شناسهٔ خبر: 27519747 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشته شدن ۱۳ صیاد یمنی در ساحل غربی

حمله هوایی ائتلاف سعودی به دو قایق ماهگیری در ساحل غربی یمن به کشته شدن ۱۳ نفر منجر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگنده‌های ائتلاف سعودی یکشنبه‌شب دو قایق ماهگیری را در ساحل غربی یمن هدف قرار دادند.

شبکه المیادین گزارش داد که در این حمله هوایی، ۱۳ نفر از یمنی‌ها کشته و هشت نفر زخمی شدند.

در واکنش به حملات هوایی ائتلاف سعودی که از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شده، یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله نیز امروز با پهپاد تهاجمی «قاصف۱»، چند پایگاه‌ شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در ساحل غربی را هدف قرار داد.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، بیش از سه سال است که آغاز شده و موجب کشته شدن بیش از ۵۰ هزار یمنی شده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست سوم آگوست (12 مرداد 97) به نقل از نهاد مستقل و مطالعاتی درباره تلفات جنگ‌ها به نام «ACLED» نوشت، تلفات جنگ در یمن به دستکم ۵۰ هزار نفر رسیده، اما رسانه‌های بین‌المللی همچنان آمار قبلی خود مبنی بر 10 هزار کشته را ذکر می‌کنند (جزئیات بیشتر).

پیشتر مسئولان حقوق بشری در یمن اعلام کرده‌اند که علاوه بر این تعداد، بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم یمن نیز به شکل غیرمستقیم بر اثر جنگ جان خود را از دست داده‌اند که شامل بیماران و زخمی‌هایی می‌شود که با کمبود دارو مواجه بودند یا برای تکمیل درمان نیاز به خروج از کشور داشته‌اند.

انتهای پیام/ح.ص

نظر شما