شناسهٔ خبر: 27556389 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

سلیمی تاکید کرد:

تنوع بی‌دلیل مدارس علت ریشه دواندن ظلم و بی‌عدالتی آموزشی

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه تنوع بی‌دلیل مدارس منجر به ظلم و بی‌عدالتی آموزشی شده است، گفت: بهتر است نام "وزارتخانه آموزش و پرورش" را به "تجارتخانه آموزش و پرورش" تغییر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به وجود 22نوع مدرسه در کشور که اکثرا مجوز قانونی دارند، گفت: متاسفانه تنوع مدارس سبب شده توزیع امکانات در میان دانش‌آموزان یکسان نباشد چراکه برخی مدارس با دریافت شهریه چندین میلیون امکاناتی تا حد سونا و جکوزی در اختیار آن‌ها قرار داده و برخی مدارس در مناطق دور افتاده از داشتن تخته سیاه و سقفی بالای سر برای در امان بودن از سرما و گرما محروم هستند.

تنوع بی‌دلیل در مدارس منجر به ظلم و بی‌عدالتی آموزشی شده است

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنوع بی‌دلیل در مدارس منجر به ظلم و بی‌عدالتی آموزشی شده است، افزود: آموزش و پرورش باید قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تقلیل تعداد مدراس را هرچه سریع‌تر اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه دریافت شهریه‌های کذایی ممرّی برای برخی از افراد سودجو و به دست آوردن درآمدهای نجومی شده است، ادامه داد: در حالی این اتفاق چندین دهه در سیستم آموزشی ایران ریشه دوانده که باید آموزش و تربیت هدف اصلی مدرسه‌داران باشد اما کسب درآمد و درآمدزایی جایی این هدف را گرفته و به نوعی به تجارت پرسود تبدیل شده است.

بهتر است نام "وزارتخانه آموزش و پرورش" را به "تجارتخانه آموزش و پرورش" تغییر داد

این نماینده با انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش فعلی و ادوار گذشته، تصریح کرد: بهتر است نام "وزارتخانه آموزش و پرورش" را به "تجارتخانه آموزش و پرورش" تغییر داد، آموزش و پرورش در جمع کردن این مدارس باید قدرتمند ظاهر شود نه آنکه غول‌های تهران را رها کرده و با ضعیف‌کشی در شهرستان‌ها آمارهای تقلبی از کاهش مدارس چندگانه ارائه دهند.

ضرورت تدوین "نظام ساندهی آموزش و پرورش"

سلیمی معتقد است مسئولان باید برای تغییر شرایط "نظام ساندهی آموزش و پرورش" را تدوین و برای تصویب به مجلس ارائه دهند البته نباید این قانون را هم مانند قانون عدم همکاری بازنشستگان، به راحتی دور بزند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تمامی مدارس باید زیر نظر آموزش و پرورش باشند باید نه شوراها و ارگان‌های مختلف و این وزارتخانه مجوز دهند صرف در این رابطه باشد./

پایان پیام  

نظر شما