شناسهٔ خبر: 27541806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

راه اندازی کمپینگ «وقف رسانه» در سازمان اوقاف و امور خیریه و ادارات استانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمپینگ «وقف رسانه» در سازمان مرکزی اوقاف کشور و ادارات استانی راه اندازی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (29 مرداد) در نشست با خبرنگاران جهت تشریح برنامه های دهه ولایت، اظهار داشت: مردم محوری شاخص فعالیت ها و حرکت های سازمان اوقاف و امور خیریه در استان و کشور است.

 

وی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه یک دستگاه فرهنگی است و هدف گذاری های مختلفی را عملیاتی می کند، گفت: هیئت امنا در بقاع متبرکه برنامه ها را عملیاتی می کنند و همه فعالیت ها برگرفته از خود مردم هستند.

 

جنتی پور در ادامه، اضافه کرد: طرح موکب های پذیرایی امام علی (علیه السلام)، طرح آیینه غدیر، طرح امامزادگان عشق، برنامه تجلیل از شهدای سادات، تجلیل از حافظان خطبه غدیر و طرح منادیان غدیر نیز طی دهه ولایت اجرایی می شود.

 

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جشن های دهه ولایت با نام (ولایت علوی اکمال دین نبوی) در مناطق مختلف استان برگزار و پوشش برنامه های مختلف را خواهیم داشت.

 

وی یادآور شد: امامزادگان پایگاه های دینی هستند و برنامه های مختلف فرهنگی طی ایام دهه ولایت در این بخش برگزار خواهد شد.

 

جنتی پور با اشاره به هدفگذاری ها، سه شنبه پیش رو را به عنوان اولین روز برنامه های فرهنگی دهه ولایت در بقاع متبرکه دانست و اظهار داشت: در همین راستا در بقاع دارای ظرفیت دعای عرفه را خواهیم داشت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین به عید بزرگ قربان اشاره کرد و گفت: روز دوم این دهه نیز برنامه های مختلف فرهنگی در بقاع اجرایی می شود.

 

وی افزود: در روزهای مختلف دهه ولایت چندین برنامه با محوریت گروه ها و بخش های مختلف جامعه اجرایی خواهد شد.

 

جنتی پور با اشاره به تغییرات در برخی از معاونت های اوقاف استان، ابراز داشت: اهداف ما پویایی و توسعه استان است و هیچ گونه نگاه قومی و گروهی به انتصاب ها نداریم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در همین راستا تغییرات مدیریتی با بهره گیری از ظرفیت فرزندان استان و با تکیه بر تخصص محوری در اوقاف و امور خیریه اجرایی شد.

 

وی از ایجاد کمپین «وقف رسانه» در استان و کشور خبر داد و گفت: وقف منحصر به یک طیف خاص نیست و دیدگاه وسیعی در این بخش وجود دارد.

 

جنتی ‌پور با بیان اینکه همه برنامه‌ های این دهه به صورت مردمی و بدون بودجه دولتی برگزار می ‌شود، گفت: حرکت کاروان جشن و شادی غدیر با حمل پرچم مزین به ‌نام حضرت علی (ع)، بازسازی حادثه غدیر تحت عنوان آیینه غدیر با همکاری معاونت فرهنگی سپاه فتح از برنامه‌ های این دهه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این دهه طرح امامزادگان عشق برای تجلیل از شهدای سادات با همکاری بنیاد شهید و همچنین تجلیل ادارات از کارمندان سادات خود دستگاه برگزار می‌ شود.

 

وی گفت: در این دهه از حافظان خطبه غدیر و همچنین افرادی که نام آنها علی است تجلیل و همچنین مسابقه کتابخوانی کتابچه غدیر به صورت پیامکی برگزار و از شرکت کنندگان به قید قرعه تجلیل خواهد شد.

نظر شما