شناسهٔ خبر: 27523382 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

احتمال معاف شدن برخی کالاهای وارداتی از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز

مدیرکل مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: قرار است دولت مصوبه‌ای ابلاغ کند که بخش‌هایی از کالاهای وارداتی از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی با بازار مستثنا شوند.

صاحب‌خبر -

علی معقولی، در پاسخ به اینکه گفته شده در گمرک کمیته‌ای برای تعیین‌تکلیف کالاهای وارداتی که مشمول پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی با بازار هستند، تشکیل شده،‌اظهار داشت: قرار بود از سوی دولت مصوبه‌ای ابلاغ شود و این موضوع را نیز ما شنیده‌ایم، اما هنوز ابلاغیه به دست گمرک نرسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیرکل مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک افزود: شنیده‌ایم که یکسری از واحدهای تولیدی از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز مستثنی خواهند شد، اما هنوز جزئیات آن منتشر نشده است و احتمال تغییرات دارد.

وی در مورد تسهیل ترخیص کالاهای واحدهای تولیدی بیان داشت: با سیاست جدید، واحدهای تولیدی‌ای که می‌توانند ضمانت‌نامه بگیرند، تا یک سال مهلت داده شده و آن دسته از واحدهایی که نمی‌توانند ضمانت بگذارند، ۷۰ درصد کالای خود را ترخیص کرده و ۳۰ درصد باقی‌مانده برای تعیین‌تکلیف حقوق گمرکی نگه داشته می‌شود.

معقولی با تاکید بر اینکه برای ترخیص کالاهای تولیدی هر اقدامی نیاز است انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: این اقدام برای متوقف نشدن کالا در گمرک و حمایت از تولید است.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی واردکنندگان معتقدند پرداخت مابه‌التفاوت ارز منجر به افزایش هزینه تمام شده کالا و انبارداری می‌شود، گفت: این موضوع مصوبه دولت است و گمرک ملزم به اجرا بوده و اگر اصلاح شود، ما نیز تابع هستیم.

مدیرکل مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک در مورد اینکه وضعیت اوضاع تجارت با بخشنامه‌های خلق‌الساعه پرنوسان است، بیان داشت: ابلاغیه‌هایی که برای ما از دستگاه‌های متولی می‌آید، باید ابلاغ شود و از خودمان بخشنامه‌ای نداریم، امیدواریم که وضعیت بهتر شود و این موضوع نیاز به صبر دارد.

 

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما