دانند. (18/5)
1810- خدمت مقدس سربازی از قدیم‌الایام برای آقایان اجباری بود. قبل از انقلاب خانم‌ها هم به سپاهی دانش می‌رفتند و آن‌ها هم به نوعی خدمت نظام وظیفه را انجام می‌دادند. پس از پیروزی انقلاب این طرح برای خانم‌ها حذف شد اما برای آقایان خدمت سربازی اجباری است و باید وظیفه‌ای را که بر عهده‌شان گذاشته شده انجام دهند. سال‌های گذشته عده‌ای از بچه پولدارها می‌توانستند با پرداخت وجهی که از سوی سازمان نظام وظیفه تعیین شده بود از خدمت سربازی معاف شوند! عده‌ای از جوانان به‌موقع در مراکز 10+ پلیس نام‌نویسی می‌کنند و فُرم‌های مربوط را دریافت می‌کنند تا بتوانند در تاریخ تعیین شده یا هنگام فراخوان به مراکز تعیین شده مراجعه و حضورشان را اعلام کنند و سپس مراحل تقسیم‌بندی انجام می‌شود و محل آموزشی تعیین و پس از این که مدت آموزشی تمام شد بر اساس سهمیه هر شهر سربازان را برای ادامه خدمت به محل‌های تعیین شده می‌فرستند. سربازی دوران بسیار خوبی برای جوانان است. به قول معروف سرد و گرم روزگار را می‌بینند و با نظم و مقررات بیشتر آشنا می‌شوند و رعایت آن‌ها می‌تواند در زندگی‌شان تاثیر فراوانی بگذارد. برخی از سربازان به دلایلی از جمله قبلاً دانشجو بودند اما به علت این که بتوانند در جایی استخدام شوند و به دلیل شرایطی که برای جذب نیرو وجود داشت، مجبور به انصراف از دانشگاه شدند، اما برای استخدام پذیرفته نشدند و این مسئله باعث شد اضافه خدمت را نوش جان کنند! یا این که افرادی که در پایگاه‌های بسیج فعالیت داشتند می‌توانستند هنگام سربازی از سهمیه بسیج برای کسر خدمت استفاده کنند، این که همچنان این طرح ادامه دارد یا خیر، از آن بی‌اطلاعم. به هر روی انتظار می‌رود افرادی که بنا به دلایلی اضافه خدمت خورده‌اند، مورد بخشودگی قرار گیرند و این مسئله باعث نشود جوانان از خدمت و انجام وظیفه دور بمانند و بهانه‌ای برای فرار آنان از زیر پرچم سربازی
شود.(27/5)

جوابیه شهرداری منطقه 19 به یک پیام مردمی
احتراما، در پاسخ به پیام مردمی با موضوع جولان موش در جوهای خیابان مهران شهرک شریعتی به استحضار می‌رساند: «این خیابان از ابتدای سال جاری تاکنون هفت مرتبه توسط متخصصین طی عملیات کنترل مبارزه با جانوران مضر شهری (موش) مورد طعمه‌گذاری قرار گرفته است. شایان ذکر است خیابان مذکور در مورخ 26/05/97 و 27/05/97 مجدد طعمه‌گذاری شد و عملیات مبارزه به طور مستمر انجام
خواهد شد.»

نظر شما