شناسهٔ خبر: 27559138 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اثر آبرنگ هنرمند اصفهانی برگزیده جشنواره بین المللی آبرنگ نپال شد

R41346/P1494/S6,51/CT1

هنرمند آبرنگ اصفهان گفت: اثر آبرنگ با عنوان " مرد ترکمن" در جشنواره بین المللی آبرنگ نپال برگزیده شد و به نمایشگاهی در این کشور راه یافته است.

صاحب‌خبر -

شهرام سینائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به این اثر اظهار داشت: دومین جشنواره ببن المللی آبرنگ نپال در تاریخ 3تا 9 دسامبر 2018 در کاتماندو و لومبین برگزار می‌شود؛ کاتماندو دارای پدیده‌های فرهنگی فراوان معماری بی‌نظیر و هنرهای باستانی است.

وی افزود: این در حالی است که لومبین محل تولد گوتام بودا و خانه مقدس همه صلح جویان است، اثر آبرنگ بنده  با عنوان " مرد ترکمن"  در جشنواره بین المللی آبرنگ نپال برگزیده شد و به نمایشگاهی در این کشور راه یافته است.

هنرمند آبرنگ اصفهان گفت:  اثر "مرد ترکمن"  به عقیده من در دسته نقاشی‌های فولکلور می‌گنجد، شاید چنین دسته بندی در نقاشی برای نخستین‌بار اتفاق می‌افتد که  آن  را نقاشی فولکلور خطاب کند. 

سینائی ادامه داد: زیرا وقتی از این کلمه در فضای نقاشی استفاده می‌کنیم  ذهن آن  اثر را با  موسیقی فولکلور آغشته می‌کند و نقاشی موسیقیایی می‌شود، مانند نقاشی‌هایی که گویای کلیت  فضای عشایر زحمت کش را بیان می‌کند و از کوچ عشایر تا پیچ هر نت در موسیقی فولکور آن نواخته می‌شود.

وی بیان کرد: در این راستا اثر  دیگری از به عنوان " مرد قشقایی" مقام نخست پرتره را کسب کرد و در نمایشگاهی در بنگلادش به نمایش درآمد، این اثر را یکی از مجموعه داران آثار هنری بنگلادش خریداری کرد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما