شناسهٔ خبر: 27531488 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استقبال مردم از «رشادت گردان عمار»/ «تنگه ابوقریب» در باشگاه میلیاردی ها

بهرام توکلی که پیش از این با فیلم هایش محبوب جشنواره ها و مخاطبان خاص بود، حال با همراهی سعید ملکان، عموم مردم را با فیلمی درباره دفاع مقدس به سینماها کشانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شبستان، فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» که ظرف یک هفته اکران به فروش میلیاردی نزدیک شده بود، در روزهای اخیر به باشگاه فیلم های میلیاردی سال 97 پیوسته و فروشی معادل ۱٬۱۵۶٬۲۳۶٬۰۰۰ را تجربه می کند.

 

فیلم دفاع مقدسی بهرام توکلی که در جشنواره فیلم فجر موفق به نامزدی در 11 رشته و دریافت 6 سیمرغ شده بود، داستان دفاع جانانه گردان عمار در روزهای پایانی جنگ در برابر حمله عراق به فکه و شرهانی است.

 

توکلی که پیش از این با فیلم هایی همچون «پابرهنه در بهشت»، «پرسه در مه»، «اینجا بدون من» و «آسمان زرد کم عمق» بیشتر مورد توجه جشنواره ها و مخاطبان خاص قرار می گرفت حال با گذشت سه سال از آخرین فیلمش «من دیه گو مارادونا نیستم»، به سراغ سوژه ای جذاب از دفاع مقدس آمده و با همراهی سعید ملکان، تهیه کننده موفق این سال های سینمای ایران، فیلمی ساخته که با عموم مردم ارتباط برقرار می کند.

 

از جمله نکات جالب درباره این فیلم جلوه های ویژه آن است. جواد مطوری طراح جلوه‌های ویژه بصری فیلم که سابقه کار در بالیوود را نیز دارد، در این باره گفته: «تعداد ۱۲۰ یا ۱۳۰ انفجار در یک پلان فیلم «تنگه ابوقریب» زده می‌شود که محاسبات آن کار ساده‌ای نیست. به نظر‌م «دوئل» به لحاظ خلق صحنه‌های جنگی صدرنشین بود و با ساخت «تنگ ابوقریب» این قله فتح شد...»

 

 

جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، مهدی پاکدل، علی سلیمانی و مهدی قربانی از جمله مهمترین بازیگران تنگه اوقریب هستند و سایر عوامل فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: حمید خضوعی ابیانه، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، صدابردار: رشید دانشمند، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، مدیر تولید: محمدرضا منصوری، برنامه ریز: علی مردانه، دستیار اول کارگردان: محمد عسگری، جانشین تولید: کیومرث عباسی، مشاور رسانه‌ای: علی مرادخانی، عکاس: محمد بدرلو، محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه ای اوج.

 

گفتنی است اکران تنگه ابوقریب از 17 مرداد به سرگروهی سینما استقلال آغاز شده و تا این جا در تهران و شهرستان ها با استقبال مخاطبان روبه رو شده است.

نظر شما