شناسهٔ خبر: 27541799 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

هونس: تیم ملی آلمان باید اهمیت بیشتری برای هواداران قائل باشد؛ اگر لوو، اوزیل را دعوت نمی کرد، آن اتفاقات پیش نمی آمد

مهیار میرزاپور

اولی هونس در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده و در مورد موضوعات مختلف فوتبال آلمان صحبت کرده است.

صاحب‌خبر -

طرفداری - اولی هونس، رئیس باشگاه بایرن مونیخ در برابر یورگ وونتورا نشست و به سوالات مختلف در مورد فوتبال آلمان پاسخ داد. بخش اول صحبت ها منتشر شد. در این مطلب، بخش دوم اظهارنظرات هونس را مرور می کنیم.

به گزارش اسکای، هونس در مورد روند آماده سازی تیم ملی آلمان برای جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت:

باید بیشتر به حضور هواداران بها بدهیم. واقعا ناراحت کننده بود که تیم ملی هیچ تمرینی با حضور هواداران در کمپ تیرول نداشت. شما نباید انتظار داشته باشید مردم برای بازی با تیم هایی چون سن مارینو و آندورا با شور و اشتیاق فراوان بیایند و پول خرج کنند. با سیاست های فعلی اصلا عجیب نیست که با کاهش حضور هواداران مواجه شویم.

هونس در مورد فعالیت بیش از اندازه بازیکنان در شبکه های اجتماعی هم ناراحت است:

باید در این مورد تامل کرد و روند موجود را تغییر داد. اگر باز هم ببینم بعد از یک فینال مهم، بازیکنان تیم در حال نوشتن توییت هستند واقعا دیوانه می شوم! بعضی ارزش ها را باید دوباره آموزش داد. تنها در این صورت است که می توان پول زیادی که بابت دستمزد بازیکنان پرداخت می شود را توجیه کرد.

هونس معتقد است دیدار اوزیل و گوندوعان با رجب طیب اردوعان، رئیس جمهور ترکیه و انتشار عکس های این دیدار، اشتباه بود:

بله آن حرکت اشتباه بود ولی باز هم با ارائه یک بیانیه خوب و منطقی میشد این جنجال را خاتمه داد. موضوع تبعیض و نژادپرستی عمدا وارد بحث شد تا اذهان از موضوع اصلی منحرف شود. اگر لوو، اوزیل را به خاطر بازی هایش در آرسنال، به تیم ملی آلمان دعوت نمی کرد و این هافبک به جام جهانی 2018 نمی رفت، هیچ کدام از این مسائل پیش نمی آمد. 

هونس و رومنیگه مدت هاست که مدیریت باشگاه بایرن مونیخ را برعهده دارند و هونس می گوید این دو نفر نباید با هم، بایرن را ترک کنند:

نه این حرکت اصلا منطقی و عقلانی نیست. ما نباید با هم، بایرن را ترک کنیم. ما نمی توانیم چنین کاری در حق بایرن انجام دهیم. باید دید رومنیگه بعد از سال 2019 هم می خواهد اینجا بماند یا نه. اگر او تصمیم به ماندن بگیرد من قطعا استقبال خواهم کرد. در مورد خودم هم باید بگویم روزی می رسد که می گویم دیگر کافی است. نمی دانم آن روز چه زمانی می رسد. شاید این تغییرات بزرگ بعد از سال 2020 اتفاق بیفتند.

قوانین فیرپلی مالی یوفا به نظر هونس، ضمانت اجرایی ندارد:

در خیلی از موارد، این قوانین نمی توانند به هدف خود برسند. هرسال موارد بیشتری را مشاهده می کنیم. به عنوان مثال اگر قهرمان فرانسه، پاری سن ژرمن یک بازیکن را می خواهد، می تواند از فرصت های مختلف برای جذب آن بازیکن بدون تخطی از قوانین فیرپلی مالی استفاده کند. مثلا آنها بازیکن موردنظر را به صورت قرضی به خدمت می گیرند و یک سال بعد هزینه انتقالش را پرداخت می کنند.

نظر شما