شناسهٔ خبر: 27567189 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حج تمرین تقواست/ مسلمانان مأمور به قیام علیه طاغوت هستند

گروه اجتماعی- مدرس دانشگاه فرهنگیان استان گیلان حج را تمرین تقوا دانست و عنوان کرد: حاجی در عرفات آماده خودسازی می شود و شناخت و معرفت پیدا می کند و نفسش را به قربانگاه منا می برد و با رمی جمرات پلیدی ها را از وجودش دور می سازد.

صاحب‌خبر -

حج تمرین تقواست/ مسلمانان مامور به قیام علیه طاغوت هستند

علی محمد جلوه، مدرس دانشگاه فرهنگیان استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به اهمیت ماه ذی الحجه و فریضه الهی حج، اظهار کرد: همانگونه که برخی از زمین ها حاصلخیز و مناسب کشت و زرع هستند، برخی از زمان ها و مکان ها نیز از نظر معنوی ارزش دارند.

وی با بیان اینکه همه روزها متعلق به خداست، اما هر روز یوم الله نیست، افزود: یوم الله روزی است که در آن خداوند برای مخلوقاتش آشکار می شود و لذا ارزش زمانی و مکانی ایام حج و خانه خدا غیرقابل توصیف است.

این کارشناس دینی، «حج» را قصد خدا کردن دانست و گفت: بدون قصد خدا کردن نمی توان حاجی شد. در واقع کسی که محرم می شود لباس هایی که رنگ تعلق دارد را کنار می گذارد و به یاد مرگ می افتد و لبیک گویان به ندای خداوند پاسخ می دهد.

جلوه، با بیان اینکه انبیا و اولیای الهی از جانب خدا انسان ها را به سوی کمال و حیات طیبه رهنمود می شوند، گفت: زندگی حقیقی و الهی زندگی افقی از تولد تا مرگ نیست، بلکه زنگی انسان باید عمودی باشد.

مدرس دانشگاه فرهنگیان استان گیلان حج را تمرین تقوا دانست و عنوان کرد: حاجی در عرفات آماده خودسازی می شود و شناخت و معرفت پیدا می کند و نفسش را به قربانگاه منا می برد و با رمی جمرات پلیدی ها را از وجودش دور می سازد.

کنگره حج قدرت مسلمانان را به دشمنان نشان می دهد
وی تولد حضرت علی(ع) در کعبه را نشان دهنده عظمت ولایت دانست و خاطرنشان کرد: ولایت و امامت باطن توحید است و اسلام بی ولایت و امامت اسلام نیست.

جلوه با بیان اینکه ایمان در مقابل کفر و اسلام در مقابل شرک قرار دارد و اسلام با طاغوت نمی سازد، ادامه داد: امروز خدمتی که عربستان به کفر و شرک می کند، هیچ کشوری در دنیا انجام نمی دهد که نتیجه اسلام بدون ولایت است.

این کارشناس دینی، فلسفه طواف را خدامحوری دانست و اضافه کرد: طواف کردن بدون خدا و ولی خدا لغو و بیهوده  است. حاجی که از حج بازمی گردد باید خدامحور شود و سبک زندگی نبوی و علوی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اجتماع چندمیلیونی مسلمانان در کنگره حج نشان دهنده وحدت و انسجام و همدلی مسلمانان است، خاطرنشان کرد: حج قدرت مسلمانان را به دشمنان نشان می دهد تا دست از پا خطا نکنند لذا اگر دل ها نزدیک نباشد و تفرقه و تضاد شکل بگیرد، حج خاصیت خود را از دست می دهد.

مدرس دانشگاه فرهنگیان استان گیلان با اشاره به معامله برخی از کشورهای اسلامی با طاغوت؛ به جای خدا، یادآور شد: ما مامور به قیام علیه طاغوت هستیم و اگر مسلمانی معامله با طاغوت را به معامله با خدا ترجیح دهد، مسلمان نیست.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما