شناسهٔ خبر: 27575968 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

هشدار: این هکر تلگرام با یک پیام حساب بانکی شما را خالی می‌کند

جامعه > پلیس - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفت: یک هکر تلگرامی با ارسال پیامک به مخاطبان و هدایت آنها به صفحه جعلی، حساب بانکی آنها را سرقت کرد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان اظهار داشت: یک فرد ناشناس اقدام به هک تلگرام شماری از شهروندان کرده است.

این مقام انتظامی استان همدان اضافه کرد: این فرد پس از هک تلگرام، پیام هایی به مخاطبان گوشی ارسال کرده و درخواست وجه نقد می کند.

رئیس پلیس فتا همدان توضیح داد: این هکر به بهانه خرید کتاب به مخاطبان گوشی پیام ارسال کرده و عنوان می کند که 200 هزار ریال برای خرید کتاب نیار دارد.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: همچنین یک لینک برای مخاطبان ارسال شده تا آنها با ورود به این صفحه و پرداخت آنلاین هزینه دوستشان را برای خرید کتاب یاری دهند.

وی بیان کرد: این روند در حالی رقم می خورد که مخاطبان بر این باورند این پیامک از سوی دوستشان ارسال شده و آن هم از روی اعتماد و حس دوستی این درخواست را اجابت می کنند.

رئیس پلیس فتا همدان تاکید کرد: این هکر با ارسال لینک برای مخاطبان در اصل آنها را به یک صفحه جعلی هدایت کرده و از این طریق اطلاعات بانکی آنها را به سرقت برده و در زمان مناسب حساب بانکی آنها را تخلیه می کند.

سرهنگ سرخوش نهاد افزود: حساب بانکی پنج تن در همدان تاکنون با این شیوه تخلیه شده و شکایت هایی هم در سایر نقاط کشور صورت گرفته و همچنین احتمال افزایش شمار شاکیان وجود دارد.

وی تاکید کرد: تیم ویژه ای متشکل از افراد زبده و توانمند پلیس فتا این پرونده را در دست بررسی دارند و به زودی نتیجه اقدام های صورت گرفته اطلاع رسانی می شود.

رئیس پلیس فتا همدان توصیه کرد: شهروندان 2 کارت عابر بانک شامل یک کارت پس انداز و یک کارت برای خرید های روزانه در نظر بگیرند و هنگام خریدهای اینترنتی از کارت خرید استفاده نکنند.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: در صورت توجه به این مولفه حتی در صورت لو رفتن اطلاعات بانکی هنگام خریدهای اینترنتی، هکر نمی تواند وجه چندانی را سرقت کند.

لازم به ذکر است؛ 300 فقره پرونده قضایی چهار ماهه ابتدایی امسال در حوزه پلیس فتا استان همدان تشکیل شد که برداشت غیرمجاز، کلاهبرداری و مزاحمت اینترنتی بیشترین آمار پرونده ها را تشکیل می دهند.

42237

نظر شما