شناسهٔ خبر: 27568250 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی:

طرح شهید حججی در شهرستان نهبندان اجرا می شود

مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی از اجرای طرح شهید حججی در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: این طرح با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و با همت کانونهای فرهنگی هنری اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار امروز (۳۰ مرداد) در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با کارکنان دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد و خبرگزاری شبستان با گرامیداشت آغاز هفته جهانی مساجد و تبریک دهه ولایت اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام می فرمایند:«اگر شخصى گناهکار نتواند در شب‌هاى با برکت ماه رمضان به ويژه شب‌هاى قدر، خود را در معرض نسيم رحمت الهى قرار دهد و آمرزيده شود، او تا سال آينده بخشوده نمى‌شود، مگر اينکه عرفه را درک کند و از امتيازات آن روز بهره‌ گيرد».

 

وی گفت: «حضور در مساجد، مردمی بودن، تشکیلاتی بودن، انسجام در حین پراکندگی، حضور در روستاها و مناطق دور دست» پنج ارزش افزوده کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور به تعبیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

وی با اشاره به اینکه اساسنامه ستاد عالی کانونهای مساجد مبتنی بر سه رویکرد «مردمی، انقلابی و دینی» در اواخر سال گذشته تصویب شد، گفت: افق ۱۴۱۴ در ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری تدوین شده که در این چشم انداز، تقویت برنامه های خانواده محور و مسجد پایه، توجه به کودکان و نوجوانان، حضور در فضای مجازی، پیشگیری و مبارزه با آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از اجرای طرح شهید حججی در ۶۶ شهر آسیب خیز کشور خبر داد و اظهار داشت: شهرستان نهبندان در خراسان جنوبی برای این طرح انتخاب شده است که با تشکیل هسته های اجتماعی توسط کانونهای مساجد این طرح عملیاتی خواهد شد.

 

حجت الاسلام سبزه کار به ثبت ۶۱۶ کانون فرهنگی هنری استان در سامانه سجا اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی در ثبت مشخصات کانون های فرهنگی هنری در سایت بچه های مسجد رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

 

وی با تاکید براینکه در بحث اوقات فراغت، اکثر کانونهای فرهنگی هنری شهرستان بیرجند مورد بازدید قرار گرفته اند، ادامه داد: تیم هایی متشکل از کارشناسان برای حضور در شهرستان ها به منظور بازدید از طرح آسمانی ها اعزام می شوند.

 

وی ادامه داد: امروز بیشتر فعالیت های دبیرخانه مساجد استان بر برون سپای به کانونهای فرهنگی هنری و اجرای برنامه ها توسط مردم متمرکز است.

 

 

 

 

نظر شما