شناسهٔ خبر: 27522252 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

نگرانی بولتون از مداخله احتمالی چین، ایران و کره‌شمالی در انتخابات آمریکا

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد، واشنگتن در خصوص انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، علاوه بر مداخله محتمل روسیه نسبت به احتمال مداخله چین، ایران و کره‌شمالی در این انتخابات نیز نگران است.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایسنا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری ای‌بی‌س اظهار کرد: می‌توانم به طور قطع بگویم که نگرانی امنیت ملی قابل توجهی درباره مداخله چین، ایران و کره‌شمالی وجود دارد که ما در راستای جلوگیری از آن اقدام می‌کنیم و از این رو می‌توان گفت که این‌ها در مجموع چهار کشور هستند.

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا ششم نوامبر سال میلادی جاری برگزار می‌شود.

آمریکا از سال ۲۰۱۶ بدین سو، روسیه را به مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری متهم کرده است؛ اتهامی که مسکو آن را رد و اعلام می‌کند که در امور داخلی سایر کشورها مداخله نمی‌کند.

بولتون در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: آمریکا و روسیه می‌توانند در کنار یکدیگر پیشرفت‌هایی حاصل کنند.

وی در ادامه این ادعا را مطرح کرد که روسیه در کنار اسرائیل و آمریکا خواستار خروج نیروهای تحت حمایت ایران از سوریه است.

بولتون اظهار کرد: فکر می‌کنم هدف آمریکا و اسرائیل و نیز هدف روسیه چنانچه پوتین گفته، این است که نیروهای ایرانی از عملیات‌ها در سوریه و عراق خارج شوند و حمایت ایران از حزب‌الله پایان یابد.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین این ادعا را مطرح کرد که به رغم این که روسیه و ایران از دولت بشار اسد در سوریه حمایت می‌کنند، مسکو و تهران منافع مشترکی در منطقه ندارند.

وی اظهار کرد: فکر می‌کنم پوتین در ارائه نظرات خود به ترامپ و من صریح بود و گفت که منافع مشترکی با ایران در سوریه ندارد و مایل است درباره راه‌های خارج کردن آنها (ایران) صحبت کند.

این ادعا پس از آن مطرح می‌شود که پیش‌تر سخنگوی کاخ سفید نیز مدعی شد که ترامپ و پوتین درخصوص خارج کردن ایران از سوریه اتفاق نظر دارند. کرملین تاکنون این اظهارنظرهای مقامات آمریکایی را تایید نکرده است.

نظر شما