شناسهٔ خبر: 27530266 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اقدامات اصلاحی میدان میوه و تره‌بار اهواز کافی نیست

R41468/P1357/S6,57/CT11

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان به موضوع پرچالش میدان میوه و تره‌بار اشاره کرد و ضمن تاکید بر نصب برچسب در سطح خرده فروشی‌های میوه گفت: اقدامات اصلاحی در سطح میدان میوه و تره‌بار الغدیر شروع شده اما کافی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سید علی بحرینی مقدم امروز در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان خوزستان با اشاره به قیمت مرغ، اظهار داشت: خوراک مرغداری‌ها و نهاده‌های دامی باید با تسهیلاتی که دولت در نظر گرفته و با قیمت تعزیراتی در اختیار مرغداری‌ها قرار بگیرد تا افزایش قیمت مختصری که نسبت به سایر استان‌ها و میانگین کشوری داریم اصلاح شود.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی موظف شد در حداقل زمان ممکن نسبت به تامین نهاده‌ها و خوراک دام با قیمت مناسب برای مرغداری‌ها و اتحادیه اقدام کند و سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان مکلف شد که نظارت کافی را روی قیمت مرغ داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان درباره افزایش کالاهای اساسی، افزود: براساس بررسی‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، افزایش قیمت نسبت به هفته گذشته در دو سه قلم کالا بوده که دستورات لازم صادر شد تا پیگیری قانونی صورت گیرد.

وی به موضوع پرچالش میدان میوه و تره‌بار اشاره کرد و ضمن تاکید بر نصب برچسب در سطح خرده فروشی‌های میوه ادامه داد: اقدامات اصلاحی در سطح میدان میوه و تره‌‌بار الغدیر شروع شده اما کافی نیست انتظار است با توجه به حذف واسطه‌ها در میدان میوه و تره‌بار میوه با قیمت واقعی به فروش برسد.

بحرینی مقدم با بیان این‌که صدور فاکتور قانونی و استاندارد که دارای کد اقتصادی باشد باید به خریداران ارائه شود، افزود: بازرسان اتحادیه و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان موظف به کنترل قیمت هستند و اتحادیه بر الزام و ابلاغیه در سطح خرده فروشی مبنی بر نصب اتیکت قیمت و صدور فاکتور توسط میوه فروشان سطح شهر تاکید دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان با بیان این‌که بخشی از تنظیم بازار باید توسط مردم صورت گیرد، اظهار کرد: اگر مردم تخلفی را بین فروشندگان میوه مشاهده کنند یا قیمت را نصب نمی‌کنند یا فاکتور ارائه نمی‌دهند، حتما با سامانه 124 تماس گیرند و 10 اکیپ سازمان صنعت، معدن و تجارت به تعداد اکیپ‌های این سازمان اضافه شده تا قیمت میوه را کنترل کنند.

وی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای پرتردد مثل اهواز- مشهد و اهواز -تهران با توجه به اعتراضات و پیگیری‌هایی که مردم داشتند عنوان کرد: به دستور استاندار خوزستان موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با مداخله سازمان بازرسی و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مسیر اهواز-تهران از حالت چارتری خارج شده و به حالت سیستمی برگشته است و قیمت‌ها متعادل شد.

بحرینی‌مقدم خاطرنشان کرد: دو ایرلاین متخلف شناخته شده و پرونده آنها برای برخورد قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان به موضع مرغ منجمد و توزیع آن با قیمت هر کیلو 6 هزار و 750 تومان اشاره کرد و گفت: توزیع تا زمان تعدیل قیمت ادامه دارد.

وی به افزایش قیمت برنج 1121 اشاره کرد و با تاکید بر این که برنج ذخیره به اندازه کافی در استان موجود است گفت: در حال حاضر ذخیره برنج 1121 در استان بیش از 6000 تن است که قیمت مصوب هر کیلو 5800 تومان است که متاسفانه به 7500 افزایش یافت اما قرار شده از ذخیره شرکت غله برای متعادل کردن قیمت برنج توزیع بیشتری صورت گیرد.

بحرینی‌مقدم با بیان این‌که برای تعادل در عرضه گوشت منجمد، توزیع آن از محل ذخیره شرکت پشتیبانی امور دام صورت می‌گیرد، به واردات گوشت گرم و سهمیه‌بندی نامتوازن مرکز انتقاد کرد و گفت: قرار بر این شد که گوشت گرم گوسفندی با قیمت 33 هزار و 300 تومان توزیع شود که متاسفانه تهران نتوانست با یک نظم خوب، سهمیه برای استان تخصیص دهد تا اثر قیمتی آن در بازار احساس شود لذا باتوجه به محدودیتی که شرکت پشتیبانی امور دام دارد، تصمیم دیگری مبنی بر مذاکره با مباشر برای واردات مستقیم گوشت گرم گرفته شد، دو شرکت اعلام آمادگی کردند، مجوزهای لازم هم قرار است از سطح ملی اخذ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان اظهار داشت: کشتارگاه صنعتی خرمشهر با حمایت‌های صورت گرفته در 8 ماه گذشته و با دستور اکید استاندار تا ده روز آینده برای تولید گوشت در بخش دام سبک آماده بهره‌برداری است و در اشتغال‌زایی هم تاثیر خوبی دارد.

وی ادامه داد: خط دام سنگین تا 6 ماه آینده راه‌اندازی می‌شود و به دلیل اینکه منطقه مرزی است صادرات آن فعال می‌شود و ارزآوری خوبی برای کشور به همراه دارد.

انتهای پیام/ح

نظر شما