شناسهٔ خبر: 27519710 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایرانیان | لینک خبر

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

خروج یکطرفه راه آهن دولتی آلمان از قرارداد با ایران

صاحب‌خبر - عضو کمیسیون عمران مجلس، از بررسی قراردادهای بین المللی وزارت راه در این کمیسیون خبر داد و گفت: خروج شرکت راه آهن دولتی آلمانی از ایران باید مستلزم هزینه‌هایی برای آن‌ها باشد.به گزارش خانه ملت، سید کمال الدین شهریاری با اشاره به تصمیم شرکت راه آهن دولتی آلمان برای خروج از ایران به علت تحریم‌ها، گفت: باید تعهداتی که طرفین نسبت به یکدیگر در قرارداد در نظر گرفته اند ضمانت اجرایی داشته باشد.نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه معمولا ضمانت اجرایی توسط ضمانت نامه‌هایی که معتبر بوده و از طرف بانک‌ها یا موسسات اعتباری صادر می‌شود میان طرفین قرارداد ردو بدل می‌شود، افزود: اگر یکی از طرفین به تعهدات خود عمل نکند طرف مقابل می‌تواند از طریق ضبط ضمانت نامه‌ها خسارت‌های خود را جبران کرده و در مقابل بی تعهدی شرکت مقابل دچار خسران و زیان نشود.شهریاری با تاکید بر اینکه جزییات قرارداد با شرکت راه آهن دولتی آلمانی هنوز منتشر نشده و کسی در جریان آن قرار ندارد، تصریح کرد: بررسی متن این قراردادها می‌تواند اظهارنظر در خصوص آن را ممکن کند.وی با بیان اینکه قاعدتا عقد قراردادهای بین المللی باید به گونه ای باشد که سود و زیان دو طرف قرارداد لحاظ شده باشد، گفت: خروج شرکت راه آهن دولتی آلمانی از ایران باید مستلزم هزینه‌هایی باشد یعنی ممکن است بین تحریم شدن از سوی خزانه داری آمریکا و پرداخت خسارت به ایران گزینه دوم را پذیرفته و از قرارداد خارج شوند.شهریاری ادامه داد: اگر بدون پرداخت هیچ گونه خسارتی شرکت راه آهن آلمانی از ایران خارج شده و قرارداد را یک طرفه فسخ کرده باشد نشان از ضعف طرف ایرانی در عقد قرار داد است.وی با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل خروج شرکت راه آهن آلمانی از ایران شاید مسامحه طرف ایرانی باشد، گفت: نباید شرکت‌ها به سادگی نسبت به لغو قراردادها اقدام کرده و از آن خارج شوند.وی گفت: در صورت لزوم کمیسیون عمران مجلس به بررسی قراردادهای بین المللی وزارت راه و شهرسازی ورود خواهد داشت،

نظر شما