شناسهٔ خبر: 27542059 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قزوین| ایجاد خلاقیت و پرسشگری در نظام آموزشی لحاظ شود

R41364/P1377/S6,63/CT7

استاندار قزوین گفت: نظام آموزشی کنونی ما با نقص‌ها و خلاهای بسیاری روبرو است که نیاز است خلاقیت و پرسشگری به این نطام وارد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عبدالمحمد زاهدی عصرامروز در مراسم تجلیل از نونهالان نخبه در مسابقات جهانی ریاضی کودکان که در دفتر استاندار برگزارشد، اظهار داشت: استان قزوین یکی از بزرگترین استان‌های کشور است چرا که کوچک‌های بزرگی در دل خود پرورش می‌دهد و بزرگی به جمعیت و وسعت یک منطقه وابسته نیست بلکه به انسان‌هایی که در آنجا زندگی می‌کنند ارتباط دارد.

وی ادامه داد: آموزش‌هایی که در مهد‌های کودک استان با هدف توسعه مفاهیم ریاضی انجام شده است، جایگزین نقصی بوده که در سیستم اموزشی نظام کنونی مشاهده می‌شود و این خلا نبود حس خلاقیت‌پروری در سیستم آموزشی ما است.
 
استاندار قزوین عنوان کرد: در سیستم آموزشی ما، درس پس گرفتن و درس دادن مطرح است درصورتی‌که باید نظام آموزشی ما به سمت استعداد پروری، ایجاد خلاقیت و پرسشگری سوق یابد.

وی بیان کرد: در اغلب کشورهای دنیا بخش وسیعی از کتاب‌ها برای دانش آموزان ارائه نمی‌شود و کشور ما نیز باید با ایجاد خلاقیت و توسعه این چنین آموزش‌هایی به پرورش نسلی محرک برای آینده بپردازد تا سرمایه گذاری برای آینده صورت گیرد.

زاهدی ریاضی را مادر علوم خوانده و خاطرنشان کرد: فعال کردن ذهن و ایجاد خلاقیت به وسیله علم ریاضی موجب ارتباط با علوم دیگر می‌شود و به همین دلیل است که باید به این دانش بهای زیادی داده شود.

علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین نیز در این آئین تجلیلی اظهار داشت:  موسسه آی مت در راستای توسعه مفاهیم ریاضی در 2 سال گذشته در دو شعبه زیبا شهر و قزوین فعالیت داشته که تحت حمایت سازمان بهزیستی 5 مهدکودک بصورت پایلوت به آموزش مفاهیم ریاضی در بین کودکان  3تا 6 سال می‌پردازند.

وی ادامه داد: رشد شناختی، قدرت حل مسئله و کسب روش‌های حل مشکلات زندگی، ازبین ترس از ریاضی، برداشتن موانع خلاقیت و سهل شدن استنتاج در عمل  از این طریق از جمله اهدافی است که این تیم تخصصی دنبال می‌کند.

وارثی عنوان کرد: از میان 600 شرکت کننده از تمام جهان در مسابقات مالزی 130 نفر از نونهالان ایرانی نیز شرکت داشتند که 3 کودک قزوینی با نام‌های سارینا کاظم‌پور، محمدپارسا محمدی و دیانا صدرایی از مهد کودک نیکان  با کسب 27 کاپ تیمی رتبه نخست مسابقات جهانی ریاضی کودکان به شیوه آی مت را کسب کردند.  

وی خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته این بسته آموزشی در استان قزوین به مرحله اجرا درامده و در 15 مرکز اموزشی که 5 مرکز آن تحت پوشش سازمان بهزیستی است، پرورش و جذب 1000 نو اموز صورت گرفته است.

انتهای پیام/ش

نظر شما