شناسهٔ خبر: 27513137 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

از ۱۸ رئیس جمهور دنیا لوح تقدیر گرفته‌ام

اسطوره‌ و نماد غلبه بر محرومیت‌ها و محدودیت‌ در همایش بین‌المللی «تحول فردی و سازمانی» اعلام کرد در ۶۷ کشور سخنرانی کرده و از ۱۸ رئیس جمهور در جهان لوح تقدیر گرفته‌ است.

صاحب‌خبر -
صراط:

همایش بین‌المللی «تحول فردی و سازمانی» روز جمعه ۲۶ مردادماه در هتل اسپیناس پلاس بر پا شد. در این همایش که با استقبال کم نظیر علاقه‌مندان در اقشار مختلف (مدیران، کارآفرینان، کارمندان سطوح مختلف، اساتید موفقیت و دانشجویان...) برگزار شد، سخنرانان برتر جهانی از جمله نیک ووییچیچ (سخنرانی که در بدو تولد فاقد دست و پا بود ولی موفقیت‌های فراوانی را کسب کرد)، کارلوس اسکاریو (دکترای مدیریت استراتژیک و عضو تیم آنتونی رابینز) و کریس آکابوسی (قهرمان دوومیدانی جهان و کاپیتان تیم ملی انگلستان) برای حاضران سخنرانی کردند.

به گزارش مهر، از ساعتی قبل از آغاز این همایش که با موضوع تحول فردی و سازمانی و با حضور مدیران عالی رتبه کشور انجام شد، جمعیت بسیار زیادی در خیابان و حیاط هتل اسپسناس پلاس در صف کارت ورود به سمینار بودند. اسپانسرهای مختلف نیز در راهرو با استندهای تبلیغاتی حضور داشتند و اکثرا در حوزه همایش‌های موفقیت فعال بودند و کاتالوگ و مجله و کتاب‌های موفقیتی بود که در اختیار حضار قرار داده بودند.

شروع سمینار در ساعت ۹:۵ دقیقه با سخنرانی مختصری از مدیرعامل شرکت همایش فرازان آقای دکتر تاروردیان انجام پذیرفت که نکته بسیار انگیزشی و جالبی را به‌عنوان کلام آغازین عنوان کردند: «بسیار خوشحالم، در جمع کسانی هستم که می‌خواهند روی خودشان سرمایه گذاری کنند، در حالیکه در این روزها همه به تهدیدات فکر می‌کنند، شما به فرصت‌ها فکر می‌کنید.»

پس از این سخنرانی، تلاوت قرآن، پخش سرود جمهوری اسلامی و برگزاری مراسم خاص توسط جمعی از ورزشکاران انجام شد که واکنش‌های مثبت شرکت کنندگان را به همراه داشت.

ساعت ۹:۳۰ دقیقه «نیک ووییچیچ» اسطوره‌ای که نماد غلبه بر محرومیت‌ها و محدودیت‌هاست، سخنرانی خود را آغاز کرد؛ کسی که بدون دست و پا متولد شد و به گفته خودش وقتی متولد شد، پدرش در بیمارستان دچار حالت تهوع و وحشت شد.

نیک با نهایت انرژی وارد سالن شد و همه به افتخار او ایستادند و دقایقی را به تشویقش پرداختند. ایشان را با ویلچر وارد سالن کردند و روی میزی قرار دادند تا برای حضار سخنرانی کند. پس از سلام و احوالپرسی (به زبان فارسی سلام داد) و ابراز خوشحالی از اینکه برای اولین مرتبه به ایران آمده است، گفت: «من نمی‌گویم هرکاری را می‌توانید انجام دهید ولی قدرت زیادی وجود دارد برای دیدن فرصت‌ها. پدرم به من می‌گفت تو دست و پا نداری ولی در عوض مغز داری.»

نیک ووییچیچ همچنین اعلام کرد در این سال‌ها ۲۵۰۰ مرتبه هواپیما سوار شده‌، در ۶۷ کشور سخنرانی کرده و از ۱۸ رئیس جمهور در جهان لوح تقدیر گرفته‌ است.

اهم مواردی را که ووییچیچ به‌صورت سرفصل اعلام کرد، موارد هفتگانه زیر هستند:

* نگرش شکرگذاری خود را تقویت کن

* شما نمی‌انید چه چیزی را می‌توانید به‌دست آورید تا زمانیکه آن را امتحان کنید.

* وقتی شکست می‌خورید، دوباره امتحان کنید.

* شکست مربی آموزشی شماست نه موقعیت اجتماعی شما.

* موانع فرصت‌های شماست برای رشد کردن.

* رویاهای بزرگ داشته باشید.

* هیچ وقت تسلیم نشوید.

ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه استراحت و پذیرایی انجام شد و مجددا سخنرانی «نیک ووییچیچ» در حوزه مدیریت در سازمان بود که در این جلسه بیشتر به موضوعات مدیریت زمان و نحوه ارتباط با پرسنل و جذب نیرو سخن گفت.

پس از پایان سخنرانی آقای نیک، نوبت نهار و استراحت شد و ساعت ۱۵ آقای کارلوس اسکاریو سخنرانی خود را شروع کرد؛ با عنوان «زندگیتان را افسانه‌ای رهبری و هدایت کنید»

به طور کلی صحبت ایشان در حوزه روش‌های رهبری و همچنین زندگی بهتر بود. نکته طلایی وی در تعریف رهبری این بود: ـ«رهبری یعنی بهتر ساختن دیگران به دلیل وجود من»

یکی از نکات جالب در تعریف زمان بروز مشکل این بود که در هنگام وقوع رویداد نامطلوب، معمولا افراد یکی از این ۳ کار را انجام می‌دهند. ۱- تعویق انداختن حل مشکل، ۲- به دنبال مقصر گشتن و ۳- توجیه کردن سهم خود در بروز مشکل

تعریف او از مشکلات این بود که طبیعت مشکل ذاتا بد نیست و باعث رشد انسان می‌شود. اگر می‌خواهید مشکلات را حل کنید، باید از آن بزرگتر شوید و این ذاتا چیز خوبی است.

نکته بسیار جالب دیگر در سخنرانی ایشان این بود که گفت: «آن چیزیی را که نیاز داری، دقیقا همان چیزی است که باید به دیگران بدهی زیرا همان چیز را به تو می‌دهند.»

سخنران بعدی محمدپیام بهرام‌پور بود که در واقع محوریت سخنرانی او خلق نقشه راه زندگی بود  که به چهار محور تقسیم شده بود.

۱- رسالت زندگی خود را بنویس

۲- دقت کن با چه کسانی در این راه همسفر هستی

۳- بدان در این سفر چه کوله باری را به همراه خود داری (در واقع اشاره به عادات و رفتارهای انسان بود)

۴- مراقب لحظات پنچری زندگی خود باش (در واقع اشاره به لحظاتی می کرد که انسان نا امید می شود و باید امید خود را به دست آورد)

ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه کریس آکاپوزی با موضوع «چگونه رویاهایتان را زندگی کنید»، روی سن آمد. وی به شدت با انگیزه و شوخ طبع بود، در حدی که انرژی تقلیل رفته حضار(به‌دلیل خستگی ساعات سخنرانی) از تنشان بیرون رفت و شور عجیبی سالن را فرا گرفت.

ایشان سیاه پوستی بود که از ۴ سالگی تا ۱۲ سالگی در یتیم خانه‌های انگلستان زندگی کرده بود و با انواع سختی و تمسخر زندگی خود را ادامه می‌داد. به گفته خود در آن سال‌ها هر روز گریه می‌کرد که چرا نمی‌تواند با مادرش(که در نیجریه بود) زندگی کند.

وی با بیان اینکه در یازده سالگی آموخته که باید بجنگد یا باید بمیرد، گفت: « آن زمان فهمیدم که من برای ادامه زندگی کافی هستم. گذشته برای رجوع است نه برای زندگی کردن در آن.»

نکته طلایی صحبت او این بود که «اگر می‌خواهید پیروز شوید، خود را برای شکست آماده کنید.»

کریس با بیان اینکه برخی اوقات بر خلاف اینکه خوب شروع کردید ولی شکست می‌خورید، افزود: «بنابراین بر خود خرده نگیرید و با امید ادامه دهید.»

کریس بسیار خوش خنده و اهل مزاح بود و یک دقیقه روی سن آرام نمی گرفت. بسیار متواضع و خوش سخن و پر شور بود و سخنانش هر کسی را پر انرژی و پر امید می‌کرد.

گفتنی است در پایان این همایش که توسط شرکت «همایش فرازان» با مدیر عاملی دکتر سهیل تاروردیان برگزار شد، تابلو فرش‌های نفیسی به سخنرانان مراسم اهدا شد. این شرکت به طور تخصصی همایش‌های بین‌المللی برگزار و از چهره‌های برتر جهان مانند برایان تریسی، آنتونی رابینز و... دعوت کرده تا تجارب خود را در زمینه موفقیت در اختیار علاقه مندان قرار دهند.

 

نظر شما